Hop til indhold
Gæst

Hvordan får jeg sukkertrangen til at forsvinde?

Recommended Posts

Gæst

Jeg vil gerne have jeres råd til at komme af med sukkertrangen. Jeg spiser meget slik og søde sager og kan ikke stoppe, når jeg først er gået igang. :-o

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lad vær med at købe noget, smid alt det du har hjemme ud. 

Tag en kold tyrker, og på en uge er trangen forbi.

Der er ikke andre måder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... hvis du tager en kold tyrker, så forvent en vis mængde hovedpine, når din krop craver efter sukkeret, og det kan tage lidt mere end en uges tid... før kroppen er vendt fra. Alt efter hvordan du har det med indtagelse af flydende sukker via sodavand osv., så opfatter kroppen sukkeret ens... - ved ikke om det er ALT sukker, du vil slippe...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hypnose kan afhjælpe  sukkertrang og andre ting ( sex afhængighed ) :-)

Prøv at Google og du vil finde mange muligheder.

Venligst Nalle.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Prøv at erstatte det usunde med det sunde . . .  Skift slikket ud med grønt, frugt og nødder . . 

Gider ikke selv spise slik mere, efter jeg har taget skiftet . . . ;)

Hvert efterår tørres der æbleringe over brændeovnen til den store guldmedalje . . . :P Der plejer at være nok til det meste af vinteren . . . BEDRE end slik . . .

07.03.æbleskræller.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest anders Jensen
sølvpapirshat skrev, for 7 timer siden:

Jeg vil gerne have jeres råd til at komme af med sukkertrangen. Jeg spiser meget slik og søde sager og kan ikke stoppe, når jeg først er gået igang. :-o

Stop dit abonnement ved sugardaters :) så har du ikke afgang længere - held og lykke 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sølvpapirshat skrev, for 8 timer siden:

Jeg vil gerne have jeres råd til at komme af med sukkertrangen. Jeg spiser meget slik og søde sager og kan ikke stoppe, når jeg først er gået igang. :-o

Jeg havde samme problem som dig, så jeg henvendte mig her http://www.ny-energi.dk/  hvor jeg efter adskillige akupunkturbehandlinger, fik bugt med min afhængighed til slik.. 

Tidligere kunne der nemt smutte 1 kg. slik om dagen, nu holder ½ kg. godt en måned, og trangen er helt væk efterhånden.

Held og lykke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
sølvpapirshat skrev, for 8 timer siden:

Jeg vil gerne have jeres råd til at komme af med sukkertrangen. Jeg spiser meget slik og søde sager og kan ikke stoppe, når jeg først er gået igang. :-o

En 9 dages kur der hedder c9 ;-) den er effektiv og får sukkertrangen til helt at forsvinde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg vil sige de første 3 måneder uden slik og sodavand er de hårdeste. Har prøvet at droppe den slags, godt med frugt og grønsager og drik mælk eller vand i stedet for

sodavand. Lyder måske kedeligt, men holder man sig selv i nakken. Så virker det i længden. Jeg smed 13kg på 3 måneder på den måde, og ved at holde fast røg der yderligere 1-2kg pr måned. Indtil min vægt stabiliserede sig. Fra 87kg til 62kg på 1 år, bare ved at spise sundt uden at motionere :)

At jeg så tog det hele på igen nogle år senere, ved at jeg fik dame på og begyndte at leve lidt for godt. Er en helt anden sag :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
sølvpapirshat skrev, for 10 timer siden:

Jeg vil gerne have jeres råd til at komme af med sukkertrangen. Jeg spiser meget slik og søde sager og kan ikke stoppe, når jeg først er gået igang. :-o

Jeg får fjernet min sukkertrang ved at drikke en kop lakrids te om dagen.

Derudover undgår jeg også frugter med højt sukkerindhold f.eks. ananas, mango og banan.


Der står også noget nyttigt her: http://www.soendag.dk/sundhed/kost-og-helbred/7-tips-til-hvordan-du-daemper-sukkertrangen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
BigDick skrev, for 4 timer siden:

Jeg havde samme problem som dig, så jeg henvendte mig her http://www.ny-energi.dk/  hvor jeg efter adskillige akupunkturbehandlinger, fik bugt med min afhængighed til slik.. 

Tidligere kunne der nemt smutte 1 kg. slik om dagen, nu holder ½ kg. godt en måned, og trangen er helt væk efterhånden.

Held og lykke.

Hold da op. Det er imponerende, at det er lykkedes for dig at reducere dit slik forbrug så meget.

Det er da en solstråle historie. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nalle skrev, for 6 timer siden:

Hypnose kan afhjælpe  sukkertrang og andre ting ( sex afhængighed ) :-)

Prøv at Google og du vil finde mange muligheder.

Venligst Nalle.

Hypnose har bestemt også været med i overvejelserne, men også Mindfullness. Nogen der har erfaringer med Mindfullness, eller meditation til at fjerne sukkertrangen? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja frugt lyder også som et godt alternativ til slik.

Jeg må vist spise 6 om dagen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sølvpapirshat skrev, for 1 time siden:

Hold da op. Det er imponerende, at det er lykkedes for dig at reducere dit slik forbrug så meget.

Det er da en solstråle historie. :)

Ja ikke sandt. Det tog 2 behandlinger, før den var reduceret til næsten IKKE eksisterende, 

En af "mine" piger var på service besøg i Sønderjylland i 2 timer, i ventetiden kørte chaufføren ned for at handle, så der var  en 2.9 kg, Quality Street til mig, men inden de sidste stykker blev spist var chokoladen hvid af sukker gennem trækning, så der er gået en rum tid..

Så jo - behandling i samarbejde med psykologisk indstilling er en fin Combi.  ,

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har hørt at Sukker er mere afhængighedskabende end kokain....så det er svært at komme af med.... en mere kompliceret måde at gøre det på er at

møde de 6 smagsanser: Sød, surt, Salt, Stærk (Krydderet), Bittert og Astringerende ved hvert hovedmåltid (Morgenmad, frokost, aftensmad)

 

Eksempler på fødevarer der indeholder de seks slags smag....

 

Sødt: Mælk, Ghee, Hved, Ris, brød, sukker.

Surt: Yoghurt, Kærnemælk, Citron, De fleste frugter.

Salt: Salt

Stærkt (Krydret): Ingefær, Sort Peber, Spidskommen, de fleste krydderier, Spinat, andre grøn-bladede grønsager, kål, oliven.

Astringerende: Bønner, linser, Gurkemeje, Honning,

 

Min personlig erfaring med kurser fra Rørvig folkehøjskole er at det fuldstændig eliminere trangen til mellemmåltider...imellem hovedmåltiderne...

Del dette indlæg


Link til indlæg
andux skrev, for 1 minut siden:

Jeg har hørt at Sukker er mere afhængighedskabende end kokain....så det er svært at komme af med.... en mere kompliceret måde at gøre det på er at

møde de 6 smagsanser: Sød, surt, Salt, Stærk (Krydderet), Bittert og Astringerende ved hvert hovedmåltid (Morgenmad, frokost, aftensmad)

 

Eksempler på fødevarer der indeholder de seks slags smag....

 

Sødt: Mælk, Ghee, Hved, Ris, brød, sukker.

Surt: Yoghurt, Kærnemælk, Citron, De fleste frugter.

Salt: Salt

Stærkt (Krydret): Ingefær, Sort Peber, Spidskommen, de fleste krydderier, Spinat, andre grøn-bladede grønsager, kål, oliven.

Astringerende: Bønner, linser, Gurkemeje, Honning,

 

Min personlig erfaring med kurser fra Rørvig folkehøjskole er at det fuldstændig eliminere trangen til mellemmåltider...imellem hovedmåltiderne...

 

Mellem måltider er da fint, så holdes blodsukkeret stabilt gennem dagen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 22 minutter siden:

 

Mellem måltider er da fint, så holdes blodsukkeret stabilt gennem dagen.

både og hvis det er den faktor man bruger for at tilfredstille kroppen kan man udsætte kroppen for nogle ordentlige rutcheture i blodsukkeret... der er så også lige

det at vi mange gange spiser af andre grunde end at at tilfredstille kroppen.. f.eks. hvis vi keder. os... jeg ved bare at min sædvanlige trang til chokolade forsvinder når jeg

er på kursus i Rørvig...

Redigeret af andux

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
andux skrev, for 22 minutter siden:

 f.eks. hvis vi keder. os...

Du har fat i den lange ende her! :)

Det handler selvfølgelig om kedsomhed.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Frugt indeholder også sukker; men raffineret sukker er værst.

Jeg får automatisk robotarm når der står en slikskål foran mig. Mit bedste råd er, hav ingen slik tilgængelig. Det virker for mig.

Øv!  Nu kom jeg i tanke om en dåse drops ude i bilen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
andux skrev, for 2 timer siden:

Jeg har hørt at Sukker er mere afhængighedskabende end kokain....så det er svært at komme af med.... en mere kompliceret måde at gøre det på er at

møde de 6 smagsanser: Sød, surt, Salt, Stærk (Krydderet), Bittert og Astringerende ved hvert hovedmåltid (Morgenmad, frokost, aftensmad)

 

Eksempler på fødevarer der indeholder de seks slags smag....

 

Sødt: Mælk, Ghee, Hved, Ris, brød, sukker.

Surt: Yoghurt, Kærnemælk, Citron, De fleste frugter.

Salt: Salt

Stærkt (Krydret): Ingefær, Sort Peber, Spidskommen, de fleste krydderier, Spinat, andre grøn-bladede grønsager, kål, oliven.

Astringerende: Bønner, linser, Gurkemeje, Honning,

 

Min personlig erfaring med kurser fra Rørvig folkehøjskole er at det fuldstændig eliminere trangen til mellemmåltider...imellem hovedmåltiderne...

Salt er også vanedannende, min tvillingbror bruger mængder af salt;  jeg bruger næsten intet, bortset fra det skjulte salt man får.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Gungner skrev, for 57 minutter siden:

Frugt indeholder også sukker; men raffineret sukker er værst.

Jeg får automatisk robotarm når der står en slikskål foran mig. Mit bedste råd er, hav ingen slik tilgængelig. Det virker for mig.

Øv!  Nu kom jeg i tanke om en dåse drops ude i bilen.

Hvidt brød og ketchup indeholder også sukker. Det er derfor man bliver afhængig af McDonalds. ;)

Redigeret af sølvpapirshat

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gungner skrev, for 18 timer siden:

Salt er også vanedannende, min tvillingbror bruger mængder af salt;  jeg bruger næsten intet, bortset fra det skjulte salt man får.

Det der kan pisse os gevaldigt af er, når vi har spisende gæster, så kommer de den unde stjertene salt på maden når den er øst op, inden den overhovedet er smagt. Hvad er det dog for noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
andux skrev, for 22 timer siden:

både og hvis det er den faktor man bruger for at tilfredstille kroppen kan man udsætte kroppen for nogle ordentlige rutcheture i blodsukkeret... der er så også lige

det at vi mange gange spiser af andre grunde end at at tilfredstille kroppen.. f.eks. hvis vi keder. os... jeg ved bare at min sædvanlige trang til chokolade forsvinder når jeg

er på kursus i Rørvig...

 

Det lyder til at du ved en del og får en masse god viden på det kursus :)

Hvis man så spiser fordi at man keder sig, er det så antaget at det er noget usundt der ryger i munden ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...