Hop til indhold
Gæst

Hvor finder jeg en beholder til massageolie?

Recommended Posts

Gæst

Jeg har noget olie som jeg selv har lavet, men jeg mangler en beholder til den - ca 1/2 liters plastflaske eller lignende og gerne med "squeez", så man skal presse olien ud.

Hvor finder man sådan en henne?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

I gamle dage havde Matas flasker også arpoteket 

Apoteket har en drikkedunk med squeez-funktion, måske kan den bruges

​Tak, Jeg prøver at kigge der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Jeg bruger brugte flasker, som der har været noget andet i, til de ting jeg selv laver. Hvad med en shampoo flaske, en flaske der har været opvaskemiddel i. Gør den brugte flaske ordentlig ren, og så er problemet løst.

Der er også virksomheder, som sælger ting til læger, patienter, klinikker, osv, sådan nærmest detail, alle kan handler der, hvis det skal været fint.

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvorfor ikke en flaske med 'pumpe' funktion?

​Du mener sådan en man bruger til håndsæbe? Det er helt sikkert også en mulighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

​Du mener sådan en man bruger til håndsæbe? Det er helt sikkert også en mulighed.

​Der var det jeg mente.

Hvad er det for en type olie du laver? Til privat, eller til salg i større mængder?

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Du mener sådan en man bruger til håndsæbe? Det er helt sikkert også en mulighed.

Ja sådan en bruger mange professionelle... Feks kan den sidde i et bælte om livet på massøren 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har også udviklet min egen massageolie. Den består af 100% vindruekerneolie i en plastbeholder med pumpe. Beholderen har tidligere været brugt til shampoo. Det fungerer perfekt. Jeg ved andre bruger olivenolie. 

Pris: 10 DKK/l 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har også udviklet min egen massageolie. Den består af 100% vindruekerneolie i en plastbeholder med pumpe. Beholderen har tidligere været brugt til shampoo. Det fungerer perfekt. Jeg ved andre bruger olivenolie. 

Pris: 10 DKK/l 

​Altså... du har taget noget færdiglavet (?) vindruekerneolie og tilsat ingenting? Og det har du hældt i en plastbeholder...

Billigt og fungerer formentligt efter hensigten..... men beklager for ordkløveren går i den grad op i mig, når jeg sætter det sammen med "udviklet" :D 

Hvis der ikke er tilsat noget til et i forvejen færdigudviklet produkt, så har du vel egentlig bare om-emballeret? :P 

 

Sorry, jeg kunne ikke dy mig.... jeg er da overbevist om, at det er et godt råd :) Go' dag derude!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Husk at olie helst skal opbevares i mørke flasker/beholdere, da det ikke har godt af lys og bliver nemt harskt.

Hvad er det for en hjemmelavet olie, det lyder da lidt spændende, hvis ikke det er en fabrikshemmelighed...?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Der var det jeg mente.

Hvad er det for en type olie du laver? Til privat, eller til salg i større mængder?

​Denne her olie er bare en sesamolie der er "cured"(langsomt varmet op til kogepunktet). Det gør at den trænger dybere ind i kroppen og nærer alle kroppens lag.

Jeg skal bruge den til massage af mig selv primært. Jeg har tidligere været på et ayurvedisk ophold hvor jeg fik daglige massager med sesamolie og det var vildt godt.

Senere hen vil jeg lave sørge for at olien bliver infused med nogle urter der gør at den bliver endnu mere effektiv, men det vigtigste er sesamolien i sig selv lige nu. Det er forskelligt hvilken type olie der er bedst for én, alt efter hvilken konstitution man har.

massageformen hedder abhyangam og har nogle gode påvirkninger på kroppen.:

Ayurveda er et 5000 år gammelt holistisk sundhedssystem fra Indien. Der findes mange forskellige udgaver af ayurvedisk massage, fælles for dem alle er, at der anvendes rigeligt af varm olie. Ayurvedisk massage arbejder med hele kroppen, ikke kun musklerne. Ved brug af varm olie, bestemte langsomme rolige bevægelser i en bestemt rækkefølge og rytme har massagen en dybt afstressende, afslappende og harmoniserende virkning. Det generelle princip er, at det primært er olien, der virker - under massagen bliver olien absorberet af huden og trækker ind i kroppen, hvor olien blødgør, afspænder og giver næring til nervebaner, sener, led og muskler. Varm olie på huden virker i sig selv beroligende på hele nervesystemet, fordi den varme olie trænger ind i alle de myriader af små nerveender, der ligger i huden som et vidt forgrenet netværk. Den varme olie beroliger nerveenderne og dermed resten af nervesystemet, så hele kroppen falder til ro.

 

 

Massage

*virker kraftig healende ved adskillige rygproblemer

*sætter gang i hele blodgennemstrømning

*afhjælper stress og spændinger

*øger kroppens modstandskraft

*afhjælper kronisk træthed

*opløser og fjerner slagger og restprodukter fra kroppen

*giver bedre nattesøvn

*afhjælper rygsmerter

*skaber balance i kroppen

*øger smidighed i muskler, led og væv

*giver styrke til hele kroppen

*afslapper nervesystem

*fjerner fysisk og mental træthed

*forbedrer kredsløbet og cirkulation i lymfesystemet

*hjælper ved spændinger i nakkemuskulaturen, forbedrer dens virkning

*renser mellemørets hulrum, forbedrer hørelse

*afhjælper og fjerner hovedpine

*øger stofskifte

*øger koncentrationsevner, forbedrer hjerneaktivitet og hukommelse

*har virkning i hele kroppen og alle organer

 

 

Taget fra en hjemmeside den sidste tekst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Husk at olie helst skal opbevares i mørke flasker/beholdere, da det ikke har godt af lys og bliver nemt harskt.

Hvad er det for en hjemmelavet olie, det lyder da lidt spændende, hvis ikke det er en fabrikshemmelighed...?

​Det jeg har lavet ved den er bare at "cure" den som jeg skrev ovenover, men når jeg skal lave den med urter bliver det bl.a. med en urt der hed ashwagandha, som virker styrkende på kroppen men også på ens seksualitet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Køb et rejsesæt med flasker, de er ikke på 1/2 liter men der er flere og i en praktisk størrelse.

Min massageolie er, mandelolie tilsat nogle få dråber lavendelolie.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Køb et rejsesæt med flasker, de er ikke på 1/2 liter men der er flere og i en praktisk størrelse.

Min massageolie er, mandelolie tilsat nogle få dråber lavendelolie.

​Hvor finder jeg et rejsesæt?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Truth.

Et rejsesæt findes i de fleste supermarkeder.

Det er fordi man ikke kan medbringe større mængder væsker på et fly.

Som oftest er det en gennemsigtig taske med tre plastfasker og et par mindre beholdere.

Flaskerne er ofte med fliplåg hvilket er praktisk til massage.

Pris  mellem 20 og 50 kr.

Et eksempel fra Biltema. http://www.biltema.dk/da/Fritid/Rejse/Rejsetasker/Rejsesat-flasker-2000028602/

Redigeret af Gungner

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Truth.

Et rejsesæt findes i de fleste supermarkeder.

Det er fordi man ikke kan medbringe større mængder væsker på et fly.

Som oftest er det en gennemsigtig taske med tre plastfasker og et par mindre beholdere.

Flaskerne er ofte med fliplåg hvilket er praktisk til massage.

Pris  mellem 20 og 50 kr.

Et eksempel fra Biltema. http://www.biltema.dk/da/Fritid/Rejse/Rejsetasker/Rejsesat-flasker-2000028602/

​Super - tak for det!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...