Hop til indhold
Brutus

Vaccinationer

Recommended Posts

Warmgun, hvad mener du he

Men pudsigt nok er der ingen, der forholder sig til den falske tryghed...

Hvad mener du helt præcist med den sætning? Du tror da vel ikke, at vi lader vaccine og lægetjek stå alene? I min butik er både dansk og fransk naturligvis med gummi.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Optimalt har man ikke dyrket lav, eller højrisiko sex oftere end den inkubationstid, der gælder for den enkelte smittekategori, hvor man så lader sig teste hver 4 uge, hvor man i udgangspunktet kan regne med at man er clean, hvis alle test er negative.

Der er så en inkubationstid på 3 måneder for Syfilis, men alt andet lige, vil en kombination af at man har købt de forebyggende vacciner der er mulighed for, og så den meget lave risiko eksempelvis ved fransk/gensidig fransk uden kondom, dels udgøre en meget lille kalkuleret/accepteret risiko, dels over tid vise din positiv status, hvis det en dag går så galt.

Jeg mener at det giver mening ud fra den betragtning, at det har værdi at vide man er clean, så længe man er clean, hvis man ikke er clean, man kommer i den behandling der er mulig hurtigst muligt, i bedste fald bliver helbredt, og hvis ikke så er man vidende om en status, man kan tage i betragtning fremadrettet, og indrette en ansvarlig sexuel adfærd efter.

Her tænker jeg primært på single til single, og den individuelle risikoprofil vi vælger, og ikke dem der forhåbentlig tager i betragtning, hvis de har en uvidende partner, der i god tro dyrker usikker sex med en, ud fra en forventning om at partneren er en tro.

Jeg har fuld respekt for at GP'ere ikke vil yde fransk uden, da de alt andet lige løber dels en større risiko hver gang end manden gør, dels akkumulerer den risiko de løber flerfold højere end mandens, og dybest set mener jeg også stadig at det erhversmæssigt er det optimale for pigerne ikke at yde fransk uden, men en af de grunde jeg har til at jeg selv efter 10 år som mandlig kunde, er gået bort fra at insistere på at modtage fransk med i Tyskland, det er så systematisk pigerne bliver testet i mange klubber dernede.

Jeg kan ikke tro andet end at forekomsten af positive test, i klubberne dels er så få i forhold til de akkumulerede ydelser af fransk uden, dels at det i det væsentlige ved forekomsten af positive test drejer sig om smitteformer der kan behandles, og at hvis det forholdt sig anderledes, så ville man formentlig i de mere end 10 år FKK klubber har eksisteret i Tyskland, have interveneret politisk på forbundslands niveau, og ikke bare på et principielt grundlag som i visse delstater, hvor det ikke er tilladt at sælge fransk uden.

Alt andet lige, der anerkender jeg at i den edielle af alle verdner, der solgte piger ikke fransk uden, men, hvis bare vi ikke alle render rundt og sælger og køber anal/vaginalt sex uden kondom, og så ellers både piger og mænd lader os teste systematisk, så tror jeg ikke at vi på nogen måde relativt betragtet er overrepræsenterede i nogen statistikker over udbredelsen af kønssygdomme, trods vores mange skiftende sexual partnere.

Da slet ikke holdt op mod alt den sex der dyrkes i alle andre sammenhænge, og af langt langt flere mennesker, end os der køber og sælger sex, hvor en vis tilfældighed nok råder mere udbredt derude i minefeltet, end indenfor køb og salg af sex.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor egentlig gå til et årligt tjek? Enten får du at vide, at du er syg og skal behandles. Det kommer der alligevel hurtigt symptomer på.

Ikke alt kommer der symptomer på. Klamydia kan let være symptomfri i årevis. Syfilis kan let overses/forveksles (jeg mener Jasmin har fortalt om at møde mænd, som hun mente havde syfilis-chanker).

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Optimalt har man ikke dyrket lav, eller højrisiko sex oftere end den inkubationstid, der gælder for den enkelte smittekategori, hvor man så lader sig teste hver 4 uge

Bare lige for ordens skyld: "Inkubationstid" er tiden fra smitte til sygdomsudbrud/symptomer - ikke tiden fra smitte til at man kan diagnosticere. Klamydia kan som nævnt være symptomfri, men diagnosticerbar. AIDS er et andet godt eksempel.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bare lige for ordens skyld: "Inkubationstid" er tiden fra smitte til sygdomsudbrud/symptomer - ikke tiden fra smitte til at man kan diagnosticere. Klamydia kan som nævnt være symptomfri, men diagnosticerbar. AIDS er et andet godt eksempel.

da jeg for år tilbage blev tjekket for HIV skulle man have undladt risikoadfærd i tre måneder for at det med sikkerhed kunne siges, at man ikke var smittet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så er der kommet en "opdateret" HPV Vaccine..Vol. 2.0.

Denne nye beskytter mod livmoderhalskræft, kræft i skeden og i de udvendige kønsorganer, desuden beskytter den mod analkræft hos både piger og drenge.

Fra marts til august i år blev der givet cirka 4.200 hpv-vaccinationer hver måned sammenlignet med cirka 2.200 vaccinationer om måneden i 2016.

 

Vaccinen skal gives til piger fra 12 år og opefter.

https://www.sst.dk/da/nyheder/2017/ny-hpv-vaccine-i-boernevaccinationsprogrammet

 

 

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...