Hop til indhold
Rejsenetværk

Søvn forstyrrende telefon lys

Recommended Posts

Så er det jo heldigt nok, at man kan skrue op og navnlig ned, for lysstyrken. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja det selvfølgelig smartphone producenternes ansvar at min nattesøvn bliver ødelagt :P 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, 1 time siden:

Ja det selvfølgelig smartphone producenternes ansvar at min nattesøvn bliver ødelagt :P 

 

 

ja tror også smartphone producenterne står i ledtogt med blue man group :grin:

Blue_Man4_(SP)_2009_Brazil.JPG

 

Redigeret af vestsj81

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 8 timer siden:

Så er det jo heldigt nok, at man kan skrue op og navnlig ned, for lysstyrken. 

Præcis. Ligeledes er det også ret heldigt for menneskeheden, at det ikke er et lovkrav, at man SKAL have en fuldt tændt og aktiv iPad placeret 30 cm fra ansigtet, når man lægger sig til at sove. 

Jeg havde ellers grundige overvejelser omkring at købe et iPad-stativ, som kunne hænge ned fra loftet og lade alverdens gadgets lyse henover sengen. Godt, at vi er velsignede med "Forskerne siger"-artikler, for jeg har da godt nok skiftet mening nu.

 

Mvh,

/Gina.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, for 7 minutter siden:

Et eller andet sted er det vel bare at slukke telefonen om natten?

Man kan vel også bare ligge dem med skærmen nedad :roll:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

ALLE led skærme udleder blåt lys og det er derfor ikke kun smartphone producenter som er synderne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, den 16/11/2015 09.36.08:

Et eller andet sted er det vel bare at slukke telefonen om natten?

Nej, ikke kun det.
Det er vigtigt, at du ikke sidder foran computer/smartphone en time inden du går i seng. Og ligeledes er det vigtigt, at du også dæmper lyset i dit hjem i den sidste time inden du går i seng.
Det er fordi lys aktiverer hjernen, da den opfatter det som at man skal være vågen i stedet for at gå til hvile.

Jeg slukker ikke i min iPhone, jeg sætter den bare på night mode. Så det kun bestemte kontakter der kan forstyrre mig hvis der skulle ske noget.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
gerog skrev, for 1 time siden:

Nej, ikke kun det.
Det er vigtigt, at du ikke sidder foran computer/smartphone en time inden du går i seng. Og ligeledes er det vigtigt, at du også dæmper lyset i dit hjem i den sidste time inden du går i seng.
Det er fordi lys aktiverer hjernen, da den opfatter det som at man skal være vågen i stedet for at gå til hvile.

Jeg slukker ikke i min iPhone, jeg sætter den bare på night mode. Så det kun bestemte kontakter der kan forstyrre mig hvis der skulle ske noget.
 

Selv bruger jeg dette program på min PC: https://justgetflux.com/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
gerog skrev, for 2 timer siden:

Nej, ikke kun det.
Det er vigtigt, at du ikke sidder foran computer/smartphone en time inden du går i seng. Og ligeledes er det vigtigt, at du også dæmper lyset i dit hjem i den sidste time inden du går i seng.
Det er fordi lys aktiverer hjernen, da den opfatter det som at man skal være vågen i stedet for at gå til hvile.

Jeg slukker ikke i min iPhone, jeg sætter den bare på night mode. Så det kun bestemte kontakter der kan forstyrre mig hvis der skulle ske noget.
 

Glimrende løsning på et lille problem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kender godt programmet. Det findes også som app. Jeg har ikke oplevet nogen effekt ved at bruge det og det er heller ikke videnskabeligt bevist, at der er nogen effekt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...