Hop til indhold
Heine

Ny kønssygdom spreder sig - og 50%

Recommended Posts

Af de smittede ved det ikke (symptomfri) . Desværre er den åbenbart heller ikke så let at finde i en standard STD test :(. Selv om nogle hjemmesider tilbyder en specifik test (testdigselv.dk)

Forekomsten af MG er nu på højde med Klamydia (ifølge undersøgelsen fra Oxford) ...

der synes at være lidt uriflede om behandlingsmåder - og jeg har ikke umiddelbart kunnet finde dokumentation for den nævnte multiresistente bakterie (MG er ret speciel men ikke så speciel) - men derfor er det jo alvorligt nok alligevel 

take care out there...

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8405873/flere-tusinde-danskere-er-smittet-med-ukendt-koenssygdom/

http://m.ije.oxfordjournals.org/content/early/2015/10/30/ije.dyv194.full

http://m.livescience.com/52826-mycoplasma-genitalium-std.html

 

Redigeret af Heine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har heller ikke hørt den skulle være multiresistent... skræmmende tanke. Men jeg ved at de er opmærksomme på den på Bispebjerg kønsklinik. Den er endnu ikke en del af standard undersøgelsen, men man kan sagtens få den ekstra... det plejer jeg at få. Det gør dog lidt avs, da den vatpind man skal have op i urinrøret er større end den de bruger til alm klamydia test ;) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Bakterien er ikke multiresistent, men da den ikke har nogen cellevæg så vil f.eks penicilin ikke virke. hvis en prøve findes positiv for MG, så vil man undersøge for makrolid ressistens på Statens Serum Institut, for at se om den skulle mutere i en specifik gen-sekvens, som vil gøre den resitent overfor makrolid.

Man bør altid undersøges for Chlamydia/gonokokker først, hvis man stadigvæk har symptomer, så skal man undersøges for MG. Især Chlamydia og til dels gonokker, er stadigvæk topscorere med flere længder ift MG.

Alle tests kan laves på urin(som mand), vatpinden skal kun op, hvis man har gonokker, da man derefter skal dyrke bakterien og resistensbestemme den.I det gonokokker har vist sig at være resistente for mange antibiotika. Mange af de resistente gonokker kommer fra udlandet, hvor man syd fra lolland, har en uprofessione tilgang til antibiotika og er derfor skyld i at mange bakterier udvikler resistens. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Har kendskab til en kollega ( nu tidligere) som blev smittet med gonore ( den stride af slagsen) ved at blive slikket og døjer stadigvæk med det.. Så pas på jer :?. Den pige har jo minus sexliv tilbage og ingen ved jo hvor mange der er blevet smittet videre og videre... 

Knus Line. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

hej Sutteålen - du skriver  Især Chlamydia og til dels gonokker, er stadigvæk topscorere med flere længder ift MG. 

det er vel - med stigningen i smittede in mente - kun et spørgsmål om tid - især fordi den jo oftest forbliver uopdaget i første omgang.

vf-. tallene er det 1% af alle i populationen - og dermed ikke kun de der seksuelt aktive  der er smittede ... det er nu en anelse bekymrende synes jeg

MG was identified in over 1% of the population, including in men with high-risk behaviours in older age groups that are often not included in STI prevention measures.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Heine skrev, for 4 minutter siden:

hej Sutteålen - du skriver  Især Chlamydia og til dels gonokker, er stadigvæk topscorere med flere længder ift MG. 

det er vel - med stigningen i smittede in mente - kun et spørgsmål om tid - især fordi den jo oftest forbliver uopdaget i første omgang.

vf-. tallene er det 1% af alle i populationen - og dermed ikke kun de der seksuelt aktive  der er smittede ... det er nu en anelse bekymrende synes jeg

MG was identified in over 1% of the population, including in men with high-risk behaviours in older age groups that are often not included in STI prevention measures.

Hej Heine.

Nu kan jeg kun tale af egen erfaring. Jeg arbejder til dagligt med mikrobiologisk diagnostik, hvor en pænt del af sjællands praksislæger samt 4 hospitaler hører under.

På en "normal" uge, kommer der cirka 500-1000 chlamydia/gonokker prøver(cirka 10% positive), og imellem 20-40 MG(cirka 10%positive) prøver til sammenligning. 

Men jo, der er selvfølgelig  en risiko for at der er en del, som render rundt med MG. Tror først at lægen vil undersøge for MG, hvis en Chlamydia/gonokok test bliver negativ. Dog kan medieomtalen ændre det lidt. Det må fremtiden vise.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...