Gæst Skrevet 4. Juli, 2015 (edited) Jamen så blev det atter sommer i Danmark, selvom jeg nogen gange har tvivlet på, at det ville ske. F.eks. når vejrudsigten for ikke så lang tid siden sagde temperaturer på op til 13-15 grader om dagen, i dag sagde den seneste vejrudsigt ned til 17-20 grader om natten, ja det går hurtigt begge veje, Og ja op til omkring 30+ om dagen i morgen. Og lidt livsbekræftende og positivt. Nu har jeg boet i samme hus i 35 år og har aldrig set et pindsvin her, det var noget jeg så hos min farfar for endnu længere tid siden.Og så i tirsdags hørte min yngste datter 'underlige lyde i /under hækken og efter en del 'ståen på hovedet' fandt vi ud af, at det var to pindsvin, der havde en seance i gang på et sted, hvor det var næsten umuligt at se, hvad der foregik. Men stor overraskelse og glæde. Og så her til aften, da jeg sad og nød en stor nygrillet lammekotelet puslede det igen. Og så kom der et pindsvin traskende på tværs af græsplænen, nok et af dem fra i tirsdags. Og så lagde den sig i et hjørne ved min havestue og 'slappede' af et stykke tid, måske fordi det stadig var tusmørke. Men nu er det forsvundet for et par timer siden.Det er ikke mange vilde dyr der kommer forbi her i en nordkøbenhavnsk forstadskommune, selvom jeg bor tæt på s-tog, hvor der er muligheder for vilde dyr at overleve. Tror at det nok er mindst 20 år siden jeg sidst så en ræv i min have, så udover de nye gæster er der 'kun' fugle og egern, som kigger forbi, altså udover bl.a. dræbersnegle, som ender i kloakken i løbet af mindre end et minut... Redigeret 4. Juli, 2015 af smo Manglende smileys 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Oldtimer 4625 Skrevet 5. Juli, 2015 Hyggeligt. Selv bor jeg et sted med megen natur omkring mig. Rådyrene æder mine blomster og nytteplanter, de strør om sig med flåter. Fuglene vækker mig med råben og skrigen før klokken fem. Ræven skider i min have, fasanerne skriger så man tror helhesten kommer. Men hvor er det skønt. Det er naturen, der viser os at der er håb. Vi har mishandlet vor natur, flår og river i jorden, dræber dyr og hinanden for sindsyge grunde. Men livet skal nok klare sig til jorden går definitivt under om nogle mia. År.Venligst den optimistiske og livsnydende OT 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 19. Juli, 2015 Det er ikke mange vilde dyr der kommer forbi her i en nordkøbenhavnsk forstadskommune, selvom jeg bor tæt på s-tog, hvor der er muligheder for vilde dyr at overleve. Tror at det nok er mindst 20 år siden jeg sidst så en ræv i min have, så udover de nye gæster er der 'kun' fugle og egern, som kigger forbi, altså udover bl.a. dræbersnegle, som ender i kloakken i løbet af mindre end et minut... Trækker lige dette 14 dage gamle skriv frem fra mørket. For endnu et positivt kapitel et føjet til dyrelivet i min have.Jeg passede mit barnebarn lørdag morgen/formiddag og mens vi spiste morgenmad sagde han lige pludselig (han er 4½ år): Se morfar, der går en ræv rundt i haven. Ja-ja sagde morfar, der er nok den store røde kat, som jævnligt kommer på besøg i haven.Men der gik s'gu en ræv stille og roligt rundt i min have ved 9.30-tiden. Godt nok bor jeg meget tæt på et område, hvor er kører S-tog og hvor der er muligheder for vilde dyr at bo, men som tidligere skrevet, er det vel omkring 20 år siden jeg senest har set en ræv i haven. Det betyder selvfølgelig ikke, at der ikke har været nogen i den mellemliggende periode, men forhåbentlig er det et tegn på at nogle at de vilde dyr er vendt tilbage. Men naturligvis nok også et problem for naboer med (fritgående) kæledyr. Så må tiden vise, om der går 20 år før der igen kommer en ræv forbi og 35 år før der igen dukker pindsvin op. Hvis det er tilfældet bliver det ikke noget, jeg kommer til at opleve, så måske derfor at min glæde er så stor nu.Men jeg håber selvfølgelig, at dette bare er begyndelsen til et nyt spændende 'lokalt' dyreliv. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 19. Juli, 2015 Og for at fortsætte lidt i samme spor, så bliver jeg glad for at møde/se harer og ind i mellem en hjort, når jeg er på ferie langt fra København i Thy, det er næsten 'lidt eksotisk'. Også svaler, der bygger reder under terrassetaget er med til at vise noget andet natur.Og samtidig er jeg glad for det eneste sted, jeg har set en levende hugorm er i Zoologisk Have. Jeg har haft bekendte, der boede i Klitmøller og omegn for mange år siden, og der kunne man åbenbart godt finde en hugorm i badeværelset. Jeg er glad for, at det ikke er noget, jeg har oplevet; og håber så, at det aldrig sker.Hvis jeg ser en ulv, kan jeg føje endnu et kapitel til denne beretning. Jeg har en kollega, som var der i maj, og han havde set og fotograferet ulvespor i sandet, så måske kan jeg også tilføje et afsnit mere til min 'Tilbage til Naturen' beretning. Jeg håber. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 20. Juli, 2015 Man bliver jo næsten helt rørt..... Af en eller anden grund kom jeg til at tænke på denne reklame: https://m.youtube.com/watch?v=SM1hRQXNpP0 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg