Hop til indhold
smokehat

1 tur Pattaya vel overstået

Recommended Posts

frddblk skrev, for 2 timer siden:

Turen fra Pattaya til Bkk gik med taxa. Turde ikke andet, da jeg skulle afsted klokken 5 om morgenen , og tror også at det bliver med taxa begge veje næste gang jeg skal derned.

Hvor meget koster den taxatur?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr. Bean skrev, for 49 minutter siden:

Hvor meget koster den taxatur?

Det er lidt forskelligt alt efter hvem du booker gennem, eller om du finder en taxa eller lign.

Men et sted mellem 1000 og 1500 baht, dvs. mellem 2-300 kr.

Jeg mener det var dem her jeg brugte sidst: http://www.pttaxiservice.com/

Hvis du forhandler med flere, så skal du sikre dig at du får en bekræftelse, samt at det er det aftalte selskab der dukker op. På min sidste tur fra Bangkok til Pattaya, gik der mere end et døgn til der kom bekræftelse fra den første aftale, og jeg havde i mellemtiden booket et andet selskab. Det var derfor den forkerte chauffør der hentede mig, og jeg ønskede egentlig ikke at have lagt business hos dem... Det gav lidt forviklinger på telefonen, men jeg kom jo frem uden problemer :)

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, den 14/12/2015 at 21:38:

Nå jeg må hellere skrive lidt mere som jeg lovede omkring den 29. oktober. Jeg vil nu bare komme med lidt praktiske tips udover dem som jeg har beskrevet tidligere. Ved godt det så ikke lige er det primære her på Eroguide (men nu var der så nogle skribenter herinde i sommers der fik mig til at tage derud, så jeg vil også lige komme med et bidrag).

Overnatning:

Jeg boede på Twin Palm Resort. De billigste værelser ligger ud mod 2nd road. Beder man om værelse væk fra poolen (som nu var meget stille) får man udsigt ud mod 2nd road og den trafikstøj det giver. Har man værelse mod poolen er der nok ro men heller ikke så megen aktion fra altanen. Helt ok hotel med lidt kedelig morgenmad. Men efter 4 spejlæg er alle nok mætte. Hotellet virker mest til at være et familiehotel, men det er tilladt at have gæster. Jeg så så ingen piger/ladyboys til morgenmaden eller generelt på matriklen. Nu tjekkede jeg så heller ikke rigtig efter mørkets frembrud :).

Som ovenfor nævnt synes eg det er en god ide at have et hotel i nærheden af hvor der kører Bath-busser (2-row buses).

Er man til strand skal man nok vælge et hotel nord for Pattaya Central (Klang). Mellem Central og Walking Street bliver stranden smallere og smallere og strandstolene fylder dermed mere og mere. Jomtien udforskede jeg ikke så meget at jeg vil kommentere på det. Men jeg fandt området utiltalende/kedeligt og kunne bedre lide at bevæge mig rundt på Beach Road (piger eller ej).

Orientering:

Inden afrejse så tag at download appen Here og Thailand kortet. Så ved du via din GPS altid hvor du er og kan finde rundt. Den hjalp mig meget.

Restauranter:

Jeg synes Sailor Bar på Soi 8 var et godt og prisbilligt sted. To personer kan spise for ca. 400 bt inkl sodavand. Jeg smagte kun Thaimad, men de serverer også vestlig mad. Man skal igennem baren inden man når restauranten: Sailor Bar, Soi 8

Ro og fred:

Har man behov for ro og fred så er området ved det store Pattaya City skilt og Big Budda nok det rette sted.

Transport Lufthavn - Pattaya og retur

Jeg valgte som beskrevet ovenfor at tage den billige bus til 122 bt. Til Pattaya foregik det i en bus der nok var moderne herhjemme i 50'erne. Retur til lufthavnen var det i en stor fuldt moderne bus. Jeg vil til enhver tid tage den transport til Pattaya.

------------------------------------------------------

Der er så mange der har skrevet beretninger om nattelivet så det hopper jeg udenom. Ovenstående skal mere ses som hjælp til førstegangsbesøgende, så de kan rejse afsted med ro i sindet.

Det du mener at hvis man har den app "Here" så behøver man ikke gå på nettet for at få kort frem ?

Sorry jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen med hensyn til det her..   Men er hvad jeg har kunnet læse mig frem til ??

God ide det med at have et kort over hvor man er i Pattaya.. Ville helt sikkert have hjulpet mig da jeg var dernede....  Jeg vil dog også denne tur få købt mig et taletidskort og få nogle til at få det op at køre, så jeg altid kan komme på nettet da et must for mig..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når jeg skal, fra lufthavnen til pattaya. gælder også den anden vej, Bruger jeg MR T taxa service.

Meget pålidelig pris 1000 bath 900 retur.

Der findes ingen hjemmeside søg lidt på nettet. Mange positive anmeldelser.

Kan varmt anbefale ham

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 7 timer siden:

Det du mener at hvis man har den app "Here" så behøver man ikke gå på nettet for at få kort frem ?

Sorry jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen med hensyn til det her..   Men er hvad jeg har kunnet læse mig frem til ??

God ide det med at have et kort over hvor man er i Pattaya.. Ville helt sikkert have hjulpet mig da jeg var dernede....  Jeg vil dog også denne tur få købt mig et taletidskort og få nogle til at få det op at køre, så jeg altid kan komme på nettet da et must for mig..

"Here" kan køre som offlinekort idet du downloader hele kortet til din telefon/tablet. Tag at gøre det hjemmefra. "Here" kan så ikke køre på alt for gamle styresystemer.  Den vil ikke godkende min gamle android 4.0.3 styresystem. Skal man andre steder hen i verden kan der downloades kort over dette område. Med here kan du også indlægge en rute ligesom på en gps. Så er det let at se om man er gået for langt ned af den vej. Altsammen offline. Thailandkortet fylder cirka 500 Mb, så du skal nok ikke downloade det via dit taletidskort. Men test det hjemmefra via Danmarkskortet, som fylder ca. 200 Mb. 

 

Dit taletidskort kan du købe i lufthavnen. De lader dig vist ikke gå inden de er sikre på det virker , har jeg set på youtube videoer. 

Redigeret af mr. sving

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 21 minutter siden:

"Here" kan køre som offlinekort idet du downloader hele kortet til din telefon/tablet. Tag at gøre det hjemmefra. "Here" kan så ikke køre på alt for gamle styresystemer.  Den vil ikke godkende min gamle android 4.0.3 styresystem. Skal man andre steder hen i verden kan der downloades kort over dette område. Med here kan du også indlægge en rute ligesom på en gps. Så er det let at se om man er gået for langt ned af den vej. Altsammen offline. Thailandkortet fylder cirka 500 Mb, så du skal nok ikke downloade det via dit taletidskort. Men test det hjemmefra via Danmarkskortet, som fylder ca. 200 Mb. 

 

Dit taletidskort kan du købe i lufthavnen. De lader dig vist ikke gå inden de er sikre på det virker , har jeg set på youtube videoer. 

jep taletidskort kan købes i lufthavnen inclusiv internet og man kan tanke op stort set alle steder.... Er bekvemt, når der ikke lige er wifi rundt om hjørnet. Og de er meget hjælpsomme, både når du køber og når du tanker op. Det er min personlige oplevelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mig et det et "must" at købe et taletidskort med data i lufthavnen når jeg ankommer til Thailand. Services en god, priserne rimelige og dækningen i Thailand er generelt ret god.

Del dette indlæg


Link til indlæg
James34 skrev, 1 time siden:

For mig et det et "must" at købe et taletidskort med data i lufthavnen når jeg ankommer til Thailand

Kan man ikke bruge sit alm. mobilabo til GPS i Thailand og opkald/SMS til/fra Danmark? Eller er det bare for dyrt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 27 minutter siden:

Kan man ikke bruge sit alm. mobilabo til GPS i Thailand og opkald/SMS til/fra Danmark? Eller er det bare for dyrt?

Det koster en formue.

Hvis du køber et taletidskort i lufthavnen, er du oppe at køre med det samme. Og der kan tankes op i alle kiosker.

Tror jeg brugte 600 Baht tale og data tid på 14 dage.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hmm med fare for at afspore tråden om datakort o.s.v. - jeg savner og har ledt, og kan ikke finde et resort - all inklusive :)  Nogen der ved nogt om det i Thailand - et resort med god mad gode værelser, god swimminpool, og værtinder der som lokal kendte kan guide rundt og massere (+)

 

bh

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er generelt god mobil dækning I Thailand.

Jeg bruger altid min telefon med google maps som gps når jeg kører i bil i Thailand og jeg har ikke oplevet de store udfald, næsten ligegyldigt hvor langt ud på landet, jeg har været.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaikurt skrev, for 57 minutter siden:

Jeg bruger altid min telefon med google maps som gps når jeg kører i bil i Thailand

Via et dansk eller thailandsk abo?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 55 minutter siden:

Via et dansk eller thailandsk abo?

Thailandsk taletidskort.

Redigeret af Thaikurt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi er godt nok kommet en del rundt i denne tråd... rart at se..

 

Jeg var selv inde og kigge på de youtube videoer ang de busruter til Pattaya, men som enlig 1 gangs rejsende valgte jeg at bestille transport på forhånd.. helt ærligt.. at blive hentet med navne skilt i lufthavnen og chaufføren tager sig af ens bagage og blive kørt til døren for under 200 kr.. det vil jeg gerne ofre.. man er vel på ferie :-) . Jeg kørte med Mr T, efter at have læst anbefalinger herinde fra og hurtig og kompetent mailkorrespondance, at jeg så bliver sat af ved forkert hotel var så rimelig uheldigt, men chaufføren kom og rettede op på det, og at jeg så selv taber min € pung i bilen på tilbagevejen var så min egen fejl :-( 

Ang tele / Data kort -- i min verden et must at være online. rart man altid kan tjekke Google maps hvor man er, eller tjekke eb.dk ud.

Havde taget en Samsung S4 med jeg kunne tåle at miste der kunne køre med thai sim. og de boder i lufthaven sørger for det virker inden du går.. men det kan virke uoverskueligt hvilken pakke og selskab man skal vælge. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 4 timer siden:

Kan man ikke bruge sit alm. mobilabo til GPS i Thailand og opkald/SMS til/fra Danmark? Eller er det bare for dyrt?

Blot lige for at slå fast: 

Google maps bruger data via mobilnettet. 

Here kører offline og bruges gratis uanset hvor man er i Thailand også som alm gps. 

At bruge Here er kun for at holde omkostningerne nede og ikke at være afhængig af mobildækning,  som dog generelt er god og på højde med Danmark. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 2 timer siden:

Blot lige for at slå fast: 

Google maps bruger data via mobilnettet.

Nej det gælder ikke nødvendigvis længere. Google Maps appen understøtter også offline bilnavigation nu, ud over offline kort som har været understøttet længe.

Google Maps: Download og brug offlineområder

https://support.google.com/gmm/answer/6291838?hl=da&rd=2

 

 

Der findes også andre deciderede offline navigations apps. For eksemple har TomTom også en navigationsapp til smartphone/tablet.

Så hvis man er vandt til en TomTom navigationsenhed kan det måske være en fordel at bruge deres app så man er vandt til brugerinterfacet. Jeg mener dog ikke TomTom appen er gratis.

TomTom GPS-navigation Traffic til Android

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.gplay.navapp&hl=da

Redigeret af Mr. Bean

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Alkoholikeren skrev, for 6 timer siden:

Hmm med fare for at afspore tråden om datakort o.s.v. - jeg savner og har ledt, og kan ikke finde et resort - all inklusive :)  Nogen der ved nogt om det i Thailand - et resort med god mad gode værelser, god swimminpool, og værtinder der som lokal kendte kan guide rundt og massere (+)

 

Alkoholikeren skrev, for 6 timer siden:

 

bh

Alko

Hmm google er klog http://rejse-til-thailand.dk/pattaya-6

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 3 timer siden:

Here kører offline og bruges gratis uanset hvor man er i Thailand også som alm gps. 

Offline? - men så må den vel køre vha. satelitter?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 14 minutter siden:

Offline? - men så må den vel køre vha. satelitter?

Alså -- Here henter hele det valgte kort ned på ens telefon, Telefonens GPS pejler så satellitterne og derved ved kortet hvor du er :-) - den metode bruger ikke mobildata.

den "normale" Google maps og Apples maps henter kort efterhånden som man bevæger sig i et område - samtidig sender telefonen data ping ud så kortet bliver mere præcis.. - alt dette kan trække en del data.

Jernsvin.. du finder de gode steder med damerne - så tager vi andre os af kortet og teknikken :-):cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, den 14/12/2015 at 21:38:

 

Hmm mærkeligt system herinde som stadig driller...  ville så svare på tråd,- men når jeg trykker citer indlæg kommer en gammel tråd frem...

 

Men fik svar på det jeg spurgte om så tak...  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr. Bean skrev, for 15 timer siden:

Nej det gælder ikke nødvendigvis længere. Google Maps appen understøtter også offline bilnavigation nu, ud over offline kort som har været understøttet længe.

Google Maps: Download og brug offlineområder

https://support.google.com/gmm/answer/6291838?hl=da&rd=2

 

 

Der findes også andre deciderede offline navigations apps. For eksemple har TomTom også en navigationsapp til smartphone/tablet.

Så hvis man er vandt til en TomTom navigationsenhed kan det måske være en fordel at bruge deres app så man er vandt til brugerinterfacet. Jeg mener dog ikke TomTom appen er gratis.

TomTom GPS-navigation Traffic til Android

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.gplay.navapp&hl=da

Nu prøvede jeg at gå ind i min Google maps og søge offlineområder.  For mig at se er kortet ikke tilgængeligt offline i Pattaya-området.  Jeg tror den sikre løsning er bare at bruge Here eller gør jeg noget forkert. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr. Bean skrev, den 2. januar 2016 at 00:21:

Hvor meget koster den taxatur?

Jeg måtte af med 1500 thb. Havde ellers sat næsen lidt op til de 1000 som jeg havde læst om.

Ved ikke hvor meget prisen havde været, hvis jeg havde bestilt taxi med det link som bbullersen også har nævnt. Turde ikke andet, end at jeg fik hotellet til at sørge for at der holdt en klar. Ikke det fedeste at misse flyveren hjem. :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 3. januar 2016 at 12:30:

Kan man ikke bruge sit alm. mobilabo til GPS i Thailand og opkald/SMS til/fra Danmark? Eller er det bare for dyrt?

Jeg brugte mit alm abonnement i ca 5 min. Så var mængden af tilladt data i udlandet opbrugt hos Telia . Havde været lykkelig hvis jeg havde haft " here " eller det forbistrede kort i lufthavnen.

Faktisk købte jeg straks efter ankomst til hotellet et taletidskort i det nærmeste supermarked . Spurgte hvilket det var bedst, og de sagde same same... Tog et, men fattede hat af hvad jeg skulle for at aktivere data. Telefoni virkede fint. Måtte en tur videre i byen, og snakkede med en super flink fyr i Seven eleven. Købte så et kort af ham, og han satte det op for mig. Ikke nemt... Han brugte nok 20 min på at ringe og få hjælp. Men det lykkedes . 

Internettet på mit hotel virkede ret dårligt, og faldt ud konstant. Så meget kærkomment at kunne lave hotspot til min bærbar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, den 3. januar 2016 at 20:42:

Nu skriver du ikke noget om hvor i Thailand det resorts skal være. 

Jeg boede selv på et ud til floden kwai. Super godt, og du kunne få det hele. Et smut op i den lille by, og der var både 7/11 og beer barer. De piger der var der havde været på rundrejse og tjene penge i en del andre byer også. Pattaya, huahin, Phuket etc. Så pigerne er bestemt af samme kaliber rundt omkring. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...