Hop til indhold
Gæst

Kommer der opgang efter den nuværende nedgang

Recommended Posts

Gæst

Som læser og tidligere bruger kan man ikke undgå at bemærket at eroguide det sidste halve år - og specielt med balladen de sidste tre uger -  afslører et momentum på vej nedad (going down the drain).

Efter at nogle forrige, nuværende og kommende moderatorer har afsløret/skrevet hvem de er, kan man godt forstå hvorfor det ikke er gået så godt. Vilkårligheden i advarsler/spærringer m.m. viser at en stor del ikke har kunnet klare opgaven.

Når man så samtidigt ved hvem der har været sat til opgaven så lover det ikke godt for fremtiden

Mine forslag til forbedringer er

  • Moderatorer skal bruges deres normale alias så alle ved hvem de er
  • Advarsler og spærringer skal foretages af 2-3 moderatorer og ikke en enkelt
  • Anmeldelser af GP bør strømlines

eroguide.dk er et site der "lever af" debat og anmeldser. Der skal være højt til loftet, som der påstås, men realiteten har været ganske anderledes - mange har skullet dukke nakken hvis de ville blive ved med at være herind. Bl.a er tråde forsvundet og folk blevet fjernet uden nogen form for forklaring. Resultatet er  at eorguide.dk er påbegyndt en dødsspiral og bliver irrelevant.

Et forum med samme funktionalitet som eroguide.dk kan driftes og vedligeholdes for meget få penge.

Forbedringer af moderation/advarler/anmeldelser giver sig selv. Det er ikke svært.

Jeg har følgende forlag til en anmeldelsesskabelon, som både sikrer systematik og som giver plads til det personlige( .. og den kan absolut diskutteres). Dette giver en langt mere brugbar anmeldelse

Send mig en PM her eller på [email protected] hvis du vil samarbejde om anmeldelser af GP.

Jeg foreslår at du tager nogle af dine tidligere og nylige  anmeldelser og sætter dem i en skabelon. Så kan vi i samarbejde poste dem og tage diskussionen om hvordan de vil kunne forbedres.

Mit forslag til skabelon:

---

ANMELDELSE
Annonce titel:  Dyb massage ved Røllike Fjord
Navn :          Pamela (ca 45 år)
Kontakt nr :    00 00 00 00
Område :        Nordjylland
Samlet indtryk  * * * *    (4 af 5 stjerner)

Billeder :                  Afspejler det virkeligheden?
                            JA/NEJ : NEJ
                            Kommentar (max 160 tegn):
                                    Billederne var ægte. Dog var billeder 10 år gamle og motivet blevet 25 Kg tungere.
Beskrivelse af det ydede:   Afspejler det beskrevne virkeligheden?
                            JA/NEJ : JA
                            Kommentar (max 160 tegn):
                                    Der var ingen problemer. Det beskrevne blev udført uden problemer eller
                                    komplikationer af nogen art.
Personlig vurdering:        En rigtig god oplevelse. En voksen og professionel massør der sørgede for en afslappet
                            og nydelsesfuld halv time. Ingen forsøg på at "ekspedere" mig hurtigst muligt, og fuld
                            fokus på at yde en god service. Generelt trygt, afslappet og fuld

---

Håber forslagane vil skabe lidt mere positiv debat.

 

Redigeret af Roland

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor dette indlæg???

Jeg forstår det ikke.

Som du skriver det: NEJ!!!!

Skabelon lig skabagtig!

Loftet vil jo blive sænket til under gulvet!

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Krølle Bølle skrev, for 6 minutter siden:

Hvorfor dette indlæg???

Jeg forstår det ikke.

Som du skriver det: NEJ!!!!

Skabelon lig skabagtig!

Loftet vil jo blive sænket til under gulvet!

Du forholder dig ikke til den tunge del som handler om moderering/karantæne/etc så det er du enig i.

Som du skriver : "Jeg forstår det ikke".

Det er vist  anmeldelsesdelen  du ikke forstår. Hvad mister man ved at at have en "header" med nogle faste felter? Hvordan bliver loftshøjden sænket?

Nu er det vist mig der ikke forstår [det manglende] argumentet.

Men det beskriver meget godt problemet med sitet her. Brugerne orker ikke at tænke over noget  og orker ikke komme med egne forslag. Derfor går det ned ad bakken.

 

Redigeret af Roland

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Krølle Bølle skrev, for 1 minut siden:

Orker og orker!!!

Jeg har da svaret på dit skriv.

Så, det har jeg da orket.

Men: Jeg er total imod hele dit forslag.

Godt. Så ved jeg det!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kysseglade Molly

Ville syntes det var ærgerligt hvis vi piger blev puttet ind i en JA/NEJ formular, med tilhørende stjerner, -det gir ikke særlig meget plads til kreativite fortællinger, men robotlignende skabeloner.

Du skriver at folk blir fjernet uden grund?Sådan ser jeg ikke på det, der må jo være en grund, ikk? Og de behøver slet ikke melde ud hvorfor i min optik.

Jeg syntes vi har en glimrende team, uden dem og deres "strenge" straffe ville dette forum ende i kage, at der sidder en håndfuld og mener at folk ikke skal straffes gør jo næppe at forrummet er på vej nedad. 

Jeg syntes faktisk forrummet går den rigtige vej, bemærker mindre ligegyldige afsporinger og personfnidder, måske de "strenge" straffe har noget med det og gøre? 

 

Hvorfor skal vi i øvrigt kende deres rigtige nick? Hvad var dit før dette måske? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Smårettelser.

Lad høre fra interesserede på  PM eller helst på [email protected]. Der skal bare 4-5 stabile personer hver med 3-4 anmeldelser til at forandre verdenen :).

Jeg er interesseret i et "anmelderhold" på 4-5 personer. Jeg ser kun fordele for både anmeldere og GP som også får god valid feedback

  1. vil gerne have forslag/retteler til anmeldelsesskabelon (og er ligeglad med meninger fra dem der ikke kan se lyset)
  2. vil gerne have kontakt med interesseret  anmeldere med 2-3-4 anmeldelser

 

 

ANMELDELSE
Annonce titel:  Dyb massage ved Røllike Fjord
Annonce link:   annonceligh.dk/12, sexpiger.dk/klik?12345, massageplus.dk/klik?hotpam
Navn :          Pamela (ca 45 år)
Kontakt nr :    00 00 00 00
Område :        Nordjylland
Samlet indtryk  * * * *    (4 af 5 stjerner)

Billeder :      Afspejler det virkeligheden (JA/NEJ?
                NEJ
                Kommentar (max 160 tegn):
                Billederne var ægte. Dog var billeder 10 år gamle og motivet blevet 25 Kg tungere.

 

Ydelse:       Afspejler det i annoncen beskrevne virkeligheden (JA/NEJ?
              JA
              Kommentar (max 160 tegn):
              Der var ingen problemer. Det beskrevne blev udført uden problemer eller komplikationer af nogen art.
Anmeldelse : En rigtig god oplevelse. En voksen og professionel massør der sørgede for en afslappet og nydelsesfuld halv time. Ingen forsøg på at "ekspedere" mig hurtigst muligt, og fuld fokus på at yde en god service. Generelt trygt, afslappet og fuld
.. + MEGET MERE TEKST HVIS MAN  SYNES

---

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Kysseglade Molly skrev, for 9 minutter siden:

Ville syntes det var ærgerligt hvis vi piger blev puttet ind i en JA/NEJ formular, med tilhørende stjerner, -det gir ikke særlig meget plads til kreativite fortællinger, men robotlignende skabeloner.

Du misforstår det.  Intet er bliver fjernet i forhold til en nuværende anmeldelse, Du bliver ikke puttet en skabelen. Det er bare en hurtig verificering om f.eks. billeder er ægte og om det der ydes også er det der beskriver. Easy-peasy.

Anmeldelsen med den personlig vurdering kommer til sidst og fylder langt det meste.

Kravet er ganske enkelt sammenlignelige anmeldelser. Man kan faktisk trække oplysningerne ud af eksisterende anmeldelser men jeg foreslår bare at det bliver formaliseret.

Eroguide.dk er principielt  ikke til småsnak, det er beregnet til anmeldelser.

Kysseglade Molly skrev, for 9 minutter siden:

Du skriver at folk blir fjernet uden grund?Sådan ser jeg ikke på det, der må jo være en grund, ikk? Og de behøver slet ikke melde ud hvorfor i min optik.

Har jeg skrevet det? Jeg har skrevet at "moderatorerne" handler vilkårligt og efter forgodtbefindende.

Prøv at sammenligne med for ca 1 år siden. Kvaliteten er ganske klart lavere og masser af folk er smuttet.

 

Kysseglade Molly skrev, for 9 minutter siden:

Jeg syntes vi har en glimrende team, uden dem og deres "strenge" straffe ville dette forum ende i kage, at der sidder en håndfuld og mener at folk ikke skal straffes gør jo næppe at forrummet er på vej nedad. 

Vågn op. Der er ingen team og dette forum er allerede endt i kage og skal vel ud derfra?

 

Kysseglade Molly skrev, for 9 minutter siden:

Hvorfor skal vi i øvrigt kende deres rigtige nick? Hvad var dit før dette måske? 

Det er min sag, men jeg er jo ikke moderator med magt over andre, vel?

Jeg tvivler dog på at du kan se forskellem mellem moderator rollen og bruger rollen, så jeg forventer ingen svar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kysseglade Molly

Hvad laver du herinde hvis du er så utilfreds? Undrer mig bare?

Vil anbefale talk2us.dk, de kunne godt trænge til en hjælpende hånd, måske du kunne lave din efterlysning der, og ikke malplacerer den under feedback til eroguide..

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Kysseglade Molly skrev, Lige nu:

Hvad laver du herinde hvis du er så utilfreds? Undrer mig bare?

Vil anbefale talk2us.dk, de kunne godt trænge til en hjælpende hånd, måske du kunne lave din efterlysning der, og ikke malplacerer den under feedback til eroguide..

 

  1. Jeg er ikke specielt utilfreds men foreslår REELLE tiltag der kan forbedre sitet.
  2. Aner ikke hvad talk2us.dk er og er ikke interesseret i at hjælpe dem eller andre
  3. Jeg har IKKE flyttet noget til under feedback. Det har en moderator.

Mange tak for input Molly, selvom det var helt og aldeles værdiløst i forhold til forslagene.

Hav en god aften.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Gentleman and a Scholar skrev, for 17 minutter siden:

Et skabelonformat er fint hvis man skal anmelde forbrugerelektronik. Men det duer ikke til at beskrive oplevelser og især ikke intime oplevelser.

Glem den der ide. Du spilder din tid.

Det tror jeg nu ikke jeg gør. Skabelonen fjerner  ingen information. Det formaliserer blot eksisterende eller manglende information. Der er kun en gevinst i sigte.

Det er ikke anderledes end at en bog har en forside, en bagside, en titel, en ISBN nummer etc. Eller denne anmeldelse fra politiken : http://politiken.dk/kultur/filmogtv/filmanmeldelser/ECE2958498/fortaelling-om-tyske-tvangsmineryddere-er-grusom-hitchcocksk-suspense/ . Fortæl mig dog hvor forskellen er mellem en Politiken anmeldelse og mit forslag!

Der er  kun brug for at nogle af anmeldelserne er strukturerede, nemlig de valide.

 

Redigeret af Roland

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Roland skrev, for 7 timer siden:

Mine forslag til forbedringer er

  • Moderatorer skal bruges deres normale alias så alle ved hvem de er
  • Advarsler og spærringer skal foretages af 2-3 moderatorer og ikke en enkelt
  • Anmeldelser af GP bør strømlines

For at starte med det sidste forslag:

Roland skrev, for 5 timer siden:

Det tror jeg nu ikke jeg gør. Skabelonen fjerner  ingen information. Det formaliserer blot eksisterende eller manglende information. Der er kun en gevinst i sigte.

...

Der er  kun brug for at nogle af anmeldelserne er strukturerede, nemlig de valide.

 

Det er jeg så overhovedet ikke enig i. Ingen af mine anmeldelser ville passe ind i den skabelon, og mange af de anmeldelser som jeg synes er blandt EG´s bedste ville heller ikke.

Kernen i det ligger nok i to forskellige tilgang til det at anmelde.

Efter den ene tilgang er fokus på den ydelse du modtog under besøget og formålet med anmeldelsen er at informere andre brugere om hvad de kan forvente kan gentages ved deres besøg, var billederne vellignende, var hendes BJ mere et HJ osv. 

Efter den anden tilgang er fokus på den oplevelse du selv havde ved besøget, en oplevelse der er knyttet til dig og ikke nødvendigvis er noget andre kan forvente at gentage med samme pige. Anmeldelsens formål er inspiration og ind i mellem kaldes den type anmeldelser en "beretning" netop for at markere skellet.

Skabelonen tager kun udgangspunkt i den første type anmeldelser.  

Hvad angår dine to andre reformforslag så er det en anden debat, men du har fat i et reelt problem:

Roland skrev, for 6 timer siden:

Prøv at sammenligne med for ca 1 år siden. Kvaliteten er ganske klart lavere og masser af folk er smuttet.

Der har du desværre ret - og det er markeret af en deroute for generel debat.

I løbet af det sidste ca. halve års tid er der sket en forskydning på EG fra overvejende brancherelateret debat suppleret af fis og ballade, til overvejende almindelig politisk debat som lige så godt kunne foregå på et ethvert andet forum med et stadigt større supplement af fis og ballade. Samtidigt er moderationslinjen strammet så den meningsudveksling der tidligere var plads til under anmeldelser/efterlysninger er væk. 

Der er ikke mange brugere der er forsvundet (endnu), men der er mange tidligere aktive profiler som ganske vist stadigt jævnligt er på, men som ikke længere skriver ret meget.

Det er et klart svaghedstegn/træthedstegn for EG - det er bare næppe moderationslinjen der er eneansvarlig og jeg tror ikke en justering af den vil betyde fra eller til.    

 

 

  • Synes godt om 6

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Findus skrev, for 5 timer siden:

 

For at starte med det sidste forslag:

Det er jeg så overhovedet ikke enig i. Ingen af mine anmeldelser ville passe ind i den skabelon, og mange af de anmeldelser som jeg synes er blandt EG´s bedste ville heller ikke.

Jeg prøver at finde en af dine anmeldelser i aften og prøver at "skabelonisere" den.

Findus skrev, for 5 timer siden:

Kernen i det ligger nok i to forskellige tilgang til det at anmelde.

Efter den ene tilgang er fokus på den ydelse du modtog under besøget og formålet med anmeldelsen er at informere andre brugere om hvad de kan forvente kan gentages ved deres besøg, var billederne vellignende, var hendes BJ mere et HJ osv. 

Efter den anden tilgang er fokus på den oplevelse du selv havde ved besøget, en oplevelse der er knyttet til dig og ikke nødvendigvis er noget andre kan forvente at gentage med samme pige. Anmeldelsens formål er inspiration og ind i mellem kaldes den type anmeldelser en "beretning" netop for at markere skellet.

Skabelonen tager kun udgangspunkt i den første type anmeldelser.  

Det gør den netop ikke. Skabelonen beriger blot "den anden type"/beretningen med faktuelle oplysninger. Der er formalia og det du kalder beretningen. Det synes er temmelig tydeligt i mit forslag. Det eneste jeg i virkeligheden skriver er at jeg gerne vil gøre "beretningen" mere brugbar vha formalia - jeg skriver intet om hvordan beretningen skal udformes.

 

Findus skrev, for 5 timer siden:

Hvad angår dine to andre reformforslag så er det en anden debat, men du har fat i et reelt problem:

Der har du desværre ret - og det er markeret af en deroute for generel debat.

I løbet af det sidste ca. halve års tid er der sket en forskydning på EG fra overvejende brancherelateret debat suppleret af fis og ballade, til overvejende almindelig politisk debat som lige så godt kunne foregå på et ethvert andet forum med et stadigt større supplement af fis og ballade. Samtidigt er moderationslinjen strammet så den meningsudveksling der tidligere var plads til under anmeldelser/efterlysninger er væk. 

Der er ikke mange brugere der er forsvundet (endnu), men der er mange tidligere aktive profiler som ganske vist stadigt jævnligt er på, men som ikke længere skriver ret meget.

Det er et klart svaghedstegn/træthedstegn for EG - det er bare næppe moderationslinjen der er eneansvarlig og jeg tror ikke en justering af den vil betyde fra eller til.   

Mon ikke årsagen er enklere - almindelig "metaltræthed" og indavl.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Roland skrev, for 14 timer siden:

Mine forslag til forbedringer er

  • Moderatorer skal bruges deres normale alias så alle ved hvem de er
  • Advarsler og spærringer skal foretages af 2-3 moderatorer og ikke en enkelt
  • Anmeldelser af GP bør strømlines

...

Forbedringer af moderation/advarler/anmeldelser giver sig selv. Det er ikke svært.

"Mine forslag til forbedringer er at verden skal blive mere efter mit hoved. Når jeg nu godt kan li' at reducere et komplekst møde mellem mand og kvinde til en plat 5-punkts skala, så skal alle andre gøre det samme. Når jeg synes det er vigtigt at fortælle andre forholdet mellem min subjektive virkelighedsopfattelse og pigens annonce/billeder, så skal alle andre gøre det samme. Hvis jeg synes anmeldelser på vers er dumme, så skal alle synes det samme."

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Raphael skrev, for 32 minutter siden:

Hvis jeg synes anmeldelser på vers er dumme, så skal alle synes det samme."

Ja og det dummeste er da anmeldelser, som er skrevet på haiku form. Det er umuligt at skrive nuanceret med, så korte sætninger 8-) :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Roland skrev, for 16 timer siden:
  • Anmeldelser af GP bør strømlines

Ku´ vi bare få folk til at lave en ordentlig overskrift i både efterlysninger og anmeldelser, så ville meget være nået.

Om en strømlining, som du foreslår skulle lokke flere og bedre anmeldelser frem - det tror jeg næppe. PT. er der jo alt for mange, der bare kører på frihjul og nogle er måske ligefrem blevet trætte af at skrive anmeldelser, som er blevet forstyrret af irrelevante kommentarer - men det synes jeg nu, den hårdere moderationslinje og karantæne til de mest afsporende profiler, har rådet meget bod på.

Redigeret af Jernsvinet
  • Synes godt om 6

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Med den model, da bliver det da om muligt kun endnu mere nederen at blive anmeldt. - Så kan man som kvinde, rigtig føle sig degraderet til et stykke kød. :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 38 minutter siden:

Med den model, da bliver det da om muligt kun endnu mere nederen at blive anmeldt. - Så kan man som kvinde, rigtig føle sig degraderet til et stykke kød. :rolleyes:

 

Men 5 stjernet Liv... 5 stjernet :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Roland skrev, for 4 timer siden:

Jeg prøver at finde en af dine anmeldelser i aften og prøver at "skabelonisere" den.

Du kan da prøve :) - nu skal jeg spare dig for besværet med at finde links.

Liv pr.vers - link: https://www.eroguide.dk/forum/topic/41744-liv-prvers/

Yomi Daisyclub - eller en gaijins oplevelser - link: https://www.eroguide.dk/forum/topic/39323-yomi-daisyclub-eller-en-gaijins-oplevelser/

En perle på Sexy-club - Michella L'Amie - link: https://www.eroguide.dk/forum/topic/31024-en-perle-på-sexyclub-michella-lamie/

Showdown i Vestjylland - Livzilla vs. Snorkosarus - link: https://www.eroguide.dk/forum/topic/27831-showdown-i-vestjylland-livzilla-vs-snorkosaurus/

Roland skrev, for 4 timer siden:

Det gør den netop ikke. Skabelonen beriger blot "den anden type"/beretningen med faktuelle oplysninger. Der er formalia og det du kalder beretningen. Det synes er temmelig tydeligt i mit forslag. Det eneste jeg i virkeligheden skriver er at jeg gerne vil gøre "beretningen" mere brugbar vha formalia - jeg skriver intet om hvordan beretningen skal udformes.

De nødvendige formalia ligger efter min mening i et link til annonce/kontaktoplysninger, og en henvisning til hvor pigen kan kan træffes - anmeldelser uden de oplysninger er at regne for anekdoter.

Men det sjove i at skrive en anmeldelse, er at sætte den sammen på en overraskede, sjov og pirrende måde, ikke i at at udfylde en på forhånd fastlagt skabelon, og du får under ingen omstændighedet mig til at rangordne og give karakterer.

Roland skrev, for 4 timer siden:

Mon ikke årsagen er enklere - almindelig "metaltræthed" og indavl.

Muligvis - jeg kaldte det så bare for et svaghedsteg/træthedstegn.

  • Synes godt om 6

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...