Hop til indhold
Guest Trinetease

Mails ?

Recommended Posts

Guest Trinetease

Hejsa :-)

Jeg har igennem noget tid fået mails fra 'mystiske' mail konto'er.

De er uden afsender/Mailadresse, men alligevel kan jeg godt svare tilbage....jeg ved godt at det lyder lidt mærkeligt....som afsender i Mail feltet står der anonym. Men hvis jeg svarere så får jeg svar tilbage fra afsender. 

Mit spørgsmål er: Findes der mail services hvor man anonymt kan sende en mail? Jeg er ikke særligt begejstret ved tanken om at lave aftaler privat med mænd som laver aftaler SÅ privat. Tanken gør mig ihvertfald utryg.

Trine

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Trine

ja det findes. Det bruges som regel af nogle der laver scam eller andet lyssky aktivitet.

men det kan sagtens være en lettere paranoid familiefar :-)      

Jeg ville nok ignorere dem. Jeg ville ikke engang klikke på dem, bare slette dem.

Blot min ydmyge mening

Hilsen Melkor

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg ville gætte på at det er en som har oprettet en mailkonto med brugerrnavn Anonym - men (alt efter hvilket mailprogram du bruger) vil jeg mene at du kan højreklikke på navnet, og der se hvad mailadressen hedder - det kan være en alm hotmail 

Vedkommende vil bare ikke sige om han hedder Peter eller Anders, han vølger vel at kalde sig anonym

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 59 minutter siden:

Hejsa :-)

Jeg har igennem noget tid fået mails fra 'mystiske' mail konto'er.

De er uden afsender/Mailadresse, men alligevel kan jeg godt svare tilbage....jeg ved godt at det lyder lidt mærkeligt....som afsender i Mail feltet står der anonym. Men hvis jeg svarere så får jeg svar tilbage fra afsender. 

Mit spørgsmål er: Findes der mail services hvor man anonymt kan sende en mail? Jeg er ikke særligt begejstret ved tanken om at lave aftaler privat med mænd som laver aftaler SÅ privat. Tanken gør mig ihvertfald utryg.

Trine

Har du prøvet at åbne beskeden, trykke på videresend og så se om email adressen kommer frem nede i skrive feltet?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
gerog skrev, for 22 minutter siden:

Har du prøvet at åbne beskeden, trykke på videresend og så se om email adressen kommer frem nede i skrive feltet?

Også det er forskelligt fra mailprogram til mailprogram....  men Gerog, vi tænker det samme

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Hehe Jeg har klikket på det og der står så Anonym Anonym.

Jeg har også fået en fra noget som hedder Protonmail som så ligger i Schweiz.... Jeg tænker at det nok er mænd som ønsker at være TOP hemmelige, men at de så ønsker at være Så hemmelige gør tilgengæld mig nervøs.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 1 minut siden:

Hehe Jeg har klikket på det og der står så Anonym Anonym.

Jeg har også fået en fra noget som hedder Protonmail som så ligger i Schweiz.... Jeg tænker at det nok er mænd som ønsker at være TOP hemmelige, men at de så ønsker at være Så hemmelige gør tilgengæld mig nervøs.

Det kan jeg godt forstå du bliver nervøs for...   en ting er almen respekt for identitet, noget andet er semi-paranoia - fair nok.. ...  men det der en helt 3 fisk...  det er FOR wierd.. 

Følg din mavefornemmelse...  den der ville også få alle alarmer til at ringe hos mig og afbryde kontakten pr omgående... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Ednukeroh

Nu kan jeg ikke lige sige noget om uoplyste email adresser, men jeg har selv Protonmail. Det er bare krypteret email.

Ukrypteret email er som at sende et postkort.

Men jeg kan godt forstå nervøsiteten omkring emnet. Der er for mange penge i spam og scam på internettet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 3 timer siden:

Hejsa :-)

Jeg har igennem noget tid fået mails fra 'mystiske' mail konto'er.

De er uden afsender/Mailadresse, men alligevel kan jeg godt svare tilbage....jeg ved godt at det lyder lidt mærkeligt....som afsender i Mail feltet står der anonym. Men hvis jeg svarere så får jeg svar tilbage fra afsender. 

Mit spørgsmål er: Findes der mail services hvor man anonymt kan sende en mail? Jeg er ikke særligt begejstret ved tanken om at lave aftaler privat med mænd som laver aftaler SÅ privat. Tanken gør mig ihvertfald utryg.

Trine

 

Øh... :D 

Hvis du ikke svarer anonyme opkald, hvorfor så svare på anonyme mails? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 3 timer siden:

De er uden afsender/Mailadresse, men alligevel kan jeg godt svare tilbage....jeg ved godt at det lyder lidt mærkeligt....som afsender i Mail feltet står der anonym. Men hvis jeg svarere så får jeg svar tilbage fra afsender. 

Mit spørgsmål er: Findes der mail services hvor man anonymt kan sende en mail? Jeg er ikke særligt begejstret ved tanken om at lave aftaler privat med mænd som laver aftaler SÅ privat. Tanken gør mig ihvertfald utryg.

Hvis du modtager mailen og kan svare på den, sådan at dit svar faktisk kommer frem, så må mailen overholde basale spilleregler i smtp. Derfor må mailen have en svar-til adresse et sted i headeren. Det kan dog vise sig at være sendt via en pseudonym remailer.

I gmail kan du klikke på pilned og vælge "vis oprindelig" og få vist headeren. 

 

En alternativ forklaring er, at nogen har hacket sig ind på din konto - så er det ret let at "sende" og "svare" ...
 


 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, den 4/9/2016 at 10:28:

Hehe Jeg har klikket på det og der står så Anonym Anonym.

Jeg har også fået en fra noget som hedder Protonmail som så ligger i Schweiz.... Jeg tænker at det nok er mænd som ønsker at være TOP hemmelige, men at de så ønsker at være Så hemmelige gør tilgengæld mig nervøs.

http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/skriv-hemmelige-emails-med-schweizisk-app 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...