Hop til indhold
Bendix Westinghouse 1

Genert hmmm

Recommended Posts

Man står og kikker på dagens indkøbsseddel, medens man "bobler" noget kaffe i hovedet. Klokken er meget "tidlig", udenfor er der bælgravende mørkt.

Efteråret har banket på, det er skide koldt, hvilket jeg konstaterede ved "morgentisningen", der foregår og som altid har foregået på græsplænen, hvilket igen skyldes, at jeg synes at man har naturlig "spredebom" på ved dagens første aflevering. (det var en sidebemærkning).

En indkøbsseddel er og bliver en trivialitet, for hvis der nu var eet eller andet man virkelig ønskede sig fra bunden af ens hjerte, ville man jo kunne huske det og have fokus på det hele dagen, så med andre ord, jeg er ved at repetere trivialitetslisten, der blandt andet indeholder ord så som: Ymer, nyt tyggeben til hunden (med baconsmag), rugbrød fra Sverige, mager rullepølse, konvolutter, frimærker, agurkesalat, rejesalat og hvad fanden ved jeg, og nederst små tykke batterier til .......analkrogen.

For den uindviede, så er en "analkrog", en "fætter" der minder lidt om en kran krog der løfte en 40 fods container i et snuptag, blot formindsket en anelse, og i et andet materiale end sænksmedet Thyssen-Krupp stål. Sådan en "numsetingest" (for den uindviede) anvender man ikke for at løfte sig selv ud af sengen, op fra sofa'en eller andre ting i den retning. Den anvendes når man skal klø sig selv i bagdelen for alvor, (uagtet at det for betragtere må se lidt komisk ud).

Tilbage til sagen. Krogen er forsynet med en vibratorfunktion, derfor batterier (altså de små tykke). Jeg bevæbner mig derfor med eet stk. af slagsen, det skal lige siges, at det ikke fremgår af batteriet hvor mange volt det indeholder.

Dagen går, jeg har fået købt det meste ind fra indkøbssedlen, men mangler de der batterier, som jeg selv mener er specielle. Hvem har batterier, jo det har El Giganten.

Jeg valser ind i forretningen, kikker mig om, der står mange mennesker og kikker på mobiltelefoner, faktisk lidt ligesom de gør uden for forretningen, ude i den virkelige verden (som de ikke oplever fordi de kikker på mobiltelefon), nogen går så langt, at de kikker på ny mobiltelefon, medens de samtidigt kikker på deres egen mobiltelefon og har headset på, således at man er helt sikker på, at man helt lever i sin egen verden.

I støvsuger afdelingen lykkes det mig at finde en ledig medarbejder, med den der sjove "bøf på hovedet" frisure. Hvilket minder mig om at den unge mands lommepenge, eller løn bør forhøjes således at der er råd til at klippe alt håret.

Jeg spørger den unge mand: "Hvor gemmer i batterierne" ?

Han svarer: "Oppe ved kassen"

Jeg bevæger mig op til kasseapparatet.

Konstaterer at her står der en "darhme", og hun har dæleme "batterier", der ville få "Langelandsfortet" til at pakke sig. Hun er ikke lille, hun minder mig om en pige jeg var bange for i skolen.

Hun kikker på mig gennem sine briller og siger: "Ja ?"

Jeg siger: "Ehh, jeg vil gerne have nogle batterier ligesom det her", og jeg lægger det brugte på disken.

Hun: "Ja der er to slags, 1,5 volt og 12 volt, hvad vil du have ?

Jeg tænker: " 2 gange 12 volt i numsefabrikken...for fanden 24 volt kan starte en lastvogn"

Jeg siger: "Hmm, det ved jeg ikke."

Hun siger: " Hvilket apparat skal batterierne i"

Se nu er det sådan, at medens jeg har stået ved kassen, er der samlet et mindre opløb af købelystne mobiltelefonbrugere, der dog har formået at afmontere hovedtelefonerne, der er helt stille, jeg er lidt ude at skide, jeg kan ikke få mig selv til at sige:

"Det er til min ANALKROG"

Så jeg siger: "Ehh, det ved jeg ikke, det er til min knægt"

Jeg køber to pakker, og "batteridamen" siger, så husk din bon, så kan du få byttet pakke nr 2, hvis de 1,5 volt er forkerte.

Gosh

Bendix (der har glemt sit password og har sat et 1 tal efter.

 

 

J

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

:D :D :D

Håber vi hører mere til livet hos Bendix.

Tror vi handler i den samme Elgigant eller også oplever man samme type kunder og ekspedienter hvorend man kommer :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...