Hop til indhold
beno-21

Danske penge :)

Recommended Posts

Hvad koster det at hæve euro? Jeg hæver dem da uden gebyr.

Hvis du hæver dem uden gebyr, koster det jo ikke noget?. (udover spread på kursen, selvf.).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest sydfyr43

Du kan veksle i kruså lige v sexshoppen på højre hånd når du kører mod grænsen, ellers kan du veksle på statoil i padborg, de veksler til en rimelig kurs.. eller gjorde de sidst jeg vekslede... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den billigste måde er, at hæve EURO i en Pengeautomat, der er Sydbank automater i både Kruså og Padborg der tilbyder denne service og sikret mange andre steder.

Jeg har aldrig følt mig tørret så meget som da vekslede på det Vekslekontor der ligger ved motorvejen, godt ske kursen var ok, men gebyret på 10 Euro gjorde det en dårlig forretning.

Pite

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den billigste måde er, at hæve EURO i en Pengeautomat, der er Sydbank automater i både Kruså og Padborg der tilbyder denne service og sikret mange andre steder.

Jeg har aldrig følt mig tørret så meget som da vekslede på det Vekslekontor der ligger ved motorvejen, godt ske kursen var ok, men gebyret på 10 Euro gjorde det en dårlig forretning.

Pite

hvor ligger det vekselkontor lidt mere præcist henne og hvilken  kurs tog de? Hvis det er et fast gebyr er det vel bare et spørgsmål om at hæve nok før det er en god forretning ;-) Hvis altså kursen er lav nok.

 

Du kan veksle i kruså lige v sexshoppen på højre hånd når du kører mod grænsen, ellers kan du veksle på statoil i padborg, de veksler til en rimelig kurs.. eller gjorde de sidst jeg vekslede... 

Hvilken kurs tager de og er der et minimumsbeløb man skal hæve?

 

Redigeret af Herbertus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest sydfyr43

Det kan jeg ikke huske , men det var billigere end i banken.. du kan nok få fra 100 euro og op.. men det er 5 år siden jeg vekslede, men ved at andre har veklset siden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er blevet ret udbredt inden for det seneste 1-2 år, at man kan hæve Euro i pengeautomaterne, i hvert fald i grænseområdet. Jeg tror det er Sydbank, der startede med det, men flere af de andre er fulgt efter. I min egen (lokale) sparekasse er det kædet sammen med at flere af filialerne er blevet pengeløse, så man kan kun hæve i automaten. Hvad man kommer til at betale for det afhænger nok af, om man er kunde i banken eller ej. Personligt betaler jeg ingenting i min egen bank, men jeg kunne godt forestille mig et gebyr på en 30-50 kroner, hvis man ikke er kunde. Men det er kun et gæt. Kursen plejer at være OK.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan hæve i flere banker i Tyskland og i P-clubben, men gebyret er typisk kr. 30,- i P-clubben skal du dog ikke vælge fast kurs og 13 % gebyr, men den som ikke garanterer en fast kurs, her er gebyret er mere normal (kr. 30,-) og vekselkursen Ok.

Men ellers er det nemmeste og billigste altså at veksle hjemmefra i din egen bank og have lidt d.kr. i baghånden + et par kort.

Vil du veksle d.kr. til Euros i en bank, skal du forudse at du må betale gebyr + vise pas/ID + blive noteret for at undgå hvidvask - så det er ikke så nemt at omsætte dine sorte penge, som før i tiden - men spørg pigerne i Flensburg om de også tager d.kr. - og er vekslekursen for horribel - går du jo bare igen :wink:

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er blevet ret udbredt inden for det seneste 1-2 år, at man kan hæve Euro i pengeautomaterne, i hvert fald i grænseområdet.

Det kan man også længere oppe i Kongeriget. Jeg trak forleden penge i en Lån & Spar- filial, og her kunne man trække i euro. Syd for grænsen er det nok en dårlig forretning, da der på et almindeligt Visakort er et gebyr på 30 kr.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kan man også længere oppe i Kongeriget. Jeg trak forleden penge i en Lån & Spar- filial, og her kunne man trække i euro. Syd for grænsen er det nok en dårlig forretning, da der på et almindeligt Visakort er et gebyr på 30 kr.

Hvad der er værre er at der ofte er en grænse på få hundrede Euro, på hvor meget man kan hæve. De 30 kr. overlever man nok endda.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det kan man også længere oppe i Kongeriget. Jeg trak forleden penge i en Lån & Spar- filial, og her kunne man trække i euro. Syd for grænsen er det nok en dårlig forretning, da der på et almindeligt Visakort er et gebyr på 30 kr.

Netop af den grund sørger jeg altid for at hæve euro inden jeg tager til udlandet. Gider ikke betale 30 kroner i gebyr og skal man hæve flere gange, så bliver det hurtig en dyr fornøjelse. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det nemmeste for mig er, at bruge de 2 der er på Hovedbanegården i Kbh. I den ene ende, overfor TV2 er det FOREX og i den anden ende er det ved bagindgangen fra Istedgade, jeg mener det er DAN EXCHANGE. Begge har åbent alle dage og til langt ud på aftenen. Deres placering på Hovedbanegården tror jeg også har medført deres usædvanlige store udvalg i valutaer, og så er det nemt og hurtigt!!!! 

Ingen af dem har vekselgebyr, deres indtjening ligger indlejret i vekselkursen, - - og så synes jeg tallet ude i anden decimal i vekselkursen betyder mindre!!!! - -  når der intet vekselgebyr er, så er man da sgu også fri for:) at blive "pissed" over 30 - 40 kr i gebyr

Husk det er butikker der køber og sælger valuta, og det er helt legalt at der ved lukketid er overskud af dagens handler - og det er ligeledes også helt legalt at kunderne shopper rundt.

Sidst jeg var på vej til Polen kørte jeg ind på Industrivej 5 i Padborg, og det blev både første - eneste - sidste gang. Man bør ringe i forvejen så man er sikker på, at han i det hele taget har nok Euro - som også er det eneste han har. Så Polske Slotzy det kunne jeg til al held købe i de mange KANTOR (vekselkontor) der er i Stettin, disse KANTOR har også mange andre valutaer.

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...