Hop til indhold
Dinosdk69

Hvad kan man gøre? Indiskrete personer

Recommended Posts

Hej

Jeg ved ikke, om der er sket før, men hvis ikke, så kommer det desværre nok til at ske igen. Hva' snakker du om, er der nok nogen, der vil spørge? Svaret er, at nogen, bevidst eller uforvarende, afslører personlige / private detaljer om medlemmer herinde. Senest har jeg set det ske i dag. Det virker meget bevidst, når en nyoprettet bruger, bruger sit første indlæg på at afsløre personlige detaljer om en anden bruger. Når 2 forskellige nyoprettede brugere, bruger deres første indlæg på at afsløre personlige / private detaljer om 2 brugere, så virker det endnu mere bevidst!

Vores eneste forsvar er at anmelde / rapportere indlægget til moderatorer / admins, men meget forståeligt, så er de jo ikke tilgængelige 24/7, så det tager noget tid, før de kan reagere / agere, så indtil da, så er de personlige detaljer frit tilgængelige for alle og enhver. Det kan man ikke gøre noget ved, ville nogen måske sige... Her er jeg uenig! Kunne det måske være en ide, at alle indlæg, der rapporteres / anmeldes, gøres usynlige, indtil de er blevet vurderet af Moderatorer? Hermed ville de "uheldige indlæg" kun være synlige indtil første bruger finder dem anstødelige / i strid med reglerne... Hvis en efterfølgende vurdering af en Moderator finder at indlægget er OK, så er der kun sket en forsinkelse af det pågældende indlæg. Som jeg så det i dag, så var der desværre ikke en Moderator tilgængelig (vejret taget i betragtning, meget forståeligt!), og de uheldige oplysninger lå frit synlige i over en time, hvor sikkert flere hundrede medlemmer og gæster har kunnet se oplysningerne... Så det var bare et forslag fra min side, for at beskytte brugere bedre, end tilfældet er i dag.

/Dino

 

Redigeret af Dinosdk69

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hensigten med dit forslag er selvfølgelig ædelt, men det lader sig nok svært gøre i praksis.

For det første vil du dermed give almindelige brugere tilladelse til at slette andres indlæg i flæng, omend midlertidigt, hvilket jo vil være et oplagt middel til chikane og vandalisme. Du løser nok et problem, men skaber samtidig et nyt.

For det andet vil det give et rodet forum, med indlæg der pludselig mangler for derefter at dukke op igen, når moderationen senere har forkastet en rapportering.

For det tredje er der vel også grænser for hvad forumsoftwaren (IP Board) har af funktionalitet på det område. Det er jo ikke Administrator, der har skrevet boardets software. Det er en softwarepakke han har købt og via administratorpanelet tilpasset sine behov. Nu kender jeg ikke IP Board i detaljer, men jeg tvivler på at den funktionalitet du spørger til, nemlig muligheden for at raporterede indlæg ikke vises, er med i pakken (men det må Administrator nok hellere svare på).

En anden løsning kunne måske være at give en øget gruppe af troværdige brugere særlige rettigheder, dvs. gøre dem til en form for superbrugere/minimoderatorer med ret til midertidigt at slette indlæg. Igen, uden at jeg er ekspert i IP Boards funktionalitet, vil jeg udfra mit kendskab til andre forumsoftwarepakker tro at det er muligt. Det kan typisk også gøres meget specifikt, således at disse superbrugere kun får denne ene meget begrænsede rettighed. Det vil selvfølgelig ikke løse problemet til fulde, men dog øge sandsynligheden for at et indlæg, der strider mod reglerne, hurtigst muligt vil blive slettet.

Noget andet, som vi ser gang på gang, er at folk, i stedet for at rapportere indlæg, vælger at kommentere på dem. Så vidt jeg ved, er der i IP Board en pointsystem, så jo flere rapporteringer et indlæg får, jo mere alvorligt kommer det til at fremstå i moderationens system. Så hellere rapportere en gang for meget end en gang for lidt, i hvert fald hvad angår den slags klart forkastelige indlæg, vi så i går. At kommentere retter bare yderligere opmærksomhed på indlægget.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der var engang snak om at der skulle være nogle supportere herinde, men hvad deres funktion skulle være stod der vist ikke noget...  Eller også husker jeg dårligt :) 

Men "personlig / privat information" den kan alm., brugere herinde da godt administrere.  Men man kan jo skrive hvad som helst, når man rapporterer, så hvordan en privat info., rapport skal skilles ad fra de andre rapporter, ved jeg ikke, med mindre at der indføres nogle kategorier, når man vil oprette en rapport sag. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg mener det er vigtigt med simple regler her på forum..:)

I forvejen findes der en Moderator i maven på mange brugere, og deles der så flere kasketter ud, vil forvirringen ingen ende ta, og en bestemt linje vil flyde ud i magtbegær. De 4 høvdinge som administrere Admin's regelsæt, kommer aldrig til at stille alle tilfreds, så en udvidelse af den ene eller anden art, vil kun skabe mere splid.

Jeg erkender at diskretionsproblemet kan være svært at håndtere, men omvendt så syntes jeg også at problemet på nuværende tidspunkt, er på et niveau hvor det kan kaldes minimal i forhold til aktiviteter.

Vi har jo senest set at førebunkeren tager det MEGET seriøst når personlige oplysninger lækkes, så jeg frygter ikke at problemet vokser, hvis vi andre bare holder os til anmelderknappen, og ikke leger smagsdommer, og derved øger interessen for tråden..;-) 

VH Ludvig.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Juipui Skrev

En anden løsning kunne måske være at give en øget gruppe af troværdige brugere særlige rettigheder, dvs. gøre dem til en form for superbrugere/minimoderatorer med ret til midertidigt at slette indlæg.

Og hvem skulle de troværdige brugere være?

At rette op på Grækenlands økonomi er svært, men at finde troværdige brugere på Eroguide?

De er jo anonyme, er man så troværdig:-(:-D:-o:shock:  osv

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En anden løsning kunne måske være at give en øget gruppe af troværdige brugere særlige rettigheder, dvs. gøre dem til en form for superbrugere/minimoderatorer med ret til midertidigt at slette indlæg.

Og hvem skulle de troværdige brugere være?

Jeg er heller ikke nødvendigvis fortaler for den mulighed, men nævnte det mere som alternativ til trådstarters forslag. Jeg er meget på linje med Ludvigs indlæg. Problemet virker stadig til at være ret begrænset, så keep it simple.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...