Hop til indhold
JohnPop

Hvornår er et bordel/sted legalt?

Recommended Posts

Jeg har et spørgsmål jeg håber i kender svaret på. Altså ikke gætværk men præcis svar med henvisning til en eller anden gældende lov eller regel. 

Jeg har besøgt en DEL østeuropæiske steder, alt fra lejlighed til kældere og ja erhversrum af en art. 

Men hvad gælder der ift hvornår det er lovligt at sælge sex fra sådanne steder? 

Fordi de popper jo op hvor som helst, helt sikkert arrangeret af diverse lyssky mellemmænd og samarbejdskilder rundt om i landet. 

I privaten må man vel aldrig sælge sex? Der er jo en del privat diskret men er det lovligt at drive prositutions-erhverv i en privat lejlighed? 

Må man ellers gerne drive den slags fra erhverslokaler, eller skal der være særlige tilladelser til det? 

 

Og så en anden ting, der har været meget snak om cvr og regning osv. Er det klart fastslået at de SKAL give CVR og faktura for hvert enkelt køb til kunden? Eller kun hvis kunden beder om det? Jeg har aldrig nogensinde fået regning på nogle af stederne med østeuropæiske piger, dette er vel 100% ulovligt ikke? Går ud fra at de skal drive forretning efter alle kunstens regler, og det gælder at de skal have tilladelse til at drive erhverv hvor de gør, de må ikke have nogle alfonser de arbejder for, de skal have cvr og kunne udstede faktura med korrekte personlige informationer, da de jo kun må drive enkeltmandsvirksomhed. 

Så hvorfor gør myndighederne ikke en indsats for at lukke dem alle sammen ned, når man nu godt ved(regner jeg med) er dybt ulovlige og snyder statskassen for en del millioner? Fordi det siger sig selv at de ikke betaler en krone i nogen som helst skat eller moms eller hvad ved jeg, ej heller har lovpligtige forsikringer, da de jo kører det 100% sort. Der er måske nogle af dem som kører det nogenlunde korrekt hvis de arbejder på et af de danske steder/bordeller. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
JohnPop skrev, for 5 minutter siden:

Jeg har et spørgsmål jeg håber i kender svaret på. Altså ikke gætværk men præcis svar med henvisning til en eller anden gældende lov eller regel. 

Jeg har besøgt en DEL østeuropæiske steder, alt fra lejlighed til kældere og ja erhversrum af en art. 

Men hvad gælder der ift hvornår det er lovligt at sælge sex fra sådanne steder? 

Fordi de popper jo op hvor som helst, helt sikkert arrangeret af diverse lyssky mellemmænd og samarbejdskilder rundt om i landet. 

I privaten må man vel aldrig sælge sex? Der er jo en del privat diskret men er det lovligt at drive prositutions-erhverv i en privat lejlighed? 

Må man ellers gerne drive den slags fra erhverslokaler, eller skal der være særlige tilladelser til det? 

 

Og så en anden ting, der har været meget snak om cvr og regning osv. Er det klart fastslået at de SKAL give CVR og faktura for hvert enkelt køb til kunden? Eller kun hvis kunden beder om det? Jeg har aldrig nogensinde fået regning på nogle af stederne med østeuropæiske piger, dette er vel 100% ulovligt ikke? Går ud fra at de skal drive forretning efter alle kunstens regler, og det gælder at de skal have tilladelse til at drive erhverv hvor de gør, de må ikke have nogle alfonser de arbejder for, de skal have cvr og kunne udstede faktura med korrekte personlige informationer, da de jo kun må drive enkeltmandsvirksomhed. 

Så hvorfor gør myndighederne ikke en indsats for at lukke dem alle sammen ned, når man nu godt ved(regner jeg med) er dybt ulovlige og snyder statskassen for en del millioner? Fordi det siger sig selv at de ikke betaler en krone i nogen som helst skat eller moms eller hvad ved jeg, ej heller har lovpligtige forsikringer, da de jo kører det 100% sort. Der er måske nogle af dem som kører det nogenlunde korrekt hvis de arbejder på et af de danske steder/bordeller. 

Kun et? Og i øvrigt er der svar på mange af dine andre spørgsmål under 'Generel Debat' i den periode, hvor du har været en del af EG.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg gider ikke grave cirkulærer etc frem, men...

Det er principielt lovligt at drive prostitution fra en privatadresse, hvis der er givet lov til "liberalt erhverv" på adressen. Det afhænger af bolig-/grundejerforenings vedtægter og evt lokalplan om dette er tilfældet.

Med hensyn til erhvervslokaler er der fri adgang til liberale erhverv, med mindre det udtrykkeligt fremgår at der er en begrænsning på hvilke erhverv der må drives på adressen (fx i lejekontrakt, ejerforening m.v.).

Med hensyn til formalia ved salg: Sælger SKAL kunne levere en faktura/kvittering på salget, hvis en sådan forespørges. Af fakturaen skal fremgå CVR nummer.

Hvis den årlige omsætning overstiger kr 50.000 SKAL virksomheden desuden momsregistreres, og der skal tillægges 25% moms oven i prisen, og denne moms skal betales til Skat kvartalsvis eller halvårligt (for mindre virksomheder).

Men i praksis sker alt dette aldrig for de udenlandske piger. 

De indlogeres typisk i private lejligheder, hvor der ikke er log til liberalt erhverv. Der er en "bagmand" der står for lejlighed og annoncering, og som tager leje og en "provision" fra pigernes erhverv. Dette er et brud på mindst én lov: Bagmanden kan dømmes for rufferi (da der tjenes penge på andres prostitution), og sandsynligvis kan bagmanden også dømmes for menneskehandel. At dette sjældent sker, skyldes udelukkende at det er svært at få pigerne til at vidne mod bagmanden, da hun jo er afhængig af ham og frygter repressalier.

Pigerne kan "knaldes" af både immigrationsmyndighederne (hvis de kommer fra et ikke-EU land), og af Skat for maglende registrering af virksomhed (Register for Udenlandske Tjenesteudbydere eller dansk CVR registrering), manglende afregning af skat og manglende afregning af moms. Dertil kommer en bøde på et beløb omkring det samme som den unddragede skat. Det kan være lidt svært at afgøre hvor stor omsætning pigen har haft, men Skat er ret gode til at vurdere ud fra annoncers løbetid, antal opkald til telefon, SMS'er m.v - forudsat telefonen beslaglægges i forbindelse med en razzia.

Skat/politi/udlændingestyrelsen går dog sjældent efter den enkelte pige (manglende ressourcer og manglende politisk pres), men går til gengæld målrettet efter bagmændene, som dog er svære at identificere og føre bevis mod.

PS: Spørg mig venligst ikke hvor jeg ved ovenstående fra ;)

Redigeret af hatten

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sniper123

Det forekommer mig, at du har stillet mange af de spørgsmål for små to år siden...  Der var et eller andet der irriterede dig på Amager, tæt på Hedegårdsvej. 

Jeg kan dog berolige dig med, at der umiddelbart ikke er nogen lovpligtige forsikringer for prostituerede.  Man kunne af og til ønske sig, at der var et ankenævn hvor man kunne klage, hvis man var utilfreds med den leverede ydelse - men det bliver nok svært.

Focus område for Skat og Politi - de har utvivlsomt rigeligt, at se til. En enkelt person hævede 9 mia i vores fælles kasse, det er  vigtigere at øge indsatsen mod den økonomiske kriminalitet. Politiet kigger da af og til forbi på "service besøg", hvor de oplyser om gældende regler. Det er mit indtryk at de vurderer om det er organiseret og om pigerne er udsat for afpresning, det er der jo fx. kunder der forsøger sig med for at få en gratis omgang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...