Hop til indhold
gerog

Sov nøgen, og bliv sundere

Recommended Posts

Når man sover nøgen, regulerer kroppens temperatur sig bedre, hvilket giver en bedre nattesøvn og dermed et bedre helbred. 

Derudover sætter en køligere nattesøvn gang i stofskiftet, samtidig med at det øger produktionen af det brune fedtvæv, som forbrænder fedt og omdanner energien i kroppen til varme.
Så stå tidligt op og løb en tur, eller sov en time længere om morgenen uden tøj på? Ikke svært valg, vel?

http://connery.dk/sov-noegen-og-bliv-sundere.126639.html

Fra nu af sover jeg helt nøgen for mit helbreds skyld :)


Sover du nøgen, eller hva?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har altid sovet nøgen, de sidste 25 år har jeg så også haft vandseng, hvor temperaturen i madrassen er 25° C.

Dette betyder, at jeg heller ikke bruger dyne, men sover under et tomt dynebetræk.

Min hidtil sidste sygedag, hvor jeg måtte blive hjemme fra arbejde, var i februar 1979.

Del dette indlæg


Link til indlæg

...men sover under et tomt dynebetræk...

Skal vi starte en privat indsamling, så du kan få det slumretæppe fra Jysk, du har drømt om i 25 år?. :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

...Sover du nøgen, eller hva?

Ja, hvis der ligger en sød pige ved siden af. Ellers har jeg natbukser på.

Findes der forresten noget bedre, end når man vågner langt ude på natten fordi man fryser, og man så halvt i søvne tager den endnu varme dyne over sig igen? Uhm, dét er bare godt :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Har altid sovet nøgen, de sidste 25 år har jeg så også haft vandseng, hvor temperaturen i madrassen er 25° C.

Dette betyder, at jeg heller ikke bruger dyne, men sover under et tomt dynebetræk.

Min hidtil sidste sygedag, hvor jeg måtte blive hjemme fra arbejde, var i februar 1979.

@ Onslow, jeg troede slet ikke du havde et arbejd :-o Nå men det bliver Hyacinth Bucket glad for at høre ;-)         

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Fra nu af sover jeg helt nøgen for mit helbreds skyld :)

Det har jeg altid gjort. Men ikke for helbredets skyld  ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skal vi starte en privat indsamling, så du kan få det slumretæppe fra Jysk, du har drømt om i 25 år?. :grin:

Hvis nogen her inde kan hækle, kan de jo hækle kvadratiske lapper til Onslows slumretæppe :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... Har også sovet nøgen i mange, mange år... Der er da ikke noget mere lækkert end følelsen af at putte under et koldt Crisp dynebetræk (incl. Dyne, smiler) efter at vinduet har stået åbent hele dagen... uhm... - helt alene i min dobbeltseng...

 

Onslow - vandseng var da i 80-erne, smiler. Havde en dengang. Men har hørt at de er på vej til en revival, så måske du bliver moderne (igen)... Knus H

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Mizzekat Skov,

intet i denne verden bekymrer mig mindre, end hvad der er moderne eller ej.

Man sover fantastisk i sådan en vandseng, umoderne eller ej, og ondt i ryggen er noget, der hører fortiden til. :)

Men du må ved lejlighed kigge forbi og se, om du kan genkende oplevelsen ved at synke ned i sådan en dejlig varm madras.

N.B. Hvis den ikke er varm nok til dig, så kan du bare krybe ind i mine arme, så skal jeg nok levere lidt energi. :)

God dag til dig, søde pige. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... ha ha Onslow, har nu aldrig været vildt fan af overvægtige mænd i netundertrøje, men man kan jo aldrig vide hvad fremtiden bringer, måske du kan 'indfange' mig i et svagt øjeblik... gad godt vide hvilken vildfarelse du befandt dig i, da du for en rum tid tilbage valgte lige det profilfoto helt frivilligt, griner... take care... nu ikke noget med kiks i sengen, vel?

Redigeret af Mizz Skov

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... har lige lagt et profilfoto på - Dame Helen Mirren... drømmer om at være lige så smuk og velholdt som hende, når jeg bliver lige så gammel - derfor... håber ikke, at hun bliver fornærmet over, at jeg har 'brugt' hende herinde, smiler... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

... er hun ikke bare SÅ smuk...

 

Jo hun er en dejlig rapand, hende ville jeg også gerne ligne.

 

Må iøvrigt indrømme at jeg er meget usund, sover godt klædt på, men nu har jeg også et stort instrument, der ikke bare kan "rasle" rundt i sengen...:eek: :-P :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Må iøvrigt indrømme at jeg er meget usund, sover godt klædt på, men nu har jeg også et stort instrument, der ikke bare kan "rasle" rundt i sengen...:eek: :-P :shock:

åhr, hold op. det er sgu da bare en vane, smiler...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du stadig ikke er overbevist om, at nøgensøvn er det rigtige for dig, er du i virkeligheden bare en typisk kvinde. For der er nemlig dobbelt så mange mænd som kvinder, der sover nøgne ifølge Sentio Research Danmarks undersøgelse.

http://livsstil.tv2.dk/samliv/2015-10-21-seks-uventede-fordele-ved-at-sove-noegen

Dobbelt så mange mænd som kvinder sover nøgne.... mon det er fordi de ikke ønsker manden "hopper på dem" om natten? ;)
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

... har lige lagt et profilfoto på - Dame Helen Mirren...

Fake photos? 

KF leder efter anmeldelses knappen 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... har fjernet mit profilfoto igen... har fået 'tæsk' i en Privat besked. Sorry, troede ligesom, at ALLE vidste hvem hun er og derfor ikke ville/kunne tage fejl, men der ramte jeg åbenbart en 'øm lilletå', smiler - begynderfejl beklager... så bliver det bare uden foto fremadrettet...

Del dette indlæg


Link til indlæg

... har fjernet mit profilfoto igen... har fået 'tæsk' i en Privat besked. Sorry, troede ligesom, at ALLE vidste hvem hun er og derfor ikke ville/kunne tage fejl, men der ramte jeg åbenbart en 'øm lilletå', smiler - begynderfejl beklager... så bliver det bare uden foto fremadrettet...

Så sæt i stedet et billede af "Bundesmutti", altså Angela Merkel. Hende kender alle :grin:.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...