Hop til indhold
Guest Søren Brun

Advarselspoint

Recommended Posts

Guest Søren Brun

Jeg synes at der efterhånden er en del 'utryghed' omkring betydningen af de advarselspoint, man kan blive tildelt af Admin og Moderatorer.

Jeg tror at mange føler sig utrygge og ikke er helt klar over, hvad det betyder for deres EG 'fremtid' hvis man er blevet ramt af ledelsens 'lange arm'.

Hvad med 'advarselspoint', bliver de stående til evig tid på ens profil, eller 'forsvinder' de efter ens vis tid? Nogen der ved noget om dette?

Hvis de bliver stående, hvordan er 'straffeskalaen' så i fremtiden?

Redigeret af Søren Brun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja de bliver stående for evigt.... det er derfor det er så populært med nye profiler ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
Prinz skrev, for 2 minutter siden:

Ja de bliver stående for evigt.... det er derfor det er så populært med nye profiler ;) 

Og måske især nye IP-adresser?

Del dette indlæg


Link til indlæg

der er vel generelt ingen grund til at undervurdere de frivillige moderatorer der skaber rammerne for en nogenlunde gnidningsfri afvikling af EG. Og heller ikke specifikt omkring deres tildeling og administration af advarselspoint og "pauser"

På et andet  site hvor jeg har en post der har stort set samme karakter kender vi (de fleste af) vore lus på gangen - uanset hvordan de skifter deres IP/Handles...

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
Heine skrev, for 4 minutter siden:

der er vel generelt ingen grund til at undervurdere de frivillige moderatorer der skaber rammerne for en nogenlunde gnidningsfri afvikling af EG. Og heller ikke specifikt omkring deres tildeling og administration af advarselspoint og "pauser"

Sikkert ikke selvom det nok virker lidt vilkårligt ind i mellem og skaber en del utryghed blandt medlemmerne/brugerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg tror altid det virker vilkårligt når det rammer en selv - eller dem man sympatiserer med :)

Stort set hele moderatorkredsen blev vel skiftet i 2015 - så mon ikke det mest er et spørgsmål om at de skal finde en fælles linie ? Snitfladen på moderation vil vel altid være dynamisk - ligesom alt andet. Bare se på dommerretningslinierne i håndbold :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
Heine skrev, for 15 minutter siden:
Heine skrev, for 15 minutter siden:

jeg tror altid det virker vilkårligt når det rammer en selv - eller dem man sympatiserer med :)

 

Du har sikkert ret, men det er så heller ikke godt nok efter min mening.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Søren Brun skrev, for 6 timer siden:

Jeg synes at der efterhånden er en del 'utryghed' omkring betydningen af de advarselspoint, man kan blive tildelt af Admin og Moderatorer.

Jeg tror at mange føler sig utrygge og ikke er helt klar over, hvad det betyder for deres EG 'fremtid' hvis man er blevet ramt af ledelsens 'lange arm'.

Hvad med 'advarselspoint', bliver de stående til evig tid på ens profil, eller 'forsvinder' de efter ens vis tid? Nogen der ved noget om dette?

Hvis de bliver stående, hvordan er 'straffeskalaen' så i fremtiden?

Eroguide er et tilbud - ikke et påbud...:wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Søren Brun skrev, for 6 timer siden:

Jeg synes at der efterhånden er en del 'utryghed' omkring betydningen af de advarselspoint, man kan blive tildelt af Admin og Moderatorer.

Jeg tror at mange føler sig utrygge og ikke er helt klar over, hvad det betyder for deres EG 'fremtid' hvis man er blevet ramt af ledelsens 'lange arm'.

Hvad med 'advarselspoint', bliver de stående til evig tid på ens profil, eller 'forsvinder' de efter ens vis tid? Nogen der ved noget om dette?

Hvis de bliver stående, hvordan er 'straffeskalaen' så i fremtiden?

Jeg kan kun grine af det, syntes det er total latterligt, tænk alt det der bliver delt på twitter,facebock etc....Bevares selvfølgelig skal der være en grænse, men at nogle sidder og leger små politimænd og dommer for hva der er ret og uret kan jeg ikke ta seriøst.

Redigeret af Qivitoq
2 x citat

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er helt rigtigt at det er pupulært med nyt navn når man har forbrudt sig mod reglerne i en eller anden sammenhæng....for drengene, den går jo så bare ikke for pigerne.

Jeg kan jo selvføig næste gang jeg får en straf kalde mig Lady Cherie1, men jeg tvivler på jeg får lov...

Mere amnesti, til os, straffet, feks på Admins føsdag (gud forbyde det er på skuddag)

Gyda....Hex af Guds Nåde!!! :D:D:D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Søren Brun skrev, for 16 timer siden:

Jeg synes at der efterhånden er en del 'utryghed' omkring betydningen af de advarselspoint, man kan blive tildelt af Admin og Moderatorer.

Jeg tror at mange føler sig utrygge og ikke er helt klar over, hvad det betyder for deres EG 'fremtid' hvis man er blevet ramt af ledelsens 'lange arm'.

Hvad med 'advarselspoint', bliver de stående til evig tid på ens profil, eller 'forsvinder' de efter ens vis tid? Nogen der ved noget om dette?

Hvis de bliver stående, hvordan er 'straffeskalaen' så i fremtiden?

Utryg er lige at overdrive det, men overdrivelse fremmer forståelsen.
Det er mere det man ikke ved hvem "de grønne slagtere" er, da man jo ikke ved om de straffer personerne af personlige årsager eller ej.

Redigeret af gerog

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 6 minutter siden:

Utryg er lige at overdrive det, men overdrivelse fremmer forståelsen.
Det er mere det man ikke ved hvem "de grønne slagtere" er, da man jo ikke ved om de straffer personerne af personlige årsager eller ej.

Naja - mon dog!!

Men forhåbentlig ikke.

De bør / skal være neutrale. Det er da også min mening, at det er de.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kunne være rart, når man får advarsler, at man lige får en pb herinde. Sidst jeg fik var det via e-mail. Jeg bruger sjældent den e-mail, som jeg har knyttet til eroguide. Så næste gang jeg skal have en advarsel vil jeg værdsætte en pb herinde.

Redigeret af Fisseslikkeren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand

Bevare mig väl!      Hur kan varningspoäng över huvud taget vara ett problem?

Om man bara visar samma hyfsning och skick som man gör när man talas vid ansikte mot ansikte är det en prestation att få en varning.

Å andra sidan - om man ser som sitt livs utmaning att bråka och gräla med allt och alla, finna på dagens bästa kränkning eller något ännu värre - då förtjänar man alla varningspoäng man kan få!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Lille

Der er jeg ueig med dig, jeg er ikke dukke sød, jeg kan godt lide og drille og lave lidt sjov, gå lidt til stålet!

Jeg har 1 gang gået til stålet herinde, helt bevist, jeg vidste det kom til at koste og jeg fik min advasel, jeg gik bevist efter manden der svinede mit private "hus" til, fordi manden kendte til min privatliv, fra vores tidlige board. Jeg fik valget advasel eller karentæne...jeg valgte advasel.

For nylig fik jeg hele 2 advasler og 1 mån karentæne for at lave grin med en moderator, der havde lavet en fegl, Se nu er det sku gået stærkt, pt med det her indlæg, kan jeg fordi jeg har skrevet om omtalte moderator, uden jeg har sat navn på, risikere at jeg ryger ud.

Så bliver man bange for hvem er moderatorne? er det noget personligt som Gerog skriver? Krølle Bølle siger de skal være neutrale, Jamen mangler de så humor?

Så sur må moderator pligten skuda heller ikke blive, tænk på alle de der rævestreger de har indsigt i....jeg ved da der er vilde grin imellem.

Det er et internetboard...grin da af lortet...vi har kun et liv....lev det i dag og bliv til grønnetomater!

:D:D:D 

 

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg


Link til indlæg
DetGladeJern skrev, for 17 timer siden:

 

Jeg kan kun grine af det, syntes det er total latterligt, tænk alt det der bliver delt på twitter,facebock etc....Bevares selvfølgelig skal der være en grænse, men at nogle sidder og leger små politimænd og dommer for hva der er ret og uret kan jeg ikke ta seriøst.

Enig!
På mig virker det barnligt og pinligt.
Jeg kan forstå det, når børn har behov for at lege dommer, uddele straffe, advarsler o.s.v. - det er en naturlig del af deres udvikling, som gerne skulle være overstået, når de bliver voksne.
Men hvad får visse voksne ud af at rende rundt og demonstrere deres magt ved at lege dommer? Og er det mon udtryk for et ekstra stort behov for at demonstrere magt, når de gør det i kafkask stil?

Ja, folks sprog bliver en gang imellem meget direkte.
Og hvad så?
Mig bekendt er der ingen børn herinde, som kan tage skade. Og hvis der er voksne som kan tage skade af det, så er der jo masser af andre indlæg, de kan læse. Men måske skulle der være mulighed for at forsyne et indlæg med et skilt: STÆRKE UDTRYK KAN FOREKOMME - MIMOSER BEDES UNDLADE AT LÆSE HER.

En anden moderatorsport er at lukke strenge med diverse besynderlige "begrundelser" i stil med "Så er denne diskussion vist udtømt".
Jeg har adskillige gange set det ske, selvom emnet efter MIN mening absolut ikke er udtømt, og jeg har lyst til at skrive et nyt indlæg i strengen.
Hvorfor skal en moderator så opkaste sig til dommer og beslutte, at det er udtømt? Det er da muligt, at han ikke forstår, at der er mere at sige om emnet, men det er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at andre heller ikke kan se det.
Og hvad skulle problemet være i at lade strengen fortsætte? Folk har deres fulde frihed til at ignorere strengen, også moderator. Så så længe det ikke begynder at belaste serverpladsen alvorligt, er det rent ud sagt noget pjat at lukke sådan en streng.

Godnat.

Redigeret af Moan

Del dette indlæg


Link til indlæg
Moan skrev, den 4/2/2016 at 00:37:

Jeg kan forstå det, når børn har behov for at lege dommer, uddele straffe, advarsler o.s.v. - det er en naturlig del af deres udvikling, som gerne skulle være overstået, når de bliver voksne.

ligeledes skulle voksne også gerne kunne debattere sagligt og i et lødigt sprog, uden at lave person angreb, offentliggøre private oplysninger mm.  - det er desværre ikke altid tilfældet og derfor bliver vi moderatorer bedt om at gribe ind, men vi kan også af og til selv vælge at gribe ind, hvis en tråd er ved at løbe af sporet.

Der er desværre nogle brugere, der opfatter Eroguide som et forum, hvor de frit kan skrive om andre brugere, glædespiger, offentlige personer, mv., som de lyster - disse brugere får uden varsel deres indlæg slettet, tildeles henstillinger og evt. advarsler og karantæne - og i meget grove tilfælde, må vi desværre sige permanent farvel til dem og så er de velkomne til at se, om de kan finde andre forums, der er mere lempelige med moderationen :wink:

Retningslinierne for Eroguide kan læses her: https://www.eroguide.dk/forum/guidelines/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo
Stabilizer skrev, den 4/2/2016 at 06:52:

i en anden debat var der et forslag om at de blev slettet efter et stykke tid, jeg lovede at gå videre med det internt. Vi er blevet enige om at de udløber efter et år.

 

 

Nu bliver jeg nysgerrig.

Jeg har et advarselspoint. Det er fra den 30. juli 2014. Det er det eneste jeg nogensinde har fået. Det står stadig på profil.

 

Hvordan skal det så forstås. Er det fordi den nye regel ikke er implementeret endnu.

Redigeret af Michelangelo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fran skrev, for 3 minutter siden:

Er det fordi den nye regel ikke er implementeret endnu.

Den nye regel er implementeret, men det vil blive uoverskueligt og meget omstændeligt at søge alle profiler igennem og rette. Men når folk får nye advarselspoint, går vi selvfølgelig ind og trækker de gamle fra + kigger på brugerens øvrige adfærd og omdømme - men sjovt nok er det ligesom om at folk med 1 - 2 advarselspoints, sjældent får flere - så det er måske lidt præventivt ;-)

vh Q

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo
Stabilizer skrev, den 4/2/2016 at 06:52:

uanset hvad folk tror så mens jeg har været med er det ganske få advarsler og karantæner der er blevet givet. 

skriver man bare nogenlunde pænt og opfører man sig bare rimelig ok herinde så gør vi intet 

 

 

Jeg synes at der er en del der har skrevet om advarsler som de ikke forstod, eller mente var overreageret, misforstået eller uretfærdig. Men det er da nok muligt at det ikke har været sådan i din tid, og hvis alt er andeledes nu, er det selvfølgelig glædeligt.

 

Det er jo sådan at nogle mennesker sætter en ære i at skrive pænt og opføre sig rimeligt. Hvis en sådan person oplever at blive uretfærdigt behandlet, kan han/hun reagere voldsomt. Måske forlade debatten.  Derimod vil den mere hårdkogte type nok være nærmest ligeglad.

 

Derfor kan afstraffelse der opfattes som uretfærdig, medføre en forringelse af debatten, fordi de pæne debattører forsvinder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...