Hop til indhold
Gæst

Ordvalg i efterlysninger

Recommended Posts

Gæst

Der er ikke så tit jeg bevæger mig ind på disse sites, men hver gang det sker, må jeg nok indrømme, at jeg bliver lidt (eller ofte meget) forarget over det respektløse ordvalg i mange efterlysninger. Ofte står der noget i retning af:  Nogen der har prøvet hende? 

Det ser mest af alt ud som om, at der er tale en efterlysning af en test af en genstand, f.eks. en køkkenmaskine, en bil eller en anden vare.

Jeg synes at efterlysninger, der ikke er skrevet i et respektabelt sprog, bør slettes. Klart nok skal moderatorer have meget hjælp i form af anmeldelser for at undgå/slette disse efterlysninger med et tåbeligt eller diskriminerende ordvalg. Og måske skal regelsættet for EG også justeres.

Blot 50 øre fra mig.:?

Redigeret af strange

Del dette indlæg


Link til indlæg

vi er begyndt at rette tåbelige og intetsigende overskrifter, så fremfor at kommentere det i trådene, så andre så også bruger krudt på det - fremmer det processen om I blot indrapporterer indlægget og giver en kort beskrivelse eller forslag til en bedre overskrift.

Del dette indlæg


Link til indlæg
strange skrev, for 13 minutter siden:

Der er ikke så tit jeg bevæger mig ind på disse sites, men hver gang det sker, må jeg nok indrømme, at jeg bliver lidt (eller ofte meget) forarget over det respektløse ordvalg i mange efterlysninger. Ofte står der noget i retning af:  Nogen der har prøvet hende? 

Det ser mest af alt ud som om, at der er tale en efterlysning af en test af en genstand, f.eks. en køkkenmaskine, en bil eller en anden vare.

Jeg synes at efterlysninger, der ikke er skrevet i et respektabelt sprog, bør slettes. Klart nok skal moderatorer have meget hjælp i form af anmeldelser for at undgå/slette disse efterlysninger med et tåbeligt eller diskriminerende ordvalg. Og måske skal regelsættet for EG også justeres.

Blot 50 øre fra mig.:?

Det ville lyde meget mere respektfuldt og elegant hvis man istedet for "prøvet" brugte "mødt" eller "besøgt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Qivitoq

Godt nyt og selvfølgelig godt initiativ, som er helt i tråd med min kommentar/trådstart..

Jeg synes at I fremover skal melde sådanne tiltag med det samme for at minimere 'dumme' indlæg, eller hvad nu formålet er.

Det kan måske også stoppe indlæg, der er alligevel bliver slettet.

Men fint tiltag.:-D

Redigeret af strange
Stavefej

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bundstokken skrev, for 7 minutter siden:

Det ville lyde meget mere respektfuldt og elegant hvis man istedet for "prøvet" brugte "mødt" eller "besøgt

Enig. Det er ret let at finde positivt ladede ord, det kræver blot lidt omtanke og meget respekt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
strange skrev, for 33 minutter siden:

Der er ikke så tit jeg bevæger mig ind på disse sites, men hver gang det sker, må jeg nok indrømme, at jeg bliver lidt (eller ofte meget) forarget over det respektløse ordvalg i mange efterlysninger. Ofte står der noget i retning af:  Nogen der har prøvet hende? 

Det ser mest af alt ud som om, at der er tale en efterlysning af en test af en genstand, f.eks. en køkkenmaskine, en bil eller en anden vare.

Er det ikke lovlig finfølende? Når jeg tænker efter, har jeg spurgt venner og kolleger om de "har prøvet" en god frisør, barber, massør, kiropraktor, tandlæge, vinduespudser, barista. 

Der er ingen der blir fornærmet på deres vegne. "Jeg savner en god kop kaffe". "Har du prøvet ham fyren fra Coffee Collective i Torvehallerne? Han skulle være god". "PRØVET??? HVOR RESPEKTLØST! TROR DU HAN ER EN VARE??"

Ærlig talt, altså. Hvis en anmeldelse eller efterlysning er respektløs i sit indhold eller ordvalg, så kritisér det gerne. Men ordet "prøve" er sgu ikke respektløst i sig selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
sluthunter skrev, for 2 minutter siden:

Er det ikke lovlig finfølende? Når jeg tænker efter, har jeg spurgt venner og kolleger om de "har prøvet" en god frisør, barber, massør, kiropraktor, tandlæge, vinduespudser, barista. 

Der er ingen der blir fornærmet på deres vegne. "Jeg savner en god kop kaffe". "Har du prøvet ham fyren fra Coffee Collective i Torvehallerne? Han skulle være god". "PRØVET??? HVOR RESPEKTLØST! TROR DU HAN ER EN VARE??"

Ærlig talt, altså. Hvis en anmeldelse eller efterlysning er respektløs i sit indhold eller ordvalg, så kritisér det gerne. Men ordet "prøve" er sgu ikke respektløst i sig selv.

Spørg pigerne om de synes om det ordvalg  som du kalder 'lovlig fintfølende'.

For mig at se er der en væsentlig forskel i de forskellige forretningsområder, du anfører. og så gp'er  mv.  Den sammenligning er fuldkommen irrelevant. Der er jo tale om en intim  oplevelse, det har du vel næppe med din frisør, barber etc. etc.?

Og hvis du ikke kan forstå betydningen af at 'prøve' i forbindelse med en efterlysning i GP sammenhæng, jamen så har du et forståelsesproblem, som du du bør overveje at få hjælp til at forstå.  :-?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
sluthunter skrev, for 7 timer siden:

Er det ikke lovlig finfølende? Når jeg tænker efter, har jeg spurgt venner og kolleger om de "har prøvet" en god frisør, barber, massør, kiropraktor, tandlæge, vinduespudser, barista. 

Der er ingen der blir fornærmet på deres vegne. "Jeg savner en god kop kaffe". "Har du prøvet ham fyren fra Coffee Collective i Torvehallerne? Han skulle være god". "PRØVET??? HVOR RESPEKTLØST! TROR DU HAN ER EN VARE??"

Ærlig talt, altså. Hvis en anmeldelse eller efterlysning er respektløs i sit indhold eller ordvalg, så kritisér det gerne. Men ordet "prøve" er sgu ikke respektløst i sig selv.

Egentlig kan jeg godt følge dig. 

Dit handle antyder at du benytter et sprog, hvor mange ord har mistet deres styrke og oprindelige mening. 

Men prøv at føl om du ville synes det var rart såfremt pigerne omtalte dig:  Jeg havde lige besøg af en pik med penge. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

joooo...men nu er der jo nogle der skriver hvad de tænker ordret, og det må man da respektere inden for de skrevne regler.....og jooo, pigerne venter på en pik med penge, men nok ikke sundt at omtale det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Grækeren skrev, for 2 minutter siden:

joooo...men nu er der jo nogle der skriver hvad de tænker ordret, og det må man da respektere inden for de skrevne regler.....og jooo, pigerne venter på en pik med penge, men nok ikke sundt at omtale det.

Det jeg mener er om han han synes det er rart at blive omtalt som en pik med penge, istedet for at blive omtalt som kunde eller gæst, eller andet ikke værdiladet :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
sluthunter skrev, for 8 timer siden:

Er det ikke lovlig finfølende? Når jeg tænker efter, har jeg spurgt venner og kolleger om de "har prøvet" en god frisør, barber, massør, kiropraktor, tandlæge, vinduespudser, barista. 

Der er ingen der blir fornærmet på deres vegne. "Jeg savner en god kop kaffe". "Har du prøvet ham fyren fra Coffee Collective i Torvehallerne? Han skulle være god". "PRØVET??? HVOR RESPEKTLØST! TROR DU HAN ER EN VARE??"

Ærlig talt, altså. Hvis en anmeldelse eller efterlysning er respektløs i sit indhold eller ordvalg, så kritisér det gerne. Men ordet "prøve" er sgu ikke respektløst i sig selv.

 

Jeg tænker ikke at du har er lige så intimt forhold til frisøren, tandlægen eller baristaen, som til de piger du ser? Men jeg kan tage fejl. :) 

Jeg er ikke bare en vare eller en ydelse, jeg er et ægte sprællevende menneske, der deler min krop og en lille snert af mit krøllede sind, med de mennesker jeg lukker ind. Så derfor virker "prøvet" bare degraderende, det ville være okay hvis jeg bare skulle klippe deres hår og tale om deres afdøde mormor, men det er noget andet og mere mit arbejde består af.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren
Iscenesat Virkelighed skrev, 1 time siden:

 

Jeg tænker ikke at du har er lige så intimt forhold til frisøren, tandlægen eller baristaen, som til de piger du ser? Men jeg kan tage fejl. :) 

Jeg er ikke bare en vare eller en ydelse, jeg er et ægte sprællevende menneske, der deler min krop og en lille snert af mit krøllede sind, med de mennesker jeg lukker ind. Så derfor virker "prøvet" bare degraderende, det ville være okay hvis jeg bare skulle klippe deres hår og tale om deres afdøde mormor, men det er noget andet og mere mit arbejde består af.

 

nu er der jo rent faktisk mænd det går til GP for at få grædt ud ved en kvindes skuldre af forskellige årsager, og har et specielt behov.....

Redigeret af Grækeren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Grækeren skrev, for 5 minutter siden:

nu er der jo rent faktisk mænd det går til GP for at få grædt ud ved en kvindes skuldre af forskellige årsager, og har et specielt behov.....og i den forbindelse kan man da godt tale om et "besøg"....bøhhh

Øh bøh!

Og når det "bare" er dét, så er det okay at tingsliggøre kvinden? Desuden er der ikke tale om "besøg", men om at have "prøvet". 

Redigeret af Iscenesat Virkelighed

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren
Iscenesat Virkelighed skrev, for 2 minutter siden:

Øh bøh!

Og når det "bare" er dét, så er det okay at tingsliggøre kvinden? 

dit indlæg krydsede min redigering.....men er begrebet "anmeldelse" ikke også at tingsliggøre kvinden i dette sammenhæng....from ny phone

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Grækeren skrev, Lige nu:

dit indlæg krydsede min redigering.....men er begrebet "anmeldelse" ikke også at tingsliggøre kvinden i dette sammenhæng....from ny phone

Njooo, det kan det være og er det ofte også herinde. Men det tror jeg er en anden debat. :D 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren
Iscenesat Virkelighed skrev, for 4 minutter siden:

Njooo, det kan det være og er det ofte også herinde. Men det tror jeg er en anden debat. :D 

 

neeemerlig..helt stue rent bliver det nok aldrig, og hvem ønsker det ligesom i boligmagasinet Bo Bedre...noget kant er der vel plads til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren
Iscenesat Virkelighed skrev, for 26 minutter siden:

Øh bøh!

Og når det "bare" er dét, så er det okay at tingsliggøre kvinden? Desuden er der ikke tale om "besøg", men om at have "prøvet". 

du er godt nok hurtig

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Grækeren skrev, for 12 minutter siden:

neeemerlig..helt stue rent bliver det nok aldrig, og hvem ønsker det ligesom i boligmagasinet Bo Bedre...noget kant er der vel plads til.

Nej! Jo, naturligvis. Man kan godt være kantet, uden at tale andre ned. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

aææ bæhh ved ikke lige hvad jeg mener her, ordet prøve skal ikke stå alene i en efterlysning, tilføj ordet sex så der kan kan står, er der nogen der har prøvet sex med.....Men selvfølgelig kan ordet besøg - også erstatte prøvet. Nej Iscenesat i GP ere er ikke ting men sex og service udbydere præcis som en frisør en automekaniker o.s.v. De bliver ikke talt ned fordi man har prøvet deres service - Ligesom kunde X efterlyser erfaringer med at nogen har prøvet GP Y  (Underforstået sex og service)

 

just my dime

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tænker, at hvis man er på et forum som eg, hvor ANMELDELSER af os og ydelserne ,er det primære, så kan det vel være kartoffel kartoffel, om det hedder prøvet, købt, leget, hygget osv i ordvalget..? Lidt lige som gæst, kunde, liderbuk osv.. 

Ved at være her, acceptere vi det vel også selv...? 

For min bare mås skyld, kan de kalde det hvad de vil, jeg ved jo hvad jeg er og står for , så der går intet af mig ved sådanne ordvalg :-). At arbejde som ludder tager mange ting med sig, så fred med ordene.. Respekten kan og bliver krævet ved mødet og så kan man jo frit sortere der.. 

Knus Line. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Line skrev, for 34 minutter siden:

Tænker, at hvis man er på et forum som eg, hvor ANMELDELSER af os og ydelserne ,er det primære, så kan det vel være kartoffel kartoffel, om det hedder prøvet, købt, leget, hygget osv i ordvalget..? Lidt lige som gæst, kunde, liderbuk osv.. 

Ved at være her, acceptere vi det vel også selv...? 

For min bare mås skyld, kan de kalde det hvad de vil, jeg ved jo hvad jeg er og står for , så der går intet af mig ved sådanne ordvalg :-). At arbejde som ludder tager mange ting med sig, så fred med ordene.. Respekten kan og bliver krævet ved mødet og så kan man jo frit sortere der.. 

Knus Line. 

 

Jeg er ikke helt enig...  Man gør sig sine erfaringer på et forum som EG, men hvad er erfaringerne? At bruge ordet glædes pige eller ordet luder? 

Ens erfaringer afspejler sig forhåbentligt i besøgene hos jer glædes piger. 

Jeg er godt klar over at langt fra alle mænd læser eller kender til EG. 

Hvis alle havde et nedværdigende syn på jer piger, så ville alle jo blive smidt ud når de bankede på døren :)  

Og hvis det at købe sex skal være mere acceptabelt for hr. og fru Danmark, så skal det vel helst handle om andet end at pigen slugte spærm :shock:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
holstebronx skrev, for 9 minutter siden:

 

Jeg er ikke helt enig...  Man gør sig sine erfaringer på et forum som EG, men hvad er erfaringerne? At bruge ordet glædes pige eller ordet luder? 

Ens erfaringer afspejler sig forhåbentligt i besøgene hos jer glædes piger. 

Jeg er godt klar over at langt fra alle mænd læser eller kender til EG. 

Hvis alle havde et nedværdigende syn på jer piger, så ville alle jo blive smidt ud når de bankede på døren :)  

Og hvis det at købe sex skal være mere acceptabelt for hr. og fru Danmark, så skal det vel helst handle om andet end at pigen slugte spærm :shock:

 

Kære dig. 

Nej langt fra alle vores gæster er herinde og derfor er det også for mig ret ligemeget hvad og hvilke ord der bliver brugt i snakken mand til mand, når bare respekten er tilstede ved et besøg. :-)

Den kamp med hr og fru Danmark magter jeg ikke, men jeg er jo også snart pensioneret luder, så andre må kæmpe den kamp.. Ved heller ikke om jeg synes den skal kæmpes faktisk .. ? 

Men ja lidt opdragelse er der da her, om det kan ses irl ved jeg ikke, tænker at mennesker er som de er og det kan jeg bedst med. Mere ægte du ved.. ;-). Om jeg så kaldes prøveklud eller glædespige pyt pyt.. 

Godt nytår til dig. 

Knus Line. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 3 timer siden:

aææ bæhh ved ikke lige hvad jeg mener her, ordet prøve skal ikke stå alene i en efterlysning, tilføj ordet sex så der kan kan står, er der nogen der har prøvet sex med.....Men selvfølgelig kan ordet besøg - også erstatte prøvet. Nej Iscenesat i GP ere er ikke ting men sex og service udbydere præcis som en frisør en automekaniker o.s.v. De bliver ikke talt ned fordi man har prøvet deres service - Ligesom kunde X efterlyser erfaringer med at nogen har prøvet GP Y  (Underforstået sex og service)

 

just my dime

helt enig. Det er jo sådan sprog fungerer. "har besøgt" og "har mødt" kan jo heller ik stå alene. Der er masser af gp'ere jeg har "besøgt" uden at jeg kunne anmelde dem, fordi jeg gik igen uden at have sex med dem. 

At jeg siger jeg har prøvet en sød pige hos Romantica behøver ikke betyder at jeg "har prøvekørt hende". Jeg kan ikke se noget respektløst i at sige at hun tilbyder nogle ydelser, og dem har jeg prøvet.

Holstebronx, læg i øvrigt mærke til at du åbenbart synes det er vigtigt at skelne mellem glædespige og luder, mens de to piger i tråden er begge bruger ordet luder. Ord betyder det vi lægger i dem, hverken mere eller mindre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sluthunter, ikke alle piger synes om at blive kaldt luder. Selv foretrækker jeg sexarbejder, det beskriver præcis hvad det går ud på for mig, men prostitueret, glædespige, massagepige mv er også fine ord.

Jeg er enig med trådstarter, "har du prøvet xx" eller endnu værre "hvem har været på xx" lyder ikke godt i mine ører og jeg tror ikke det gavner noget, at tale grimt på et forum for købesex. Nogle mænd tror det er ok at tale sådan ude hos pigen også, og ikke alle piger kan sige fra....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...