Hop til indhold
Guest Stallone

Multiresistent gonore

Recommended Posts

Guest Stallone

Inspireret af en tråd i efterlysninger, fandt jeg denne artikel fra 2013 om multiresistent gonore 

http://www.healthmap.org/site/diseasedaily/article/sex-and-superbug-meet-antibiotic-resistant-gonorrhea-52913

Som det fremgår af artiklen smitter gonore meget effekivt ved fransk uden beskyttelse, og det er vist ikke så let at slippe af med længere. Så herfra bare en opfordring til at I passer på jer selv derude.

Og god dag til jer alle :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, for 1 time siden:

Det går lidt vildt for sig med skræmmebillederne i den tråd. Men jeg synes nu er værd at tage ganske alvorligt. Vi er dog endnu ikke der, hvor der slet ikke findes virksom behandling og stigningen i resistens over for standardbehandling er heller ikke voldsom, jf ECDC:

http://ecdc.europa.eu/en/press/news/_layouts/forms/News_DispForm.aspx?ID=1252&List=8db7286c-fe2d-476c-9133-18ff4cb1b568&Source=http%3A%2F%2Fecdc%2Eeuropa%2Eeu%2Fen%2Fhealthtopics%2Fgonorrhoea%2FPages%2Findex%2Easpx

http://ecdc.europa.eu/en/press/news/_layouts/forms/News_DispForm.aspx?ID=1285&List=8db7286c-fe2d-476c-9133-18ff4cb1b568&Source=http%3A%2F%2Fecdc%2Eeuropa%2Eeu%2Fen%2Fhealthtopics%2Fgonorrhoea%2FPages%2Findex%2Easpx

 

Bemærk dog at den resistente variant primært findes hos heteroseksuelle:

gonorrhoea infections that were less susceptible to cefixime were more likely to be found in female and heterosexual male patients. 

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Selvfølgelig er chancen der, når man får fransk uden beskyttelse, men den skal rimelig langt "ind" for at man er i farezonen, da en infektion med gonokokker vil være lokaliseret i svælget. :)

Men ja, pas på jer selv :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jo let nok at sige at faren ikke er så stor... men hvis man så bliver smittet med noget som ikke kan kureres ( alt mellem himmel og jord ), så ærgrer man sig nok alligevel, skulle man tro.  :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 12 timer siden:

Det er jo let nok at sige at faren ikke er så stor... men hvis man så bliver smittet med noget som ikke kan kureres ( alt mellem himmel og jord ), så ærgrer man sig nok alligevel, skulle man tro.  :)

 

Lad være at kysse, hverken for oven eller forneden, så (herpes).

hpv/kondylomer, som der heller ikke findes effektiv beskyttelse mod, er det lidt uklart om kan "helbredes." For en sikkerheds skyld: drop også at bruge din pik forneden. Blowjob med kondom og svensk/spansk er der så tilbage. Kram og et høfligt håndtryk går også an.:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 38 minutter siden:

Lad være at kysse, hverken for oven eller forneden, så (herpes).

hpv/kondylomer, som der heller ikke findes effektiv beskyttelse mod, er det lidt uklart om kan "helbredes." For en sikkerheds skyld: drop også at bruge din pik forneden. Blowjob med kondom og svensk/spansk er der så tilbage. Kram og et høfligt håndtryk går også an.:)

Jeg er ikke selv zippet, men ofte hører man folk sige, at man jo kan blive kørt over af en bil i morgen...  Det er et dårligt argument. 

Hvis man dør er det jo ovre :)  

Hvis man ikke dør, så kan det godt være at man ærgrer dig bagefter. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt sikkert. Og argumentet om "man tager jo allerede andre risici så en ekstra fra eller til" holder heller ikke. :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Overdrivelse fremmer forståelsen ;)

Ganske som jeg husker det, er den IKKE i Danmark endnu, men den er tæt på. Meget skræmmende tanke. Jeg har prøvet en såkaldt dryppert..... jeg kan slet ikke bære tanken om at rende rundt med sådan en, der ikke kan kureres. Jeg fik den iøvrigt via blow.... så er ærligt ved at være træt af at hører på den pjattede snak om at der stort set ingen risiko er ved fransk uden.. for det ER der.. sgu. Om man så vælger at tage chancen anyway er en helt anden snak... det blander jeg mig ikke i.. jeg gør det selv ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, den 4/11/2015 08.57.03:

Lad være at kysse, hverken for oven eller forneden, så (herpes).

hpv/kondylomer, som der heller ikke findes effektiv beskyttelse mod, er det lidt uklart om kan "helbredes." For en sikkerheds skyld: drop også at bruge din pik forneden. Blowjob med kondom og svensk/spansk er der så tilbage. Kram og et høfligt håndtryk går også an.:)

pas på med kram og høflige håndtryk, da man kan smittes med kondylomer og HPV hvis der er noget vira på huden.....selv med afspritning kan man aldrig være sikker..... drik et glas vand istedet....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...