Hop til indhold
Skywalker

Politik-forummet

Recommended Posts

Er det ikke egentlig sådan, at der skrives alt mindre om sex, og anmeldes alt mindre. Og når man ikke kan klynke over GP'er man ikke har råd at besøge, kan man jo istedet for klynke over politk, politikere, journalister og andet som populister altid klynker over??8-)

Personlig oplever jeg det som at luften er gået af det her forummet - i hvert fald når det gælder sex. Eller så er det kun mig der luften er gået af?:-(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tatra
Bananas skrev, for 2 timer siden:

Er det ikke egentlig sådan, at der skrives alt mindre om sex, og anmeldes alt mindre. Og når man ikke kan klynke over GP'er man ikke har råd at besøge, kan man jo istedet for klynke over politk, politikere, journalister og andet som populister altid klynker over??8-)

Personlig oplever jeg det som at luften er gået af det her forummet - i hvert fald når det gælder sex. 

Amen to that, brother!

Redigeret af Tatra

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 8 timer siden:

Er det ikke egentlig sådan, at der skrives alt mindre om sex, og anmeldes alt mindre. ...

Personlig oplever jeg det som at luften er gået af det her forummet - i hvert fald når det gælder sex. Eller så er det kun mig der luften er gået af?:-(

Ja, det er fordi gassen er gået af dig :) Nu har vi i flere år brokket os over der skrives færre og færre anmeldelser, så i aften har jeg sat mig med "The wayback machine" og Guds gave til menneskeheden (Excel regneark), med et lidt sjovt resultat.

  • I 2012 var der pr. 6. december skrevet 13.271 indlæg. Af dem faldt de 44,5% i forums hovedformål i bred forstand, dvs. anmeldelser af alle slags, efterlysninger events og advarsler herefter kaldet "anmeldelser", men 14,9% faldt i generel debat og 8,5% i Hyggesnak. Resten lå på øvrige og annoncer.
  • I 2013 var der pr. 21.december skrevet yderligere 49.492 indlæg og EG omfatter ialt 62.763 indlæg.Heraf falder 44,3% i anmeldelser, 19,2% i generel debat og 6,7% i hyggesnak.
  • I 2014 var der pr. 28. december skrevet yderligere 115.218 indlæg så EG nu omfatter ialt 177.981 indlæg. Her falder 48,5% i anmeldelser, 24,5% i generel debat og 11,6% i i hyggesnak. Politiske debatter begynder at udgøre en større andel af indlægene i hyggesnak.
  • Nu blev jeg så lidt doven, og "The wayback machine" var ikke samarbejdsvillig så det er baseret på et skærmdump fra 10. marts 2016 kort tid efter etableringen af forumet "Politik". I de 14 måneder var der skrevet yderligere 172.497 indlæg, så EG nu omfatter 350.470 indlæg. Heraf falder 51,6% i anmeldelser, 21,7% i generel debat, 17,1% i hyggesnak og 4,0% i politik.
  • Siden 10. marts er der skrevet yderligere 28.497 indlæg - heraf er 3.647 eller 13,2% skrevet i politik. Anmeldelser og hyggesnak holder skansen mens generel debat kun har fået 12,3% af de nye indlæg.

Hvad kan man så bruge det til? Tja objektivt set:

  • Skrives der ikke færre indlæg men mange flere. Der er ca. samme antal indlæg månedligt nu som i hele EG´s første leveår.
  • Der er ikke færre indlæg i anmeldelser (i bred forstand) da andelen er nogenlunde den samme, så med den højere aktivitet er der også mange flere indlæg.
  • Politiske indlæg fylder rigtigt meget på EG, med et sted mellem hvert 7 og hvert 8 postet indlæg aktuelt.

Men hvorfor sidder jeg så også tilbage med den subjektive fornemmelse af, at EG er blevet en halvtam, halvflad affære fuldstændig domineret af politisk debat som bogstaveligt talt ligeså godt kunne foregå 100 vis af andre steder, og er blevet et forum som jeg ikke rigtigt mere gider deltage i?

Det kan være fordi jeg har været her for længe og spændingen er forduftet, men jeg tror egentlig det kommer af tre forhold: 

  • Med stramningen af moderationslinjen for anmeldelser for at års tid siden forsvandt debatten i anmeldelsestrådene. Det har gjort dem mere regelrette, mindre konfliktfyldte og meget kedeligere.
  • Nedturen for generel debat. Der er stor debatlyst på EG - men til at debattere alt andet end branchen og vores egen rolle i den. Der synes jeg reelt kvaliteten er faldet. 
  • Politik fylder simpelthen for meget - ikke fordi det ikke er muligt at undgå det efter det fik sit eget forum (og tak for det) - men fordi det er en stemnings-ødelægger som intet har med stedets hovedformål at gøre. 

Ps. - de meget foragtede og ofte fremhævede hunde-, katte- og kanintråde omfatter ialt 2.730 indlæg - 0,7% af alle indlæg på EG.

Redigeret af Findus
Indledningen var spist

Del dette indlæg


Link til indlæg
Findus skrev, 1 time siden:

Ja, det er fordi gassen er gået af dig :) Nu har vi i flere år brokket os over der skrives færre og færre anmeldelser, så i aften har jeg sat mig med "The wayback machine" og Guds gave til menneskeheden (Excel regneark), med et lidt sjovt resultat.

  • I 2012 var ......

Jeg lægger mig fladt ned. Hvad er vel fornemmelser imod Excel. Det er mig gassen er gået af :-(

Tak for det, men i morgen synes jeg du skal bruge din energi til noget andet, mere .... hmm livsdueligt 

Del dette indlæg


Link til indlæg

SHit, kom til at bevæge mig ind i det politiske forum. Det var ikke noget kønt syn...løb skrigende ud igen. Det vil jeg anbefale andre at gøre...og jeg er ligeglad med om man kan se indlæg eller ej på velkomstsiden..Jeg går efter anmeldelser og hyggesnak, det er underholdende og ophidsende nok til mig. (Puha, den vodka var vist stærkere end forventet).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men du Findus, med dit excel og det hele: er det ikke sådan att der skrives en masse i anmeldelser, men mest på en måde der forlænger gamle tråde? Jeg har en fornemmelse (here we go again) af at f.eks. i thaifora, trådene bliver ved og  bliver ved og bliver ved, men at der mere sjældent kommer nye tråde.

Undskyld - fik pludsligt lidt ubegribelig luft. Men den går snart af igen. ;-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skywalker skrev, den ‎16‎-‎05‎-‎2016 at 13:14:

Flot at gå efter personen i stedet for at besvare spørgsmålet. 

Havde du forventet andet - det er jo hele essensen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 10 timer siden:

...

Undskyld - fik pludsligt lidt ubegribelig luft. Men den går snart af igen. ;-)

 

Bare roligt, det går over igen. Bare evt. denne gennemprøvede gamle jyske øvelse: Læg dig mageligt tilrette på din yndlingssofa, og sig overvejer grundigt med dig selv "kan det virkeligt svare sig"? - så er ethvert anfald af pludselig energi og ny luft med garanti forduftet ;)

Det er ikke lige sådan at undersøge og sætte på kvantitativ form. Der er afgrænsningerne - hvornår er tråd lang, hvornår er den gammel? Og ikke mindst er der praktiske problemer med at søge dem frem.

Men i mangel af hårde data, er det også min fornemmelse, især for thai trådenes vedkommende. Egentligt besynderligt, da der er stor udskiftning af "ekstra" piger, og anmeldelserne derfor hurtigt bliver forældede.

Redigeret af Findus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 12 timer siden:

Jeg har en fornemmelse (here we go again) af at f.eks. i thaifora, trådene bliver ved og  bliver ved og bliver ved, men at der mere sjældent kommer nye tråde.

For at du ikke skal slippe godt fra den slags lige en ny tråd. :D:):D 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Bananas skrev, for 22 timer siden:

Er det ikke egentlig sådan, at der skrives alt mindre om sex, og anmeldes alt mindre. Og når man ikke kan klynke over GP'er man ikke har råd at besøge, kan man jo istedet for klynke over politk, politikere, journalister og andet som populister altid klynker over??8-)

Personlig oplever jeg det som at luften er gået af det her forummet - i hvert fald når det gælder sex. Eller så er det kun mig der luften er gået af?:-(

Sad og kiggede på Jyllandsforummet forleden.... lige ved at skimte hurtig tilbage kommer der ca 2 nye anmeldelser i det forum om dagen. Er det ikke ok?? har der engang været væsentlig flere end det?

Tror jeg totalt med de nicks jeg har haft er på den gode side af 50 anmeldelser på Eroguide. Umiddelbart mange, men i den periode jeg har været her kun ca 1 anmeldelse hver 3 uge i gennemsnit (såfremt det kun er 50 anmeldelser)

Bruger mest kun andre anmeldelser i tiden op til nogle længerevarende ture. Alt indenfor 400 km afstand kender jeg jo ud og ind :-) så ingen grund til at læse om... Ja egentlig burde jeg jo kun logge ind på Eroguide ca hver 3 uge gennemsnitlig og lige skrive en anmeldelse. Tja hvis jeg kom så sjældent ville jeg nok "glemme" forummet og så ville der slet inden anmeldelser komme fra min side. Vil tro det ville gå sådan :-) Men nu deltager jeg lidt i Politik og hyggesnak... hvilket nok står for 90-95 % af mine indlæg. Men det gør altså også at de sidste 5-10 % saftige indlæg kommer på siden.

Hvis det kun var et hardcore anmeldelsesforum uden andet tror jeg aktiviteten ville falde drastigt også blandt anmeldelser

Del dette indlæg


Link til indlæg
Findus skrev, den Thursday, May 19, 2016 at 20:44:

Ja, det er fordi gassen er gået af dig :) Nu har vi i flere år brokket os over der skrives færre og færre anmeldelser, så i aften har jeg sat mig med "The wayback machine" og Guds gave til menneskeheden (Excel regneark), med et lidt sjovt resultat.

  • I 2012 var der pr. 6. december skrevet 13.271 indlæg. Af dem faldt de 44,5% i forums hovedformål i bred forstand, dvs. anmeldelser af alle slags, efterlysninger events og advarsler herefter kaldet "anmeldelser", men 14,9% faldt i generel debat og 8,5% i Hyggesnak. Resten lå på øvrige og annoncer.
  • I 2013 var der pr. 21.december skrevet yderligere 49.492 indlæg og EG omfatter ialt 62.763 indlæg.Heraf falder 44,3% i anmeldelser, 19,2% i generel debat og 6,7% i hyggesnak.
  • I 2014 var der pr. 28. december skrevet yderligere 115.218 indlæg så EG nu omfatter ialt 177.981 indlæg. Her falder 48,5% i anmeldelser, 24,5% i generel debat og 11,6% i i hyggesnak. Politiske debatter begynder at udgøre en større andel af indlægene i hyggesnak.
  • Nu blev jeg så lidt doven, og "The wayback machine" var ikke samarbejdsvillig så det er baseret på et skærmdump fra 10. marts 2016 kort tid efter etableringen af forumet "Politik". I de 14 måneder var der skrevet yderligere 172.497 indlæg, så EG nu omfatter 350.470 indlæg. Heraf falder 51,6% i anmeldelser, 21,7% i generel debat, 17,1% i hyggesnak og 4,0% i politik.
  • Siden 10. marts er der skrevet yderligere 28.497 indlæg - heraf er 3.647 eller 13,2% skrevet i politik. Anmeldelser og hyggesnak holder skansen mens generel debat kun har fået 12,3% af de nye indlæg.

Hvad kan man så bruge det til? Tja objektivt set:

  • Skrives der ikke færre indlæg men mange flere. Der er ca. samme antal indlæg månedligt nu som i hele EG´s første leveår.
  • Der er ikke færre indlæg i anmeldelser (i bred forstand) da andelen er nogenlunde den samme, så med den højere aktivitet er der også mange flere indlæg.
  • Politiske indlæg fylder rigtigt meget på EG, med et sted mellem hvert 7 og hvert 8 postet indlæg aktuelt.

Men hvorfor sidder jeg så også tilbage med den subjektive fornemmelse af, at EG er blevet en halvtam, halvflad affære fuldstændig domineret af politisk debat som bogstaveligt talt ligeså godt kunne foregå 100 vis af andre steder, og er blevet et forum som jeg ikke rigtigt mere gider deltage i?

Det kan være fordi jeg har været her for længe og spændingen er forduftet, men jeg tror egentlig det kommer af tre forhold: 

  • Med stramningen af moderationslinjen for anmeldelser for at års tid siden forsvandt debatten i anmeldelsestrådene. Det har gjort dem mere regelrette, mindre konfliktfyldte og meget kedeligere.
  • Nedturen for generel debat. Der er stor debatlyst på EG - men til at debattere alt andet end branchen og vores egen rolle i den. Der synes jeg reelt kvaliteten er faldet. 
  • Politik fylder simpelthen for meget - ikke fordi det ikke er muligt at undgå det efter det fik sit eget forum (og tak for det) - men fordi det er en stemnings-ødelægger som intet har med stedets hovedformål at gøre. 

Ps. - de meget foragtede og ofte fremhævede hunde-, katte- og kanintråde omfatter ialt 2.730 indlæg - 0,7% af alle indlæg på EG.

Du er her inde på en væsentlig grund til at jeg ikke er særlig aktiv herinde mere. Jeg nøjes med at følge med på sidelinjen.

Et par håndfulde medlemmer skal kommentere på alle tråde, det er  bare træls.

Et eksempel: Trådstarter efterlyser dugfriske oplysninger om GP A.Ts gør opmærksom på, at han har læst alle anmeldelser her på  lille EG. Hvad sker der: Jo,  nu skal folk altså lige have skrevet, at de besøgte A for et par år siden og så videre. Dugfriske - nej! 

Det gælder bare om at markere sig selv så meget som muligt.

Beklager - men sandt.

God weekend.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil nu følge i salig Arne Melchiors fodspor og kommentere på noget jeg ikke har læst :) For det er (indtil videre da) lykkedes mig at undgå at læse et eneste indlæg i Politik-forummet - det lader til at være en af de fornuftigste investeringer jeg har foretaget mig i lang tid ..

En af grundene til at jeg IKKE læser Politik-forummet er at skribenterne (sådan virker det da) tager deres poltiske afstandtagen til hinanden - med over i alle andre debatter... 

Det synes jeg er ærgerligt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Skywalker skrev, den 16/5/2016 at 12:41:

Hej. 

Er jeg den eneste, som er træt af, at trådene fra Politik-forummet popper op på startsiden?

Lidt irriterende, men det er ikke nogen stor gene for mig. 

 

Jeg skriver aldrig i politik-forumet, og har (for det meste...) haft held med ikke at lade mig friste af "teaser-overskrifterne". 

Jeg har intet ønske om at debattere politik på et forum, der primært handler om oplevelser ved GP i Danmark og udlandet. Hvis andre har den lyst, så fred være med det, så længe man lader de politiske diskussioner blive i det dertil indrettede forum, og ikke lader dem spilde over i de øvrige fora. 

Redigeret af Thai-fan

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, den 16/5/2016 at 16:13:

Hvis man gerne vil være fri for den nye "Forside" (herunder de politiske indlæg), kan man bare hoppe direkte til https://www.eroguide.dk/forum/

..og så kan vi vist lukke hele den her diskussion. 

 

hvis man vil undgå teaser-tråde på forsiden, så gå direkte til /forum. Simpelt og letgjort :-) 

Redigeret af Thai-fan

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 42 minutter siden:

I din browser laver du et link direkte til Forum så du går udenom forsiden.

Du kan også bare lade være med at logge ud og ind :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...