Hop til indhold
Bebop

Sugardaters.dk sletter ikke profilbilleder

Recommended Posts

NB: Glem at spørge mig om tekniske ting om, hvordan man [gør et-eller-andet-på-sugardaters.dk] - jeg ignorerer den slags henvendelser.

Jeg har vist før skrevet om dårlig sikkerhed på sugardaters med billederne. Når først man kender et billedes adresse, så kan man tilgå det, uanset om man har en konto på sugardaters eller ej. Siden sidst jeg skrev om det har de skiftet til ekstern hosting af alle billederne, men det ændrer altså ikke på, hvordan man kan få lov at se dem (det er bare blevet sværere at gætte et billedes adresse ...). Der er to sjove finurligheder - selvom man bliver blokeret af en profil kan man (selvfølgelig) stadig se profilens billeder, fordi der ikke er nogen sammenhæng mellem om man har en konto og om man kan se billederne. Men hvad der lige er gået op for mig i dag er, at man også stadig kan se billeder fra en slettet profil!

Det er jo lidt Ashley Madison-agtigt, at billederne bliver ved at ligge der, selvom man sletter profilen. Jeg har lige testet det med to profiler, som er blevet slettet i dag. Der kan muligvis ligge forsinkelse i det (hvis billedhostingen er cachet et eller andet sted, eller hvis de evt. kun opdaterer sletninger en gang i døgnet), så det kan være det ændrer sig. Men indtil videre synes jeg det virker lidt bekymrende.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...