Hop til indhold
Gæst

Hvad er din livret?

Recommended Posts

Gæst

Nu hvor Onslow har oprettet en hel tråd om sit nye induktionskomfur,  så vil jeg tillade mig at spørge:

Hvad er din livret? 

Min livret er lasagne :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Der er mange. Her til aften fik jeg hjemmelavet kartoffelmos med bacon og løg. Nok ikke så sundt, men det er en af mine favoritter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Der er mange. Her til aften fik jeg hjemmelavet kartoffelmos med bacon og løg. Nok ikke så sundt, men det er en af mine favoritter.

Nu får du kræft, mand! 

Del dette indlæg


Link til indlæg

1. Saltimbocca

2. Vildt gryde med det kød fra rådyret de andre ikke gider spise, tilsat en ordenlig håndfuld af samtlige krydderurter fra have incl chili og hvidløg.  :) 

3. Rødvin, ældgammelt fra Italien, Spanien og Portugal

Del dette indlæg


Link til indlæg

Også lasagne, men nr. 1 er nok min egen stegte flæsk med persillesovs.

Denne ret har haft en sær skæbne. Da jeg var dreng, fik man den mindst een gang om ugen. Det var en fattigmandsret, hvilket kan forklare, hvorfor den forsvandt med den stigende velfærd. I mange Herrens år så man den ikke, men nu er den faktisk dukket op igen på restauranter. Og den skal være velkommen.

Da jeg boede på Grønland var min arktiske livret hvalbøf.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu får du kræft, mand! 

Det gør man af mange ting. Faktisk kan det ikke statistisk bevises, at en sund livsstil vil betyde, at man ikke får kræft. Men heldigvis, så er en medicin mod kræft lige om hjørnet, så behøver vi diskutere, om hvem der nu skal gøre det eller det andet for ikke at belaste sundhedsudgifterne unødigt. Så kan vi leve længe og frit. Menneskets højeste ønske hidtil.

Del dette indlæg


Link til indlæg

...I mange Herrens år så man den ikke, men nu er den faktisk dukket op igen på restauranter. Og den skal være velkommen.

Ja nemli ja!

Korskro har stegt flæsk hver torsdag, til 65,- "alt hvad du kan spise". Det hænder KF er indom :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... for mig er det lidt årstids bestemt... ting som den klassiske stegt flæsk, dansk bøf, brændende kærlighed og porre-oste suppe med bacon og sprøde brødcroutoner står højt hos os, om vinteren.

... om sommeren er det tit kød på grill - gerne mørbrad fra spansk sortfods gris..., uhm og hjemmelavet kartoffelsalat og et godt stykke brød...

... men af alle retter elsker jeg nu dessert mest... har en gigantisk og umættelig 'sød tand'... Hellere 3 x dessert end forret/hovedret/dessert, griner... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

1. Engelsk bøf (steak af oksemørbrad), medium stegt, whiskysovs, grove frites eller kogte kartofler, lidt grøn mest for farvernes skyld

2. Stegt flæsk med persille sovs

3. Hakkebøf med bløde løg, robeder, kartofter og sovs

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dansk bøf på dansk kalvekød, m. Bløde løg, nye kartofler, brun sovs

11892052_1173668132649828_84528748583301

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uhm, jeg har mange livretter. Kan ikke vælge en #1.

Lasagne - og faktisk de fleste pastaretter. Sandwiches med masser af grønt i. Stegt flæsk med persillesauce. Alle former for kartofler. Hakkebøf med alverden til. Boller i karry. Lækkert smørrebrød. McDonald's burgere.

Sidstnævnte får jeg oftest - gennemsnitligt tre fire gange om ugen. I'm loving it.

Redigeret af Gina Faith

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu hvor Onslow har oprettet en hel tråd om sit nye induktionskomfur,  så vil jeg tillade mig at spørge:

Hvad er din livret? 

Min livret er lasagne :) 

God mad :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Håber da at Onlsow vil fortælle om hans tryllerier på det nye køkken også, nu da han er ophavsmand til at denne madstreng er oprettet. :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg

...Da jeg var dreng, fik man den mindst een gang om ugen. Det var en fattigmandsret...

Jeg kan faktisk ikke huske at have fået stegt flæsk ret ofte som barn.

Men hver søndag fik vi stegte sild, med mos og smørsovs, jeg har på fornemmelsen det mest var fordi det var billigt, ved du om det kan være rigtigt? (det har været sidst i 70erne og lidt frem). Det havde jeg ikke fået i mange år efterhånden, men så overtalte jeg Mor til at lave det igen en dag, og det var.. Himmelsk!.

Del dette indlæg


Link til indlæg

...Stegt flæsk må gerne være med løgsovs, BX ;-) 

Indelukkets Spisested serverer Stegt Flæsk hver torsdag, med persillesovs OG løgsovs :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Huaa Laan

En lille mørk thai på et hvidt lagen med en veltrimmet mis - lige til at spise uuuuhm ;-)

Hilsen

Huaa Laan 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...