Hop til indhold

et bud på hvor god man kan blive hvis man øver i 10000 timer

Featured Replies

Skrevet

Musik af den helt fantastiske Ukraineske pianist som betegnes som af verdens bedste.

begyndte som 3 årige spillede sin første koncert som 4 årige, og ifølge hende hadet hun klaverlærerne men hadet aldrig klaveret.

så er hun også utroligt smuk. her brilleret hun en af de sværeste klaverstykker der nogensinde er skrevet Lizst unganske Rapsody nummer 2.

Herinde er der næsten kun noget til øjnene nu til høresansen, og forestillingsnerven.

god fornøjelse

Skrevet

Ret fantastisk. Hvordan hun kan det uden at "snuble" over sine egne fingre forstår jeg ikke.

Skrevet

Jeg har hørt, fra Anne Skarre, at det altid kræver 10.000 timer at bliver god til noget. Hende her er så blevet exceptionel god :)
Desuden, jeg skal ikke kloge mig på musik, men er det ikke ret enestående, at hun ikke bruger noder til en klassisk klaverkoncert?

Skrevet

Musik af den helt fantastiske Ukraineske pianist som betegnes som af verdens bedste.

begyndte som 3 årige spillede sin første koncert som 4 årige, og ifølge hende hadet hun klaverlærerne men hadet aldrig klaveret.

så er hun også utroligt smuk. her brilleret hun en af de sværeste klaverstykker der nogensinde er skrevet Lizst unganske Rapsody nummer 2.

Herinde er der næsten kun noget til øjnene nu til høresansen, og forestillingsnerven.

god fornøjelse

Kære Romantikeren;-)

- -   så er hun også utroligt smuk. her brilleret hun en af de sværeste klaverstykker der nogensinde er skrevet Lizst unganske Rapsody nummer 2.

Det kan jeg kun give dig ret i - en smuk kvinde der mestrer dette klaverstykke.

Torsdag i sidste uge var jeg i DR-koncerthus og høre Carl Nielsen & Sibelius ved Orkester Norden. Og der manglede heller ikke kønne-skønne "violinpiger" -. jeg sad nede på første række og næsten midtfor, og havde øjenkontakt med hende den kønne mørkhårede ;-)

Indtil for 3 år siden var min musik hård rock og pop. Der havde længe været tilløb til, at jeg skulle i DR-koncerthus til en koncert med den klassiske musik. Efter den første koncert kunne jeg bare konstatere, at hvor var jeg gået glip af megen god musik på en forfinet ekstremt højt niveau, så jeg er gæst i DR-k.. så tit det kan lade sig gøre og det er de store,tunge og kendte komponister - og nede på 1 - 2- 3 række - midtfor - så må det koste det som det koster. I sommermånederne er der desværre ikke noget der er værd at høre på i DR-k..

Har du selv besøgt DR-koncertsal  - hvis ikke - er du så klar over dette :  I 2012 kårede Gramophone og The Daily Telegraph Top 10 koncertsale på verdensplan, og DR Koncerthus er iblandt Top 10. DR Koncertsal er i fint selskab med bl.a. Elbphilharmonie i Hamburg - Esplanade i Singapore - Parco della Musica i Rom - Musiiktalo i Helsinki - - -      Gramophone fremhæver især den klare og livlige lyd i Koncertsalen.  

Så nu er min musik - hård rock - pop - klassisk musik

Mange hilsner

Nyder livet   -  og nu også den klassiske musik

Redigeret af Nyder livet

Skrevet

Hård rock og klassisk hånd i hånd. 

Skrevet
  • Author

Fantastisk med denne øjenåbner, jeg ved ikke hvor gammel du er men jeg tror man skal være klar til musikken, og hvordan klar det er svært at sige, jeg faldt næsten pladask den klassiske musik i teenageårene, og det forstod ingen jeg kommer ikke fra en musikalsk familie der er ingen af mine forældre der kan spille et instrument heller ikke min søskende. Det er et helt anden verden end populærmusikken det er på nogen helt andre strenge.

Fantastisk nyde livet det bliver en spændende og forunderlig verden du kommer til at udforske 

Jeg har hørt, fra Anne Skarre, at det altid kræver 10.000 timer at bliver god til noget. Hende her er så blevet exceptionel god :)
Desuden, jeg skal ikke kloge mig på musik, men er det ikke ret enestående, at hun ikke bruger noder til en klassisk klaverkoncert?

De lærer det udenad og de øver sig måske i flere timer om dagen i flere måneder, og det har hun prøvede mange gange før den kære Valentina.

Så har jeg også bemærket at hun har absolut gehør jeg har hørt en koncert med hende på radioen desværre ikke life, det var her i Danmark ( hvis det var hende ?) Men hud bad publikum om at nynne en sang og straks derefter kunne hun spille den på klaveret.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.