Hop til indhold
Romantikeren

et sælsomt møde

Recommended Posts

Vil lige dele en oplevelse med jer... en oplevelse der gør mig helt svævende, det var ikke med en glædespige, men tilfældighederne spillede virkelig ind her.

Var ude i sommerlandet, nu kommer tilfældighederne ind. for det første havde jeg ikke planlagt at skulle på tur. jeg fik lys til lidt intimitet i en lille landsby distræt og uden nogen der kigger mistroisk på en, jeg skulle tage toget og havde jeg taget toget en time senere, havde jeg ikke den svævende fornemmelse. Jeg mødte en rigtigt sød kvinde virkelig rolig og hun kunne leve sig ind i rollen som første elsker, nu kommer der en anden tilfældighed, hun var "billig" så havde hævet 1000 kroner til en time, det tilbud finder man vist ikke andre steder. men havde huskede forkert det kostede 1100 så jeg nøjes med en halvtime til 800. og havde jeg huskede rigtigt, skulle jeg vente en time på en bus og ville ikke have den svævende fornemmelse, men jeg fik et kæmpe smil på efter mødet med hende.

Jeg kom til en by hvor der var en museumsfærge der transportere turister i sommer halvåret, jeg var i rigtigt god tid, fik lidt forfriskning og vil op og se på byen. En beslutning som gjorde at jeg svæver som jeg gør, jeg kunne også bare finde på at sætte mig ned og observere mennesker og bare nyde tilværelsen. men jeg besluttede mig at gå ind på byens gågade lørdag efter lukketid der skete ingenting, jeg kom så i nærheden af en kirke og jeg elsker kirkens rum der giver en helt speciel oplevelse i mig. jeg gik ind i Kirken og tørvede og var lige ved at vende om endnu engang en tilfældighed der var den smukkeste orgelspil, måske var jeg midt i en begravelse men der holdte ikke nogle biler udenfor og ej hellere en rustvogn.

Elsker orgel klang, gad godt at kunne spille på sådan et det er min store drøm. Hvem mon spillede så smukt og kunne ikke lade være med at lytte orgelets brussen fyldte hele rummet. og igen var jeg lige ved at gå ud igen da jeg så hvem der spillede på orgelet en ung kvinde måske yngre en mig? der var et sidespejl hvor jeg så ryggen af hende er selv i starten af 30erne ikke fra 30erne som nogle måske tror :-D.

Så bliv min nysgerrighed vakt, Kvinder med et lysende talent der tiltaler mig virkelig. så sætte med ned og lyttede gik rundt. jeg ville så gerne en kontakt med denne mystiske kvinde. nu kommer der en nye tilfældighed hun var en nystartede organist hun havde kun været i en uge embedet havde jeg kommet en uge tidligere var der ingen. Men kan være en klovn til at kontakte det andet køn så fik en ide at skrive min telefon nummer ned og skrive tak for den smukke musik og ligge papiret foran indgangen men kunne ikke finde noget at skrive med. så ville jeg prøve at klappe efter et endt nummer. men det synes jeg på en måde er flabet. hun stoppede sit spil og kunne nok godt mærke at hun ikke var alene, så vi fik øjenkontakt. og uden jeg tænkte spurgte jeg om jeg måtte se orgelet. jeg regnede med et nej, men det ville hun godt til min store overraskelse. og jeg var ved at vælte koralbøger og jeg ved ikke hvad nu sad jeg foran sådan et smukt orgel og et lysende talent hun var konsevarturie uddannet. Ville spille for hende men var helt blankt. jeg var så forblændet af det hele. vi var nok begge 2 fuldstændig overrumplet at jeg kunne finde på at spørge at se orgelet og at hun sagde ja.

Ærgeligt at jeg ikke gav hende mit nummer og på vejen hjem tænkte jeg kun på hende. jeg var vist lidt anmassende det ville jeg ikke være hun havde øvet i 5-6 timer sagde hun og ville lade hende være.

Hvem er hun hvad hedder hun hvor kommer hun fra, vi nåede end ikke at være på fornavn.

 

Redigeret af Romantikeren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hehe Ja men nu kender jeg ikke hendes øvetider. Hvad gør man lige i sådan en situation uden at virke anmassende?

​Jeg havde sat mig i kirken alle ugens syv dage og ventet fra åbningstid til lukketid.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Godt nok elsker jeg orgelmusik, men bliver ikke ligefremt seksuelt opstemt af det :-D

​Nej, men orgelmusik rammer altså visse strenge.

Jeg plejer selv at blive rørt af den, og selv ærkerationalisten Holberg fortæller, at han under Christian VI's begravelse i 1746 var nødt til at søge om bag en af søjlerne, da han grundet orgelmusikken havde svært ved at holde tårerne tilbage.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du har helt ret borende x

Og jeg fik lov til at nærstuderet hendes teknik. det er trestemmig og to hænder fødderne og så skal nå et par piber og der er 5 pedaler og et helt klaver til fødderne også.

Man siger at kvinde er gode til en multitærskel men her kommer de bedste til det til kort...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sjov historie, jeg kan også blive nærmest nyforelsket i en kvinde, jeg falder i snak med hvor der bare er "connection" med det samme. Desværre kommer det normalt ikke længere end til det, fordi man har hvert sit liv, der skal passes og man skal tilbage til virkeligheden. Det er som et lys der tændes kortvarigt, Som i den lille pige med svovlstikkerne. "da slukkedes svovlstikken og der var kun den tykke, kolde mur at se."

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kan godt være det ender her? men vil ikke slukke for svovlstikkerne for nu har hun frivilligt givet mig sin mailadresse.

er det mon et skridt på vejen? Jeg vækkede måske et eller andet i hende måske selvom jeg var en anelse klodset

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kan godt være det ender her? men vil ikke slukke for svovlstikkerne for nu har hun frivilligt givet mig sin mailadresse.

er det mon et skridt på vejen? Jeg vækkede måske et eller andet i hende måske selvom jeg var en anelse klodset

​Næste skridt må så blive, at du sætter dig mere teoretisk ind i orgelspil :-P. Det er jo det, der – indtil videre – er det fælles omdrejningspunkt ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja jeg aner intet om orgelet, men gav hende et link med det her stykke musik, som jeg uden at have forstand på det, mener er en af de ypperste stykker for orgel. og tror med garanti at hun er den opgave værdig.

et stykke komponeret direkte til kirkerummet eller jeg vil nærmere sige det er kirkerummet

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...