Hop til indhold
Gæst

Hvor dum kan man være?

Recommended Posts

troldmanden skrev, for 1 minut siden:

 

Ja måske... jeg læste bare at han bagefter prøvede at forklare at det var en spøg, altså imens de var i luften.

 

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Elsker vi ikke bare at sammenligne os selv med mennesker der ifølge egen optik rent intellelektuelt ligger mange niveauer under os. Så får vi det så dejligt med os selv bagefter :) Det er måske ikke en go idé at joke med i en lufthavn af sikkerhedsmæssige hensyn, men jeg skal lige love for, at man ikke går fri af janteloven i Danmark.  :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 30 minutter siden:

Janteloven er det ikke, "du skal ikke tro at du er noget" ? :) 

 

Jantelovens 10 bud:

  1. Du skal ikke tro, du er noget.
  2. Du skal ikke tro, at du er lige så meget som os.
  3. Du skal ikke tro, at du er klogere end os.
  4. Du skal ikke bilde dig ind, at du er bedre end os.
  5. Du skal ikke tro, at du ved mere end os.
  6. Du skal ikke tro, at du er mere end os.
  7. Du skal ikke tro, at du dur til noget.
  8. Du skal ikke le ad os.
  9. Du skal ikke tro, at nogen bryder sig om dig.
  10. Du skal ikke tro, at du kan lære os noget.

  
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Silke Herning skrev, 1 time siden:

Desuden, hvem er dum her? De mennesker der ikke lader sig styre af terror, men fastholder deres ytringsfrihed, eller fårene, der retter ind - og efter. 

Ja det kan du selvfølgelig have ret i, at det er os får, der er de dumme, men bør der ikke være grænser for, hvad man kan spøge med? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Silke Herning skrev, for 1 time siden:

Elsker vi ikke bare at sammenligne os selv med mennesker der ifølge egen optik rent intellelektuelt ligger mange niveauer under os. Så får vi det så dejligt med os selv bagefter :) Det er måske ikke en go idé at joke med i en lufthavn af sikkerhedsmæssige hensyn, men jeg skal lige love for, at man ikke går fri af janteloven i Danmark.  :D 

Den må du sgu længere ud på Heden med - det er da for dumt og totalt respektløst at joke med sådan noget på den måde det blev gjort, få dage efter at civile er blevet dræbt ved bombeangreb.

Om det får mig til at føle mig bedre, ved at sige at vedkommende er dumme, er fuldstændig irrelevant i forhold til deres handlinger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, for 8 minutter siden:

Ja det kan du selvfølgelig have ret i, at det er os får, der er de dumme, men bør der ikke være grænser for, hvad man kan spøge med? 

 

Det kan man sikkert finde en sandhed i, men hvor går grænsen så? Pointen var for mit vedkommende nu ikke om det var "rigtigt" eller "forkert", det essentielle var at vi er hamrende dygtige til at udpege hinandens fejl. Det var blot det jeg ville påpege. Så kan man kalde mig dobbeltmoralsk, eller en truthspeaker. Det som man tar det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 1 time siden:

Ja måske... jeg læste bare at han bagefter prøvede at forklare at det var en spøg, altså imens de var i luften.

Så er det ikke den.

I dag er der artikler i Travbladet om, at de formastelige stod og spøgte med det i køen i sikkerhedstjekket. Det var først en privat samtale, der blev opfanget af trediepart, hvilket man ikke bør lægge meget i, men på forespørgsel sikkerhedsfolkene blev udsagnet angiveligt gentaget.

Der er altså ingen undskyldning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Reaper skrev, for 7 minutter siden:

Den må du sgu længere ud på Heden med - det er da for dumt og totalt respektløst at joke med sådan noget på den måde det blev gjort, få dage efter at civile er blevet dræbt ved bombeangreb.

Om det får mig til at føle mig bedre, ved at sige at vedkommende er dumme, er fuldstændig irrelevant i forhold til deres handlinger.

Du må helt ud hvor peberet gror :)
Jeg sympatiserer selvfølgelig med Frankrig ovenpå terror-episoden, men der er mange mennesker der dør hver eneste dag grundet vold. De får ikke opmærksomhed på mainstream kanalerne. Hvis man skulle tage højde og hensyn for alle verdens begivenheder, kunne man ikke lave andet end at holde sin kæft. :) 
Jeg går ikke ind for at man skal bindes på mund og hånd, selvom jeg er enig i, at det ikke er heldigt at udtale i en lufthavn. Keep calm and watch your tv

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Silke Herning skrev, for 1 minut siden:

Du må helt ud hvor peberet gror :)
Jeg sympatiserer selvfølgelig med Frankrig ovenpå terror-episoden, men der er mange mennesker der dør hver eneste dag grundet vold. De får ikke opmærksomhed på mainstream kanalerne. Hvis man skulle tage højde og hensyn for alle verdens begivenheder, kunne man ikke lave andet end at holde sin kæft. :) 
Jeg går ikke ind for at man skal bindes på mund og hånd, selvom jeg er enig i, at det ikke er heldigt at udtale i en lufthavn. Keep calm and watch your tv

Du mener helt derud til det sted lige inden man når Herning ;o)?

Jeg synes du drejer den i en lidt anden retning med dem der ikke får opmærksomhed på mainstream-kanalerne. personligt synes jeg det er ret naturligt med den øgede fokus når det er noget der sker tæt på os, ligesom det er naturligt på et personligt plan at fokusere mere på en nær ven der får kræft fremfor en perifirer ven - det er menneskeligt.

Jeg går heller ikke ind for at meninger skal undertrykkes, men alt med måde ikke. Hvad de har gjort er bare usandsynligt dumt - kunne jeg selv komme til at gøre det i et svagt øjeblik - måske, men det er stadig usandsynligt dumt og respektløst. Plus at de lige har kostet det danske samfund millioner af kroner med deres "joke" - hø hø.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Silke Herning skrev, for 5 minutter siden:

Det kan man sikkert finde en sandhed i, men hvor går grænsen så? Pointen var for mit vedkommende nu ikke om det var "rigtigt" eller "forkert", det essentielle var at vi er hamrende dygtige til at udpege hinandens fejl. Det var blot det jeg ville påpege. Så kan man kalde mig dobbeltmoralsk, eller en truthspeaker. Det som man tar det. 

Jeg synes grænsen går, der hvor man spøger med at begå terror. Jeg finder det ikke uetisk at udstille andres dumhed og det får heller ikke mig til at få det bedre med mig selv. Jeg tror heller ikke det har meget med janteloven at gøre. Det er alment accepteret i hele vestlige civilisation at terror ikke er noget man spøger med. Jeg synes også, at det var særligt groft, at de kom med den trussel lige efter angrebet i Paris. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dumt eller ikke dumt...sagt som en spøg eller ej.

Man ved jo at hvis man siger "bombe" i en lufthavn eller "røveri" i en bank, så bliver der reageret, og de tager det alvorligt.

Så derfor er der visse ting man ikke skal sige, i visse situationer... det burde være logik for burhøns :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan se du har styr på lokationen, her går det urban. 
Jeg synes du fjerner fokus fra min pointe som var, at der hersker meget jantelov på siden :D

At din ven får kræft, gør ikke at jeg tager ekstra hensyn til det, for jeg aner ikke hvem din ven er. 
Måske det samme tilfælde med de anholdte i lufthavnen :) Desuden er sorg en hårfin balance, for hvordan takler man den? Nogle med humor, andre i depression. Det er en vidt forskellig process og det irriterer mig, at vi alle bliver punket til at skulle opføre os som robotter. 
De kongelige koster også Danmark - det konstitutionelle monarki - en helvedes masser monetos. For ikke at tale om samtlige politikere og andre der er inde i varmen. Hvis jeg vil fortælle en joke i lufthavnen, så sørger jeg for at der ikke står en babylon i nærheden. :) Apropos joke i transit. Jeg fyrede en af fornyligt i Calais, hvor det skal siges at buscauffører tager immigranter med over grænsen og dette var umiddelbart netop før og efter terrorangrebet i Paris. Jeg så INTET militær ved grænserne, hverken ved Danmark, Tyskland, Belgien, Holland, Frankrig eller UK. Der var paskontrol ved færge, men ellers ingen kontrol. I Calais så man kilometer lang kø af lastbiler, der blev berøvet af hundredevis af immigranter. Det fik de lov til længe, før politiet slog til. Hvis EU/Amerika, ja vestens regeringsmagter, var så bange for et "terror"angreb, tror du så ikke der var mere kontrol? Har man lært noget fra 2. verdenskrig? 9/11? Alle har ret til sin mening og jeg respekterer din, den rykker dog ikke noget hos mig. :) 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Silke Herning skrev, for 16 minutter siden:

Jeg kan se du har styr på lokationen, her går det urban. 
Jeg synes du fjerner fokus fra min pointe som var, at der hersker meget jantelov på siden :D

At din ven får kræft, gør ikke at jeg tager ekstra hensyn til det, for jeg aner ikke hvem din ven er. 
Måske det samme tilfælde med de anholdte i lufthavnen :) Desuden er sorg en hårfin balance, for hvordan takler man den? Nogle med humor, andre i depression. Det er en vidt forskellig process og det irriterer mig, at vi alle bliver punket til at skulle opføre os som robotter. 
De kongelige koster også Danmark - det konstitutionelle monarki - en helvedes masser monetos. For ikke at tale om samtlige politikere og andre der er inde i varmen. Hvis jeg vil fortælle en joke i lufthavnen, så sørger jeg for at der ikke står en babylon i nærheden. :) Apropos joke i transit. Jeg fyrede en af fornyligt i Calais, hvor det skal siges at buscauffører tager immigranter med over grænsen og dette var umiddelbart netop før og efter terrorangrebet i Paris. Jeg så INTET militær ved grænserne, hverken ved Danmark, Tyskland, Belgien, Holland, Frankrig eller UK. Der var paskontrol ved færge, men ellers ingen kontrol. I Calais så man kilometer lang kø af lastbiler, der blev berøvet af hundredevis af immigranter. Det fik de lov til længe, før politiet slog til. Hvis EU/Amerika, ja vestens regeringsmagter, var så bange for et "terror"angreb, tror du så ikke der var mere kontrol? Har man lært noget fra 2. verdenskrig? 9/11? Alle har ret til sin mening og jeg respekterer din, den rykker dog ikke noget hos mig. :) 
 

Nu var det ikke min ven der fik kræft - det var en metafor.

En hel anden ting - ryger du meget hash?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Silke Herning skrev, for 3 minutter siden:

Reaper - Du som en åben bog, men ellers godt forsøgt :) 

:o) Jeg er seriøs - ryger du meget hash?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Reaper skrev, for 6 minutter siden:

:o) Jeg er seriøs - ryger du meget hash?

Jeg er også seriøs, din argumentation er blevet ret fesen, kom med noget relevant, så kan vi debattere. 
Skulle man være mindre begavet fordi man røg hash? Hvornår blev Cannabisplanten ulovlig og hvorfor? Hvordan virker tetrahydracannabinol og de ihvertfald 80 andre cannabinoider/endocannabinoider på dine receptorer i hjernen? Har du drukket af natpotten? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...