Hop til indhold
Guest Maria Din Gudinde

Nu blev jeg så fundet privat på facebook

Recommended Posts

Jeg har også prøvet at blive tilføjet af en gp og jeg må sige at det var ret grænseoverskridende. Diskretion må være nøgleordet i denne branche og jeg synes personligt at man bør behandle de oplysninger man finder frem til med respekt og opføre sig som en gentlemen. Jeg har da også søgt efter diverse piger fordi nysgerrighed efter at lære en dejlig pige lidt at kende var stor men for mig handler det udelukkende om at forlænge oplevelsen lidt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har også prøvet at blive tilføjet af en gp og jeg må sige at det var ret grænseoverskridende.

Hm, spøjst. Da jeg blev ninja-tilføjet af en gp på Facebook var min reaktion noget i stil med "Heeeeeeeeeeey, how YOU doing!?? :grin::grin::grin:"

Redigeret af Gentleman and a Scholar

Del dette indlæg

Link til indlæg

Undskyld, men I skriver "tilføjet"? Mener I at I modtog en venneanmodning? Det er der jo en anden tråd om kan ske ved en fejl via smartphone. Men "tilføjet" så man bliver "venner" uden at bekræfte?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Med fare for at gentage mig selv. :)

Hvori består det fascinerende i at være på Fjolsbog?

Er jeres narcisisme så udbredt, at I simpelthen må indvi hele verden i jeres triste, indholdsløse liv?

Spar mig for den med, at I kan holde kontakt og lignende bla bla bla.

Hvis det var begrundelsen, så kunne man meget bedre og ganske privat holde kontakten gennem mail, snailmail og sågar findes den mulighed, at man kan bruge mobilen til at ringe fra og til, ja, hvem skulle have troet det.

Men man kan selvfølgelig også deltage i diverse hadegrupper oprettet mod forskellige firmaer, som er så frække at lade deres tvister afgøres ved domstolene.

Disse asociale medier er åbenbart tidens løsning på denne verdens problemer, det er nok min høje alder, der gør, at jeg ikke kan få øje på lyksalighederne. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Med fare for at gentage mig selv. :)

Hvori består det fascinerende i at være på Fjolsbog?

Er jeres narcisisme så udbredt, at I simpelthen må indvi hele verden i jeres triste, indholdsløse liv?

Spar mig for den med, at I kan holde kontakt og lignende bla bla bla.

Hvis det var begrundelsen, så kunne man meget bedre og ganske privat holde kontakten gennem mail, snailmail og sågar findes den mulighed, at man kan bruge mobilen til at ringe fra og til, ja, hvem skulle have troet det.

Men man kan selvfølgelig også deltage i diverse hadegrupper oprettet mod forskellige firmaer, som er så frække at lade deres tvister afgøres ved domstolene.

Disse asociale medier er åbenbart tidens løsning på denne verdens problemer, det er nok min høje alder, der gør, at jeg ikke kan få øje på lyksalighederne. ;)

Øhm, godmorgen til dig. :)

Jeg er på Facebook, Whatsapp, Viber, Skype + flere gamle systemer end jeg kan tælle. Hvorfor? Fordi der er damer der, og at disse netværk indgår som en del af jagten. Såre enkelt. Dating realitet anno 2015 min ven. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er på Facebook, Whatsapp, Viber, Skype + flere gamle systemer end jeg kan tælle. Hvorfor? Fordi der er damer der, og at disse netværk indgår som en del af jagten. Såre enkelt. Dating realitet anno 2015 min ven. :)

Se, det var et argument, jeg kan forholde mig til. :D

Andre bud?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Onslow er håbløst forældet og gammeldags på sociale medier (han kan bare stikke piben ind, i stedet for at brokke sig på noget han ikke forstår), jeg bruger næsten alle sociale medier arbejdsmæssig og privat, det er en hurtig, nem og gratis måde at kommunikere på med billeder :D  I love it :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man kan også fx deltage i diskussioner og måske endda blive klogere. Ligesom du gør her.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man kan også fx deltage i diskussioner og måske endda blive klogere. Ligesom du gør her.

Ja, det har du selvfølgelig ret i, men sådan set i helikopterperspektiv, er det det, Fjolsbog fortrinsvis bliver brugt til?

Deltage i diskussioner kan man jo, som du selv nævner, også her og på andre fagorienterede platforme.

Onslow er håbløst forældet og gammeldags på sociale medier (han kan bare stikke piben ind, i stedet for at brokke sig på noget han ikke forstår), jeg bruger næsten alle sociale medier arbejdsmæssig og privat, det er en hurtig, nem og gratis måde at kommunikere på med billeder :D  I love it :)

Hvis sund fornuft er forældet, som jo åbenbart er tilfældet, så betragter jeg betegnelsen som en hædersbevisning. ;)

Og husk, kun søsw fisk flyder med strømmen.

Hvordan med dig, er der begyndt at gå koldbrand i dig? :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, det har du selvfølgelig ret i, men sådan set i helikopterperspektiv, er det det, Fjolsbog fortrinsvis bliver brugt til?

Forskellige folk bruger det forskelligt. Jeg bruger det selv til diskussioner, følge med i fjerntboendes liv samt til jokes. Indimellem til at arrangere møder. Jeg har nogle facebook-venner, der fx kan finde på at spørge åbent, hvem der vil med ... i biffen/til dans/til .... og så møder man nye folk på den måde. Mht til alternativet mail/telefon: Forskellen er jo bl.a., at man kan tale sammen i gruppe - fx når en af mine venner i udlandet skriver noget kan jeg tale med ham om det sammen med andre - og få flere perspektiver på sagen end vi ville kunne i en korrespondance. Har jeg brug for det, tager jeg jo bare en 1 til 1 med ham. 

Så det afhænger jo af, hvem man bliver venner med, hvad man bliver præsenteret for, når man går derind, og hvordan man selv bruger det.

Deltage i diskussioner kan man jo, som du selv nævner, også her og på andre fagorienterede platforme.

Man kan mange ting mange steder :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man kan mange ting mange steder :-)

Nemlig, også mange steder, der ikke lever af at sælge dine private oplysninger og billeder til højestbydende.

Og du ved naturligvis, at når du uploader noget derinde, så fraskriver du dig ikke blot brugsretten, men også ejendoms- og ophavsditto.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis sund fornuft er forældet, som jo åbenbart er tilfældet, så betragter jeg betegnelsen som en hædersbevisning. ;)

Og husk, kun søsw fisk flyder med strømmen.

Hvordan med dig, er der begyndt at gå koldbrand i dig? :P

Hvis du siger at ca. 1,5 milliard aktive FB brugere er dumme, så lever du i din egen boble. Man kan sagtens bruge sociale medier med sund fornuft, det gør jeg og mange andre.

Du er bare imod sociale medier, sidder med korslagte arme og siger "rønnebærrene er sure" .... men på den anden side hvis du var på FB, vil du have nogle venner ? Du er oppe i årende så dine venner er sikkert ikke på FB :lol: Men har du ingen familie som bor fjernt som ville være rart at kommunikere via sociale medier ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis du siger at ca. 1,5 milliard aktive FB brugere er dumme, så lever du i din egen boble. Man kan sagtens bruge sociale medier med sund fornuft, det gør jeg og mange andre.

Du er bare imod sociale medier, sidder med korslagte arme og siger "rønnebærrene er sure" .... men på den anden side hvis du var på FB, vil du have nogle venner ? Du er oppe i årende så dine venner er sikkert ikke på FB :lol: Men har du ingen familie som bor fjernt som ville være rart at kommunikere via sociale medier ?

Ok, min ven, mange af mine bekendte er såmænd på Fjolsbog, så du skyder som sædvanligt helt forbi skiven.

Og jeg har familie både i United Bluff, Down under og i Brasilien, og vi holder tæt kontakt, ikke om ligegyldigheder, men de ting, der optager os set fra de forskellige geografiske vinkler, via mail, telefon og ved at besøge hinanden.

Men i +et punkt har du ret, jeg har ikke mange venner, højst 2-3, som jeg vil kalde venner. Og det er venner, som jeg kan ringe til klokken lort om natten, nåt verden styrter sammen om ørerne på mig og vise versa. Se, det er venskaber, der er til at bygge på, noget, som åbenbart er et ukendt begreb i den overfladiske verden af glimmer, du giver udtryk for at leve i.

Bekendtskaber som dem herindefra kommer og går som byger i sommervejret med en enkelt undtagelse (han ved, hvem jeg hentyder til), men da du åbenbart ikke kan se forskellen, så skriver jeg nok for blinde øjne. ;)

Men ellers god weekend i det strålende vejr. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og du ved naturligvis, at når du uploader noget derinde, så fraskriver du dig ikke blot brugsretten, men også ejendoms- og ophavsditto.

Du følger vist ikke med. Man giver fb en midlertidig brugsret. Der er ikke afgivelse af hverken ejendoms- eller ophavsret. (Medmindre vi knepper fluer og betragter brugsret som en delmængde af ophavsretten)

1. I forbindelse med indhold, der er beskyttet af immaterielle rettigheder, herunder billeder og videoer (IP-indhold), giver du os specifikt følgende tilladelse, der er omfattet af dine privatindstillinger og applikationsindstillinger: Du giver os en ikke-eksklusiv, overdragelig, videre-licenserbar, royaltyfri, verdensomspændende licens til at bruge ethvert IP-indhold, som du slår op på eller i forbindelse med Facebook (IP-licens). Denne IP-licens ophører, når du sletter dit IP-indhold eller din konto, medmindre dit indhold er blevet delt med andre, og de ikke har slettet det.

Kilde: https://www.facebook.com/legal/terms/update

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ok, min ven, mange af mine bekendte er såmænd på Fjolsbog, så du skyder som sædvanligt helt forbi skiven.

Og jeg har familie både i United Bluff, Down under og i Brasilien, og vi holder tæt kontakt, ikke om ligegyldigheder, men de ting, der optager os set fra de forskellige geografiske vinkler, via mail, telefon og ved at besøge hinanden.

Men i +et punkt har du ret, jeg har ikke mange venner, højst 2-3, som jeg vil kalde venner. Og det er venner, som jeg kan ringe til klokken lort om natten, nåt verden styrter sammen om ørerne på mig og vise versa. Se, det er venskaber, der er til at bygge på, noget, som åbenbart er et ukendt begreb i den overfladiske verden af glimmer, du giver udtryk for at leve i.

Bekendtskaber som dem herindefra kommer og går som byger i sommervejret med en enkelt undtagelse (han ved, hvem jeg hentyder til), men da du åbenbart ikke kan se forskellen, så skriver jeg nok for blinde øjne. ;)

Men ellers god weekend i det strålende vejr. :)

Man kan godt forene sig med virkelig venner og cyber venner  og nogle cyber venner kan gå hen og bliver til rigtige gode venner, jeg er åbne over for nye beskedskaber, både i den virkelig verden og fra cyberspace, især fra det modsatte køn :D

Jeg kan ikke se hvorfor du skal være imod sociale medier, hvis du ikke forstår at bruge dem så lad være, vi andre + 1,5 mia andre ser glæden og fordelen i FB.

Jeg ser sociale medier som ekstra værktøj i værktøjskassen til traditionel email, telefon, breve, mm. Jeg siger aldrig nej til nye smarte tjenester, som gør livet lettere især man er på farten. Fx. kan jeg spontant skrive til en veninde eller ven om vi skal mødes til frokost eller sludre over en kop kaffe, jeg kan se på FB at hun/han er i nærheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg

I forbindelse med indhold, der er beskyttet af immaterielle rettigheder, herunder billeder og videoer (IP-indhold), giver du os specifikt følgende tilladelse, der er omfattet af dine privatindstillinger og applikationsindstillinger: Du giver os en ikke-eksklusiv, overdragelig, videre-licenserbar, royaltyfri, verdensomspændende licens til at bruge ethvert IP-indhold, som du slår op på eller i forbindelse med Facebook (IP-licens). Denne IP-licens ophører, når du sletter dit IP-indhold eller din konto, medmindre dit indhold er blevet delt med andre, og de ikke har slettet det.

Du indvilliger i, at de må de ting, som er fremhævet med fed skrift, det var vist sådan ca. det, jeg skrev.

Del dette indlæg

Link til indlæg

I forbindelse med indhold, der er beskyttet af immaterielle rettigheder, herunder billeder og videoer (IP-indhold), giver du os specifikt følgende tilladelse, der er omfattet af dine privatindstillinger og applikationsindstillinger: Du giver os en ikke-eksklusiv, overdragelig, videre-licenserbar, royaltyfri, verdensomspændende licens til at bruge ethvert IP-indhold, som du slår op på eller i forbindelse med Facebook (IP-licens). Denne IP-licens ophører, når du sletter dit IP-indhold eller din konto, medmindre dit indhold er blevet delt med andre, og de ikke har slettet det.

Du indvilliger i, at de må de ting, som er fremhævet med fed skrift, det var vist sådan ca. det, jeg skrev.

Du indvilliger dig også i at Eroguide logger din IP-adr og email, hvis EG blive hacked så kommer disse oplysninger også ude på nettet. Hvorfor siger du ikke noget til dette ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du giver os en ikke-eksklusiv, overdragelig, videre-licenserbar, royaltyfri, verdensomspændende licens til at bruge ethvert IP-indhold, som du slår op på eller i forbindelse med Facebook (IP-licens). Denne IP-licens ophører, når du sletter dit IP-indhold eller din konto

Meget "cirka" :-) 

Som du kan se er brugsretten kun midlertidig ... Jeg kan inddrage den. Når du skrev "overdrager ophavsret/ejendomsret" så ville det jo indebære, at jeg ikke selv længere måtte bruge materialet - en helt anden situation.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nille, det tjener vist ingen af os til ære, at vi flueknepper ret meget mere omkring dette.

Når jeg, som du skriver, er imod de asociale medier, for sociale er de ingenlunde, så er det fordi, jeg intet andet sted har set så megen dumhed samlet på ét sted.

Der florerer billeder af børn og unge, der er på tur i Grand Canyon og lignende steder - mens øjnene ikke viger fra mobilens Fjolsbogsopslag. Enhver kan iagttage unge mødre på fortovene med øjnene limet til det samme medie, mens det stakkels barn i vognen fortvivlet forsøger at få den opmærksomhed, som ethvert barn fortjener.

Og man undrer sig over eksplosionen af ADHD og Asbergers. :-S

Du skrev på et tidspunkt i et indlæg til mig, at når jeg ikke var på Fjolsbog, så var det fordi, jeg ikke havde noget socialt liv overhovedet. Tværtimod, mit sociale liv foregår face to face med mennesker IRL, hvor gensidig respekt præger vore relationer, og jeg beklager, men jeg har ingen interesse i, hvad folk skal have til middag eller hvilken unødvendig gadget, de lige har optaget et sms-lån for at erhverve.

Peace in our time og god weekend, min mellemste valgdatter holder fødselsdag, så tænk, vi skal sidde i sluttet kreds af forskellige etniciteter og nyde bordets og samtalens glæder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der florerer billeder af børn og unge, der er på tur i Grand Canyon og lignende steder - mens øjnene ikke viger fra mobilens Fjolsbogsopslag. Enhver kan iagttage unge mødre på fortovene med øjnene limet til det samme medie, mens det stakkels barn i vognen fortvivlet forsøger at få den opmærksomhed, som ethvert barn fortjener.

Jeg deler det sentiment. Men det er altså meget andet end de sociale medier, der er skyld i miseren. Nyhedsmedier, sms, (arbejds-)mail osv. osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Meget "cirka" :-) 

Som du kan se er brugsretten kun midlertidig ... Jeg kan inddrage den. Når du skrev "overdrager ophavsret/ejendomsret" så ville det jo indebære, at jeg ikke selv længere måtte bruge materialet - en helt anden situation.

Du overser elegant den sidste passus, som jeg med vilje ikke citerede.:

medmindre dit indhold er blevet delt med andre, og de ikke har slettet det.

Sukkerdrengen er jo ikke dum og har sikret sig en bagdør til givent brug, så jo, det er effekten af, hvad du skriver under på/accepterer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du overser elegant den sidste passus, som jeg med vilje ikke citerede.:

medmindre dit indhold er blevet delt med andre, og de ikke har slettet det.

Sukkerdrengen er jo ikke dum og har sikret sig en bagdør til givent brug, så jo, det er effekten af, hvad du skriver under på/accepterer.

Det er ikke en bagdør. Jeg tror du ikke forstår hvad det betyder, fordi du ikke er aktiv derinde. Nogen skal have delt indhold stående på deres egen væg. Det sker aldrig at jeg deler fx mine egne billeder på andres væg ...

Og det ville klæde dig snarere at indrømme, at jeg har påvist, at det du skrev, var sådan cirka "helt forkert" ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du indvilliger dig også i at Eroguide logger din IP-adr og email, hvis EG blive hacked så kommer disse oplysninger også ude på nettet. Hvorfor siger du ikke noget til dette ?

Åh Nille, du er da ellers så kvik. :)

Min her opgivne e-mail eksisterer ikke længere, så igen holder dit paranoia-fis ikke en meter.

IP-numre siger egentlig ikke så meget, så det tager jeg også med sindsro.

Men i øvrigt er jeg ikke begejstret for, at siteowner har betinget sig retten til at skalte og valte med det af os uploadede, men da han jo er ejeren, kan man frit vælge at lade være med at være her, ligesom jeg kan fravælge Fjolsbog. :)

Det er ikke en bagdør. Jeg tror du ikke forstår hvad det betyder, fordi du ikke er aktiv derinde. Nogen skal have delt indhold stående på deres egen væg. Det sker aldrig at jeg deler fx mine egne billeder på andres væg ...

Og det ville klæde dig snarere at indrømme, at jeg har påvist, at det du skrev, var sådan cirka "helt forkert" ;-)

Jeg synes, at du skal lade en erhvervsjurist foretage en vurdering, jeg er bange for, at du må kigge længe efter nogen indrømmelse. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Onslow gik i skole med grauballemanden :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes, at du skal lade en erhvervsjurist foretage en vurdering, jeg er bange for, at du må kigge længe efter nogen indrømmelse. ;)

Ja, det er jo åbenlyst ikke dig, som ikke skelner mellem ejendomsret, ophavsret og brugsret. :roll:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...