Hop til indhold
smokehat

1 tur Pattaya vel overstået

Recommended Posts

Hej

 

Så jeg heller ikke længere “jomfru” hvad angår Thailand og Pattaya.

Kom sent fra Torsdag aften efter en 10 dags tur.

 

Allerførst vil jeg gerne takke ZEUS og zorroguy og alle der har deltaget i deres tråde det sidste halve år plus andre der har skrevet Pattaya indlæg. Der har virkelig været mange små gode guldkorn der har været rare at ha med på forhånd.

 

Ankom om formiddagen og havde hjemmefra arrangeret en af de Taxi services så blev hentet med navneskilt og kørt til mit hotel for 1000 B de penge syntes jeg selv er givet ret godt ud efter en lang flyvetur. inden da var jeg dog i tvivl om jeg var i Bangkok da der efter ankomst hallen er fyldt med “telenor” logo - der fik jeg købt et eller andet Data prepaid for 549 B og de lader ikke en gå før det virker !

syntes det rart bare at kan være på og ikke skal tænke på wifi koder log ind .. etc

 

Jeg valgte at bo på det samme hotel under hele mit ophold, var ellers i tankerne at ville bo i begge ender af Pattya men følte mig virkelig godt tilpas her på det første

http://www.booking.com/hotel/th/nova.da.html?label=gen173nr-17CAEoggJCAlhYSDNiBW5vcmVmaD2IAQGYAQa4AQTIAQTYAQHoAQH4AQs;sid=d0fa9f56fb29f2bffa9d297bdc501155;dcid=4;dist=0;group_adults=2;room1=A%2CA;sb_price_type=total;srfid=548c727ecd08c5de587f121895a636754992717cX1;type=total;ucfs=1&

 

Dog lidt i præferien af den “gyldne” firkant men fri shuttle bus fra 10 til 20 og hjem fra byen kostede taxierne 60 og en tuk tuk i special service 150.

 

Må sige efter 1 byvandring om eftermiddagen var mit indtryk at Pattaya er en virkelig nedslidt turistfælde  men ja byen virkelig anderledes når mørket falder på og neon lyset tændes !  det er som 2 verdener.

 

Her er jo virkelig en bar for alle og virkelig også en pige for alle. jeg er vitterlig imponeret over hvor meget der er at vælge imellem

 

Hvis man virkelig vil have “value for money” så det jo bare gå i gang i Beer barene der sider virkelig mange små skønheder og keder sig.

 

Min egen personlige hottie fandt jeg på en hjørne bar -- ingen “girls skilte” beer bar eller neon lys så jeg var lidt i tvivl om jeg kunne få den søde friste servitrice med hjem ! men efter jeg var faldet i snak med en tysker der var kommet i Pattaya siden 1978 sagde han alt var naturligvis muligt og efter par lady drinks fik jeg mod til jo jo short time 1500 plus barfine, så blev jeg modig efter at ha læst alle jeres indlæg og sagde 1000  Ok  sagde hun så var næste spørgsmål “ do you have condoms”  ps. hun fik Drikke penge både i Baren og Sengen :-)

 

Jeg har virkelig brug for et svar fra jer thaillands kendere..

hende den ovenstående pige fik sin menstruation men hun blev i baren og arbejde så om tirsdagen var hun “ren” igen men måtte sende hende af sted klokken 1 om natten da hun skulle med bussen hjem til landsbyen ( så hendes billet 465 B  SÅ det da vist også en bus tur!)

Tager pigerne normalt ikke hjem når de har deres perioder? elller er der bar piger “nøjes” med det de kan tjene i baren og sældent går med for sex ?  

 

ZEUS var meget imponeret over SOI 6 - jeg var nu mest imponeret over hvor svært det er at se forskel mellem piger og ladyboys i den gade ! ! 2 gange fik jeg den luret inden jeg gik i fælden --  Men hvad hjælper det når man så gik i fælden nede på Soi Buakhao en time senere :)

så det da vinget af og ja der jo garanti for sport i 2 eren :-)

 

jeg havde indtryk af det virkelig var lav sæson lige nu  - min dag nummer 2 endte da også med regn hele dagen der sluttede med en oversvømmelse

 

Opfordring til Rejsenetværket

Du har i mange indlæg nævnt du læste pattyaindlæg med interesse men at en tur derned ville afskære dig fra FKK tur et helt år !

kan kun sige en ting !!  Se at komme afsted ! hellere på Lørdag end næste Lørdag !

Der er så stort et udvalg og pigernes venlighed er så uovertruffen du ikke drømmer om det.

find et godt hotel og rekreaere om dagen og ha det sjovt om aften !!  

 

Mange er altid nysgerrige over hvad sådan en tur koster:

for mig endte det i følgende regne stykker

 

BILL > AMS > BKK - 4200 retur ( bor en time fra Billund det er alså bare nemmere)

 

Hotel 9 nætter  - 2800 kr med mogenmad

 

Lommepenge  - 36000 bath  - 6600 kr   - heraf crika købt for 4-5000 bath i tøj gaver.

 

Det var alt om min tur …

 

Gentagelse ? ja 100 %

 

Mvh

Kasper

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Velkommen hjem :)   Og tak for beretningen derfra.

Du spørger om gentagelse og svarer klart ja...  - Og vil kun bifalde din mening..  Dog lige da jeg kom hjem der "mæt"..  Men som månederne er gået så savnet blevet større og større :)   Glæder mig vildt til min næste tur derned.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg kom hjem i fredags lå jeg i sengen i 5 dage med feber -- en svær halsbetændelse var en realitet -- træls afslutning på en god ferie  !

Er stadig ikke helt på toppen :-(

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men så heldig du ikke var syg dernede :)  

Er utroligt mange der er syge nu.. Har selv været det omkring 2 uger, men vist nu sluppet næsten af med det nu.. Startende med tynd mave, efterfulgt af ondt i halsen som udviklet sig til feber og snottet...   Kender nogle der skulle der til Tyrkiet for 3 uger siden, og var lige blevet syge der før de skulle afsted.. Det må sgu være surt :sad:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Kasper.

Har med interesse læst di nye indlæg, altid spændende med en person der lige har været afsted.

Som jeg regner det så ender man på Ca.  15.000 for en tur på 9 dage.

Har et par opklarende spørgsmål. 

Booker du hotel hjemmefra?

Hvad koster en ladyboy for kort lang tid, hvis du altså ved det, samme pris som en regulær pige ? Niveau for kort tid og lang tid.

Havde du nogen med hjem for natten på dit hotel...

Goes and no goes,  hvis du har nogle.

Billigste rejsesæson??? Nu?

Mange hilsener.

Romeomand 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej 

Du spørger en Rookie om mange ting :-)

Ja det endte lidt under 15.000 - men kan kunne have været gjordt billigere og nemt også dyrere.

Jeg booket hotel hjemmefra via booking.com - og da jeg forlængede mit ophold fik jeg det til samme pris.

Det sted hvor jeg røg i en lady boy var på en shortime sted med værelser ovenpå - gav 1400 bath inc lady drink og cola til mig selv.

2 timer med "2 ture"

Jeg er desvære ikke så godt inde i lady boy gamet om de er dyre end alm piger - dog indtryk af de rigtig rigtig flotte lady boys nok ved hvad varen skal koste :-)

Jeg havde kun "alm" piger med hjem for natten på mit hotel  - man kan være helt tryg ved det ved alm omtanke og fornuftigt hotel.

Goes er helt sikkert at gå i Bar i preferien - da fandt jeg ihvertfald hvad jeg søgte - lidt mere sjov og afslappende plus naturlige piger.

Efter hvad jeg har læst mig frem til er billigste rejse sæson lige før vores sommer højsæson herhjemme og så i September og Oktober - start november.

Minus er kan ramme regn dage - som jeg gjorde de første 2 dage.

Hilsen

Smoke

Sorry hvis den har citeret en masse :-( 

Hej Hej Kasper.

Har med interesse læst di nye indlæg, altid spændende med en person der lige har været afsted.

Som jeg regner det så ender man på Ca.  15.000 for en tur på 9 dage.

Har et par opklarende spørgsmål. 

Booker du hotel hjemmefra?

Hvad koster en ladyboy for kort lang tid, hvis du altså ved det, samme pris som en regulær pige ? Niveau for kort tid og lang tid.

´

xHavde du nogen med hjem for natten på dit hotel...

Goes and no goes,  hvis du har nogle.

Billigste rejsesæson??? Nu?

Mange hilsener.

Romeomand 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Booker du hotel hjemmefra?

Hvad koster en ladyboy for kort lang tid, hvis du altså ved det, samme pris som en regulær pige ? Niveau for kort tid og lang tid.

Havde du nogen med hjem for natten på dit hotel...

Goes and no goes,  hvis du har nogle.

Billigste rejsesæson??? Nu?

Mange hilsener.

Romeomand 

Jeg har også været i Pattaya for nyligt, og tager chancen med dine spørgsmål:

I Sydøstasien er det relativt normalt at man beder om at se et hotelværelse før man beslutter sig for at leje det. Men på den anden side har vi jo hotels.com og lignende i dag. Hvis der er kakerlakker på hotellet så kan man læse om det der. Jeg havde ikke booket hotel hjemmefra, men kom ind på det jeg havde udset mig. Hvis du gør som jeg, så lad ikke taxa'en køre før du har fået en handel mht værelset. Der er en chance for at det er ALT for ulideligt varmt til at gå ud og lede efter et andet hotel.

Jeg havde to shorttimes dernede. Den ene for at prøve det, og den anden fordi hun ikke gad long time med mig - og det måtte jeg æde. Var ret keen på hende. Begge gange 1.000 baht. Pige nummer 1 talte ikke engelsk. Da jeg var kommet jagede hun mig ikke ud af det lejede værelse ovenpå baren. Jeg måtte gå selv. Pige nummer 2 definerede short time som 1 time og ud over bar fine (som jeg ikke kan huske hvad var) så bad hun vist også om 200 baht til en motorcykel taxa tilbage til soi-whatever.

Jeg havde en pige overnattende hos mig på hotellet. Den samme pige 2 nætter i træk. Kostede 1500 baht. Første gang også 400 i barfine. Den anden gang sendte jeg hende bare en besked på Line og bad hende komme. Det kostede ikke barfine.

Billigste rejsesæson er nok ligenu. Det betyder dog også at det er ekstra varmt, og at der vil være nogle dage med regn. Jeg oplevede dog regnen som meget mere generende i Bangkok. I Pattaya blæste det hurtigt væk.

Goes and no goes. Hmm... Lad være med at drikke dig i hegnet, og hold øje med din drink, opfør dig ordentligt, se dig for i trafikken. Politiet vil altid være på thai'ernes side hvis der opstår en situation. Og pas på taxaerne i Pattaya. Mange prøver at stikke dig en 100 baht seddel for lidt i byttepenge og ser om den går. Plat og bondefangeri er der masser af, så pas på.

Redigeret af Gentleman and a Scholar

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige nu er der en behagelig varme og let brise ved vandet. Hotelpriserne stiger ca. den 1. november. både ud fra da jeg tjekkede priserne for nogle måneder siden og nu. Bor du langs vandet og vil ind i Walking Street området køre der billige taxaer til 10-20 bt per tur. På den måde kan man faktisk godt undgå at bruge taxa overhovedet.

Tager man bussen fra Bangkok Lufthavn til 122 bt køre du bare til endestationen på Jomtien. Går over gaden (hvis du bor på den anden side af walking street fx på beach road) og tager den billige åbne bil til 10-20 bt til dit hotelområde langs  vandet. Har du kuffert med bør du nok betale 20 bt da den nærmest fylder for en person. Der er ingen grund til at betale overpris til de Taxa-personer der står klar ved bussen for at køre dig til dit slutmål.

Har du smartphone/tablet med downloader du Thailandskortet fra Here maps inden. Indprinter dig hvor dit hotel ligger på kortet (hvis du da ikke selv indtaster hoteladressen)og springer af bilen når du er ud for hotellet. Gps'en viser dig hvor i Pattaya du befinder dig.

Jeg synes det er en stor lettelse at bo i et område hvor Bath-busserne hele tiden køre. Så slipper man for at benytte (ringe efter) de dyrere scootere ret ofte eller overhovedet. Så bor man ud til Beach Road eller 2nd Road (hedder den det??) er man super dækket ind transportmæssigt. Jeg kender ikke ruterne på Jontien.

Jeg skal nok komme med min beretning om Pattaya når jeg vender hjem senere. Enten i denne tråd eller en anden.

Redigeret af mr. sving
Udvidet teksten

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Goes and no goes. Hmm... Lad være med at drikke dig i hegnet, og hold øje med din drink, opfør dig ordentligt, se dig for i trafikken. Politiet vil altid være på thai'ernes side hvis der opstår en situation. Og pas på taxaerne i Pattaya. Mange prøver at stikke dig en 100 baht seddel for lidt i byttepenge og ser om den går. Plat og bondefangeri er der masser af, så pas på.

Huskeregel for baht bussen i Pattaya:

Altid have lige penge til busturen rundt langs Beach road og Second road.

Det er så meget nemmere, hvis man lyn hurtigt afleverer de mønter turen koster, og så bare skynder sig videre i trafikken. Det der med byttepenge indbyder simpelthen til problemer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I går gav jeg en 20'er i bath bussen og fik skam en 10'er retur. Jeg var  egentlig ligeglad med om jeg skulle give 2 eller 4 kr for turen.

Dagen jeg ankom kom jeg til at køre for  langt med bussen. Snakkede med chauføren på engelsk og fingersprog. Fik ham så til at stoppe  hvor jeg skulle af.  Mit hotel har både indgang  fra beachroad og 2nd road. Med venlighed, ydmyghed og smil kommer an langt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I går gav jeg en 20'er i bath bussen og fik skam en 10'er retur. Jeg var  egentlig ligeglad med om jeg skulle give 2 eller 4 kr for turen.

Dagen jeg ankom kom jeg til at køre for  langt med bussen. Snakkede med chauføren på engelsk og fingersprog. Fik ham så til at stoppe  hvor jeg skulle af.  Mit hotel har både indgang  fra beachroad og 2nd road. Med venlighed, ydmyghed og smil kommer an langt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bor du så på Marriott? Det er nok det eneste hotel der har egen indgang til både beachroad og 2nd road, med mindre du bor helt nede i starten af beachroad....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hard Rock hotel kan du nok også komme ind til fra bege sider. De løb i hvertfald igennem hotellet da der var triathlon for små 14 dage siden.

Jeg boede på Twin Palm Resort som ligger et stenkast fra Hard Rock.

Jeg skal nok skrive ere om min tur om nogle dage. Men den beretning bliver ikke så "saftig" som vise andres.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er jeg ikke enig med dig om..

Men siden er super bruger venlig..     Man kan nemt og hurtigt få overblik over hotellerne..  Så rigtigt god hjemmeside de har...       Men man skal betales en ekstra afgift end det der står anført i priserne.. Er ikke meget, men med den, så er de absolut ikke de billigste.. Derudover så får du feks ved hotel.com en gratis overnatning for hvert tiende overnatning.. Dvs yderligt 10 % rabat udover den angivne pris...

Når det er sagt så vil jeg da absolut anbefale agonda...  Ikke fordi man kan finde de billigste hoteller , men udfra brugervenlighed på hjemmeside som man ikke skal undervurdere.... Derudover en del hoteller som ikke indgår i hotel.com og andre hotelsøgemaskiner.. Dvs de har modsat endnu flere som man ikke kan finde hos agonda.. 

Når jeg så siger de ikke er den søgemaskine hvor man finder billigste pris på hoteller, så ikke forstås at man betaler meget mere.. Mange af deres hoteller kan ikke fås billigere andre steder.. Og dem der kan, der er det altså ikke mange penge man sparer ved køb hos anden søgemaskine..

 

Optimale efter min mening er at bruge sådan en brugervenlig søgemaskine som feks agonda..

Og så når man har fundet det eller de hoteller man er interesseret i, - så tjekke andre søgemaskiner om man kan få det endnu billigere..   Der er Trivago  super til at sammenligne priser, da den har en masse hotelsøgemaskine samlet.. Vil man tjekke selve indhold på de forskellige hoteller så er den til gengæld virkelig ubrugervenlig  :)

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godt være jeg skal tage mine ord i mig igen med hensyn til agonda og deres priser...  Ifølge ovennævnte søgemaskine så oftes billigst... Men vær OBS på at på deres hjemmeside der står ikke den samlede pris.. Prisen de angiver er uden den der ekstra afgift som vist er ca 10 %

Men bruger man ovennævnte søgemaskine så ser man prisen med afgiften..

Dog tage i mente at ved Hotel.com der får man en overnatning gratis for hver 10 overnatning.. Bestiller man samme hotel under sin ferie , så jo oftes billigere end alle de andre søgemaskiner..     

Råd dog være at ikke bestille mere end et par dage,- medmindre man skal derned i højsæsonen.. Skal man derned i lavsæson så massevis af ledige hoteller og der bedre først at se hotellet an og om det lever op til sine forventninger.. Gør det det, så altid bestille det resten af ferien.. Men dejligt at have den frihed at kunne smutte let hvis man vil til et andet..

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr.Vegas skrev, den 13/12/2015 at 10:24:

hvor finder man så piger med silikone bryster ??? som ikke er ladyboys :-)

Der er piger der får lavet bryster. Men det er ikke så mange, som vi f.eks. ser i den vestlige verden.

Gogos er ikke noget dumt sted at lede, men altså... der er SÅ mange piger, så det er bare at gå i gang fra en ende af og udkigge dig det du gerne vil have. Vær opmærksom på at pigerne typisk er mere afdæmpede end ladyboys, så hvis der virkelig bliver vist kavalergang, så bør du checke andre signaler for om det evt. er en ladyboy.

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå jeg må hellere skrive lidt mere som jeg lovede omkring den 29. oktober. Jeg vil nu bare komme med lidt praktiske tips udover dem som jeg har beskrevet tidligere. Ved godt det så ikke lige er det primære her på Eroguide (men nu var der så nogle skribenter herinde i sommers der fik mig til at tage derud, så jeg vil også lige komme med et bidrag).

Overnatning:

Jeg boede på Twin Palm Resort. De billigste værelser ligger ud mod 2nd road. Beder man om værelse væk fra poolen (som nu var meget stille) får man udsigt ud mod 2nd road og den trafikstøj det giver. Har man værelse mod poolen er der nok ro men heller ikke så megen aktion fra altanen. Helt ok hotel med lidt kedelig morgenmad. Men efter 4 spejlæg er alle nok mætte. Hotellet virker mest til at være et familiehotel, men det er tilladt at have gæster. Jeg så så ingen piger/ladyboys til morgenmaden eller generelt på matriklen. Nu tjekkede jeg så heller ikke rigtig efter mørkets frembrud :).

Som ovenfor nævnt synes eg det er en god ide at have et hotel i nærheden af hvor der kører Bath-busser (2-row buses).

Er man til strand skal man nok vælge et hotel nord for Pattaya Central (Klang). Mellem Central og Walking Street bliver stranden smallere og smallere og strandstolene fylder dermed mere og mere. Jomtien udforskede jeg ikke så meget at jeg vil kommentere på det. Men jeg fandt området utiltalende/kedeligt og kunne bedre lide at bevæge mig rundt på Beach Road (piger eller ej).

Orientering:

Inden afrejse så tag at download appen Here og Thailand kortet. Så ved du via din GPS altid hvor du er og kan finde rundt. Den hjalp mig meget.

Restauranter:

Jeg synes Sailor Bar på Soi 8 var et godt og prisbilligt sted. To personer kan spise for ca. 400 bt inkl sodavand. Jeg smagte kun Thaimad, men de serverer også vestlig mad. Man skal igennem baren inden man når restauranten: Sailor Bar, Soi 8

Ro og fred:

Har man behov for ro og fred så er området ved det store Pattaya City skilt og Big Budda nok det rette sted.

Transport Lufthavn - Pattaya og retur

Jeg valgte som beskrevet ovenfor at tage den billige bus til 122 bt. Til Pattaya foregik det i en bus der nok var moderne herhjemme i 50'erne. Retur til lufthavnen var det i en stor fuldt moderne bus. Jeg vil til enhver tid tage den transport til Pattaya.

------------------------------------------------------

Der er så mange der har skrevet beretninger om nattelivet så det hopper jeg udenom. Ovenstående skal mere ses som hjælp til førstegangsbesøgende, så de kan rejse afsted med ro i sindet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, den 14/12/2015 at 21:38:

Jeg valgte som beskrevet ovenfor at tage den billige bus til 122 bt. Til Pattaya foregik det i en bus der nok var moderne herhjemme i 50'erne. Retur til lufthavnen var det i en stor fuldt moderne bus. Jeg vil til enhver tid tage den transport til Pattaya.

Du mener du vil foretrække den moderne bus? Eller synes du også det af og til er morsomt at køre i gamle busser? Var der mange lokale med den gamle bus? Var den moderne bus dyrere?

Busturen med veteranbussen må du nu gerne fortælle lidt mere om ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 21 timer siden:

Du mener du vil foretrække den moderne bus? Eller synes du også det af og til er morsomt at køre i gamle busser? Var der mange lokale med den gamle bus? Var den moderne bus dyrere?

Busturen med veteranbussen må du nu gerne fortælle lidt mere om ;-)

Jeg synes da det var morsomt at køre i vetersnbussen, men jeg sad nu bedre i den moderne bus. Når man køber billet får man udleveret en seddel hvorpå der er et sædenummer. Så man kan ikke selv vælge hvilket sæde man skal sidde på. Nogle i den gamle bus havde så mere benplads end andre. På hjemvejen var der ikke ret mange med i bussen, så der var frit valg af sæder. Her gik personalet så meget op i at alle brugte sikkerhedssele inden bussen forlod Pattaya (jeg kan ikke huske om der var blevet monteret sikkerhedsseler i den gamle bus. 

Til gengæld kan jeg huske at jeg kom til at sidde mellem vinduet og en bred sovende mand i den gamle bus.  Her sad jeg godt mast og tænkte at denne mand var lidt egoitisk..  Men da han endelig vågnede kort før Pattaya viste han sig nu at være flink nok. Vi fik en snak og han hjalp mig med at få den rette bath-bus (2-row bus)  til mit hotel. Han skulle i samme retning.  På den måde fik jeg en lang tur for bare 20 bt. Jeg fandt så aldrig ud af hvor denne mand oprindelig kom fra, men han havde da i en periode boet i København og Odense (mit gæt er at han måske er pakistaner, men svært at sige.  Dog vil jeg tror han ikke er populær hos thaierne.  

Ellers er der ikke så meget at sige om selve busturen. Den er kedelig naturmæssigt,  og foregår på motorvej og andre brede veje. Prisen er den same uanset bustype. Kunden ved jo ikke hvilken bus der køres i.Hele det med at købe billet foregår meget stille,  roligt og kompetent med et smil på læben. Alle kufferter (ikke håndbagage)  mærkes med et nummer. Inden kufferten udleveret igen skal man fremvise sin billet med et tilsvarende nummer. På den måde sikre de at ingen stikker af med din kuffert.  Dette går de meget op i og tilbagekalder folk hvis de ikke har set dit billetnummer. Jeg ved så ikke om de tager ekstra hvis du har mere end en kuffert per person. 

Da bussen kører fra udenrigsterminalen fra lufthavnen og ikke til/fra Bangkok Centrum er det begrænset hvor mange lokale der er med. Thaierne har jo ikke råd til at flyve det store. Min fornemmelse er at allle der tager denne busrute har et ærinde i lufthavnen. På denne tur og i forberedelserne til turen (jeg læste lidt om Thailand inden)  fik jeg øjnene op for hvilke friheder vi som danskere har. Vi kan hvis vi vil rejse til Thailand en eller flere gange om året. Dette kan du ikke som Thai selvom du er høj uddannet (jeg snakkede med en ph d'er der var offentligt ansat hvor uddanelsen blev brugt. Hun tjener 6.0000 kr om måneden.  Selv for hende er en returbillet på 4-5000 kr mange penge. Så jeg bliver lidt harm når jeg hører danskere sige at deres prisnivesu passer til deres lønninger. Samme person ville nok være lidt ked af hvis vedkommende ikke havde råd til nærmest at besøge modsatte ende af Danmark. Så i Pattaya tænkte jeg mit når jeg så vesterlændinge opføre sig som konger. For mange er det jo på en lidt billig baggrund. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr. Bean skrev, for 46 minutter siden:

Hvor lang tid tager bustuen fra lufthavnen til Pattaya?

Uden kø tager Lufthavn - Pattaya til slutdestination (hvorfra bussen udgår fra den modsatte vej) cirka 2 timer. Der er afgang hver time.

Pattaya - Lufthavn tog cirka 1 time og 30-40 minutter. Her stopper man ikke diverse steder i Pattaya som man gør den modsatte vej.

 

Jeg kunne sikkert også være hoppet af ved det første stop og taget en Bath-bus (2-row bus) derfra. Fra Pattaya Central (2. stop) kunne jeg have gjort det, hvis jeg havde gået nogle hundrede meter bl.a. over en gangbro. I så fald havde busturen nok taget omkring 1 time og 45 minutter.

Fra det valgte busstoppested skal du så stadig videre til dit hotel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 29. december 2015 at 12:30:

Du mener du vil foretrække den moderne bus? Eller synes du også det af og til er morsomt at køre i gamle busser? Var der mange lokale med den gamle bus? Var den moderne bus dyrere?

Busturen med veteranbussen må du nu gerne fortælle lidt mere om ;-)

Kørte også selv med den bus rute fra bkk til Pattaya. Havde fornøjelsen af at sidde næsten bagerst sammen med nogle lidt grimt sved lugtende indere / pakistanere. Kvinden der kørte med som ansat, delte kuglepenne og en lap papir ud, som de prøvede at få en til at udfylde. Det var til sådan noget timeshare lejlighed. 

Nå men, bussen jeg kørte i var nok fra 70'erne og tror ikke at den havde aircon. Var ret varmt... Og den rystede så man skulle tro at den ville falde fra hinanden. Men bestemt en oplevelse jeg ikke glemmer. Haha...

Turen fra Pattaya til Bkk gik med taxa. Turde ikke andet, da jeg skulle afsted klokken 5 om morgenen , og tror også at det bliver med taxa begge veje næste gang jeg skal derned.

vedr kort fra "here" ...  Gør jer selv den tjeneste at gøre det. Jeg havde ikke gjort det, og valgte heller ikke at bruge tiden på at stå i kø i lufthavnen, så jeg kunne få simkort i.  Var lidt på røven da jeg hoppede af bussen. Anede ikke hvor jeg var... Alt lignede hinanden syntes jeg, og taxa chaufføren jeg prajede anede ikke hvor mit hotel lå i Soi Bakhao, og kunne ikke forklare ham det...  Skulle dog bare have sagt action Streets, så havde jeg kommet direkte. 

Så jow , hent det kort ned på smartphonen, eller husk at få thaikort i lufthavnen, så der kan bruges Google Mads , hvis det er første gang turen går derned. Meget meget nemmere.... 

Redigeret af frddblk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...