Hop til indhold
Guest Hunter

Dansk Stalking Center

Recommended Posts

Guest Hunter

Jeg hørte i radioen i morges, at der er kommet et nyt center, der skal hjælpe folk som er blevet udsat for stalking - Dansk Stalking Center.

http://www.danskstalkingcenter.dk/

Tænkte, at vi har debatteret stalking nogen gange herinde, og det kunne jo være, at det nye center kunne hjælpe, hvis der skulle være nogen der igen bliver udsat for det.

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Tænk at det virkelig er nødvendigt - at problemet er så omfattende, berører så mange - at det ligefrem er nødvendigt at oprette en organisation. 

Tsk hvor går der mange mærkelige mennesker rundt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det er virkelig trist at det er nødvendigt. 

 

Jeg har oplevet hvor ubehageligt det er. Men vil sige at jeg mødte virkelig stor støtte hos politiet der gav god vejledning og hjælp. Men det kan der vist være stor forskel på fra politistation til politistation 

 

Så det er godt det samles et sted nu. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, der er vist stor forskel fra kreds til kreds. I to tilfælde har jeg forsøgt en anmeldelse (hhv. 2008 og 2010), og jeg mødte udelukkende forståelse og sympati, men fik ingen hjælp eller vejledning. Jeg fik dertil også at vide, at de var magtesløse i situationen og intet kunne gøre, før end han/de skadede eller krænkede mig eller mit hjem. 

Jeg kan så læse på den linkede hjemmeside, at lovgivningen er blevet ændret siden da, hvilket glæder mig usigeligt, hvis det kan hjælpe stalker-ofre.

Mvh,

/Gina.

Redigeret af Gina Faith

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det må være dybt ubehageligt at blive stalket og jeg har den dybeste medfølelse for ofrene uanset om det rammer GPs eller privat personer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes stalking er et virkelig uhyggeligt problem. Dels fordi det er så svært at bevise at man bliver stalket og dels fordi man selv bliver "medspiller" via sin egen frygt.

Derfor gør det mig også virkelig rasende når nogen finder det "smart" at kokettere med at de bliver stalket for at få noget opmærksomhed. Jeg blev på et tidspunkt rasende uvenner med en (tidligere) kammerats kone p.g.a. af dette. Hun havde i løbet af aftenen beskrevet alle de gange hun var blevet stalket af forskellige mænd over hele landet. Nu hører det med til historien at, at hun er 160cm høj, vejer omkring 90 kg, er usoigneret og går altid klædt i forvasket camping-habit. Hun er bistandsklient og forlader sjældent lænestolen foran fjernsynet. Efter et par timer tabte jeg besindelsen og sagde, at jeg tvivlede på, at der var så mange svagtseende stalkere i landet og foreslog at hun fandt en andet måde at kompensere for sit fuldt berettidigede mindreværdskompleks på - fordi hun med sine fantasi-historier gjorde livet meget svært for de stakkels kvinder, der virkelig blev stalket. Jeg har så ikke set parret siden.

Jeg synes, at problemet stalking er for stort til at man kan tillade, at det bliver "udvandet" ved at nogen bestemte typer "slår plat" på det og derigennem gør det sværere for de virkelig ofre - stort set ligesom en opfundet voldtægtsanklage er til stor skade for de virkelige voldtægtsofre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Synes også det er et godt initiativ, det eneste der bekymrede mig lidt, var at forsiden næsten var klistret ind i "vi søger frivillig arbejdskraft". Jeg synes at stalking efterhånden er så udbredt, at det skal på finansloven eller hvordan man nu udtrykker, at det ikke skal drives af mere eller mindre frivillige kræfter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Synes også det er et godt initiativ, det eneste der bekymrede mig lidt, var at forsiden næsten var klistret ind i "vi søger frivillig arbejdskraft". Jeg synes at stalking efterhånden er så udbredt, at det skal på finansloven eller hvordan man nu udtrykker, at det ikke skal drives af mere eller mindre frivillige kræfter.

Så må du jo tage fat i det lokale folketingsmedlem. Ord på EG hjælper nok ingen steder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...