Hop til indhold
Guest stump

Transpersoner og biseksuelle kæmper ofte med dårligt helbred

Recommended Posts

Guest stump

Transpersoner og biseksuelle kæmper ofte med dårligt helbred

Det er tilsyneladende hårdt at være transseksuel eller biseksuel. Mange transsekuelle lider generelt af dårligt helbred, psykiske problemer og ensomhed. Og bisekseulle befinder sig ofte i et slags ingenmandsland, hvor både homoseksueller og heteroseksuelle tager afstand fra dem. Læs mere her!

 

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Stump

Det er altid synd for dem, der føler de er fanget i den forkerte krop og ikke mindst forkerte køn.

Vi skal helt klart være mere åbne end vi er, overfor folk der har en seksualitet der tilhører en minoritet.

 

Men tør vi, at være mere åbne overfor andre med en anden seksualitet end vores egen? Eller er vi bare nogen egoiske røvhuller, når det kommer til stykket?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Som jeg læser stumps indlæg, så er det et større tabu at være trans- eller biseksuel og det giver god mening,  da homoseksuelle nyder større accept af samfundet idag. 

Når man er transseksuel, så har man et andet køn end det man er født som, så er man født mand, vil man som transseksuel være kvinde (eller begge køn) .  Jeg kender fx en mand som går med læbestift, når han går i byen. 

Det har været fremme i medierne at transseksuelle bliver diskrimineret i samfundet.  Når de går i svømmehallen, kan I sikkert forestille jer at det er et problem at bruge omklædningsrummet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Til Troldmanden og Gerog.

Jeg har stået ved pissekumme med Lady boys på begge sider :-D Mange thaikvinder føler sig trygge ved Lady boys, men om de lader dem komme ind på dametoiletterne, ved jeg ikke. Køerne er også kortere ved mandetoiletterne, så måske laver pigerne med hank et kompromi med dem selv? :-D

Jeg var lidt i udkanten af en ung danskers ophold i Thailand, da hun/hun var der for at skifte køn. Han/hun havde haft det svært inden operationerne, og det er mig bekendt ikke bedre nu.

Jeg ved ikke om transseksuelle bliver diskrimineret, men de kan vel godt virke aparte. Men jeg har kun set transseksuelle i fuldt flor i Asien, hvor mange slår sig på prostitution og/eller kriminalitet. Men man kan faktisk finde transseksuelle i almindelige job i Thailand. 

Det er jo også spændende, at biseksuelle har det svært med både hetero og homo miljøer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Til Troldmanden og Gerog.

Jeg har stået ved pissekumme med Lady boys på begge sider :-D Mange thaikvinder føler sig trygge ved Lady boys, men om de lader dem komme ind på dametoiletterne, ved jeg ikke. Køerne er også kortere ved mandetoiletterne, så måske laver pigerne med hank et kompromi med dem selv? :-D

Jeg var lidt i udkanten af en ung danskers ophold i Thailand, da hun/hun var der for at skifte køn. Han/hun havde haft det svært inden operationerne, og det er mig bekendt ikke bedre nu.

Jeg ved ikke om transseksuelle bliver diskrimineret, men de kan vel godt virke aparte. Men jeg har kun set transseksuelle i fuldt flor i Asien, hvor mange slår sig på prostitution og/eller kriminalitet. Men man kan faktisk finde transseksuelle i almindelige job i Thailand. 

Det er jo også spændende, at biseksuelle har det svært med både hetero og homo miljøer.

Din udtalelse om aparte transseksuelle kan næsten tolkes som en undskyldning for, at de bliver diskrimineret - men jeg tager nok fejl ;-)

Men det får mig til at tænke på, hvordan Søren Pape, da han blev formand for Det Konservative Folkeparti, førte sin mand frem. Jeg fik kvalme af at se, hvordan han brugte sin seksualitet og sin mand i et politisk pr-stunt. Det er rigtig fint, at politikere og andre kändisser viser deres seksuelle preferencer og dermed "støtter sagen", men ikke at SP bruger det til at redde sit skrantende parti ved at appellere til en ny gruppe. Og jeg tror bestemt ikke, at han på den måde støtter de homoseksuelles sag. Og det var nok heller ikke hensigten. Men det er naturligvis min aldeles subjektive vurdering, så det ville være interessant at høre, om andre havde den samme oplevelse.

Jeg har det lidt på samme måde med Rufus Gifford. Men dels er det ikke så overspillet, og dels tror jeg, at hans mål er at påvirke sine landsmænd, og det kræver noget andet end når det gælder besindige danskere.
I øvrigt er jeg overbevist om, at diskriminationen - og nogle gange forfølgelsen - af de seksuelt 'anderledes' skyldes angst hos forfølgerne, angst for et eller andet inde i dem selv, som kommer frem, når de oplever en 'anderledes'. Måske deres egen latente homoseksuelle homoseksualitet - jeg har en idé om, at alle mænd også besidder en smule tiltrækning til andre mænd. Jeg gør i hvert fald, selv om det aldrig er 'blevet til noget' og jeg ikke har mærket noget til det i mange år.

Jeg tror også, at 'modstanden' mod de seksuelt 'anderledes' skyldes den samme mekanisme som racisme/xenophobi - angsten for det anderledes. Nogle gange mærker jeg også - i en brøkdel af et sekund - en aggression mod seksuelt 'anderledes' - på samme måde måde som jeg - heldigvis meget sjældent - i en tusindedel af et sekund får en aggressiv følelse mod etnisk anderledes. Begge dele er helvedes ubehagelige, fordi jeg bestemt ikke oplever mig selv som hverken homofob, transofob (eller hvad det hedder) eller racist.

Har andre det på samme måde?
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der findes desværre adskillige profiler her på sitet, der udviser aggressiv adfærd mod profiler der er seksuelt "anderledes".

Redigeret af BigDick
Rettet omvendt ordstilling

Del dette indlæg


Link til indlæg

... pigerne med hank...

:grin:. næste gang jeg læser et af dine indlæg, vil jeg huske at holde fast i bordkanten 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

:grin:. næste gang jeg læser et af dine indlæg, vil jeg huske at holde fast i bordkanten 

KF- der skulle have stået: Pigerne med håndtag.

Godt at det ikke er mig, der er blevet udstyret med den slags problemer, altså ikke håndtaget, for det har jeg altid haft det fint med, men alt det psykiske og fysiske som transer skal kunne forholde sig til, og leve med.

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Din udtalelse om aparte transseksuelle kan næsten tolkes som en undskyldning for, at de bliver diskrimineret - men jeg tager nok fejl ;-)

Men det får mig til at tænke på, hvordan Søren Pape, da han blev formand for Det Konservative Folkeparti, førte sin mand frem. Jeg fik kvalme af at se, hvordan han brugte sin seksualitet og sin mand i et politisk pr-stunt. Det er rigtig fint, at politikere og andre kändisser viser deres seksuelle preferencer og dermed "støtter sagen", men ikke at SP bruger det til at redde sit skrantende parti ved at appellere til en ny gruppe. Og jeg tror bestemt ikke, at han på den måde støtter de homoseksuelles sag. Og det var nok heller ikke hensigten. Men det er naturligvis min aldeles subjektive vurdering, så det ville være interessant at høre, om andre havde den samme oplevelse.

Jeg har det lidt på samme måde med Rufus Gifford. Men dels er det ikke så overspillet, og dels tror jeg, at hans mål er at påvirke sine landsmænd, og det kræver noget andet end når det gælder besindige danskere.
I øvrigt er jeg overbevist om, at diskriminationen - og nogle gange forfølgelsen - af de seksuelt 'anderledes' skyldes angst hos forfølgerne, angst for et eller andet inde i dem selv, som kommer frem, når de oplever en 'anderledes'. Måske deres egen latente homoseksuelle homoseksualitet - jeg har en idé om, at alle mænd også besidder en smule tiltrækning til andre mænd. Jeg gør i hvert fald, selv om det aldrig er 'blevet til noget' og jeg ikke har mærket noget til det i mange år.

Jeg tror også, at 'modstanden' mod de seksuelt 'anderledes' skyldes den samme mekanisme som racisme/xenophobi - angsten for det anderledes. Nogle gange mærker jeg også - i en brøkdel af et sekund - en aggression mod seksuelt 'anderledes' - på samme måde måde som jeg - heldigvis meget sjældent - i en tusindedel af et sekund får en aggressiv følelse mod etnisk anderledes. Begge dele er helvedes ubehagelige, fordi jeg bestemt ikke oplever mig selv som hverken homofob, transofob (eller hvad det hedder) eller racist.

Har andre det på samme måde?
 

 

Med aparte mener jeg netop d e t: aparte, overdrevne stemmeførelser, store armbevægelser, meget høje hæle str 49 :-D, og ikke ret meget andet.

Om det at komme til at tage afstand fra noget, man i virkeligheden holder af, kender jeg godt. Jeg synes at vi skal tage mod flygtninge, men jeg synes ikke at somaliske flygtningeunge skal "terroisere" i "min" bybus. Og jeg havde i mange år en del gode venner, som var bøsser. Og jeg havde mange gode "ikke seksuelle oplevelser med dem.

Men jeg blev stik tosset når jeg tog i svømmehallen, og ikke kunne være i fred for netop bøsser. Blev gramset på i dampbadet, eller blev forstyrret ude i omklædningsområdet af en lille skaldet bøsse, som gik demonstrativt og trak i sin pik. Og bøsser som kneppede i kabiner der var beregnet til omklædning.

Sådan noget, uartige flygtningeunge, og bøsser der besætter en svømmehal med deres normer, synes jeg er ærgerligt. Og allermest hader jeg, at jeg derfor skal arbejde med mine egne holdninger bare fordi folk ikke kan opføre sig ordentligt.

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...