Hop til indhold
Jernsvinet

2 snit gratis til dyre cremer

Recommended Posts

Det kan være vanskeligt at klemme de sidste ml. ud af en tube, men klipper man den over 2 - 3 cm fra toppen og derpå laver en lille snit snit op mod toppen, kan man både få fat på det sidste og klemme bunden nedover som en hætte, så det sidste ikke står og tørrer ud - for der er jo ofte til flere dage.

Bruger ikke selv dyre cremer, men tandpasta og div. håndrens/beskyttelsesmidler, pakningsmidler mm. og det har altid irriteret mig at smide noget ud, som jeg sådan set allerede havde betalt for i dyre domme :wink:

Metoden kan også bruges til dispensere med pumpe, hvor det kniber at pumpe det hele op - her klipper man bare over et stykke fra bunden, et snit ned mod bunden og man kan så med fingeren fange de sidste dyre dråber - og overdel med pumpe bruges som hætte.

Sæbedispensere, shampooflasker mv. plejer jeg dog bare at tilsætte en lille smule vand og så ryste, til man får den dejligste skumshampoo.

Den nemmeste måde at fylde vand i en shampooflaske er ofte ved at klemme den lidt flad og så holde den ind under vandhanen/bruseren (lav evt. en tragt med tommel- og pegefinger på den anden hånd), mens trykket langsomt slippes og den selv suger vandet ind - evt. ad flere omgange.

Andre der har sparetips?

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...