Hop til indhold
warmgun

En god sælger

Recommended Posts

I frokosten lader varehusets chef yngstemanden passe butikken. Da han kommer tilbage ser han, at den store dyre motorbåd er væk. Han farer hen og spørger den unge, hvor den er blevet af. "Jeg har solgt den", svarer den unge. "Det var lige godt..., hvordan et det lykkedes? Vi har haft den i månedsvis!". "Kom der bare en, der ville købe den?" "Nej da han havde købt vores luksus fiskegrej, sagde jeg, at det var synd ikke at have en båd, når det skulle bruges." Chefen rynker panden. "Vi sælger praktisk talt ikke noget af det grej!". "Nej han kiggede også først på det almindelige, men jeg sagde, at jeg kunne se, at han var til højere kvalitet". "Jamen vi sælger jo ikke ret meget fiskeudstyr i det hele raget", siger chefen. "Egentlig startede det heller ikke med, at han ville købe fiskegrej. Han kom efter en pakke Tampax til konen, og så sagde jeg, at det tegnede til at blive en kedelig weekend".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hæhæ, kender I den med den unge ekviperingshandler in spe? Nå ikke, så læs med her:

En ung, håbefuld HF-elev skulle tjene lidt ekstra til ferien, så han henvendte sig i "Herrernes Magasin" på Algade, byens førende herreekviperingshandel. Chefen så lidt tvivlende på ham, gned sig i skægget og sagde så: "Ok, jeg tager dig på prøve. Og hvis du kan sælge den gule habit med sorte tern, tales vi ved".

Yndlingen gjorde sit bedste, og efter et par dage kom han ind til chefen og proklamerede lyksaligt: "Nu er den solgt!". "Øhhh hva', be' hva?", sagde chefen tydeligt desorienteret. "Joh", forklarede vor yngstemand, "De sagde jo, at jeg kunne få jobbet, hvis jeg kunne få solgt den gule habit med de sorte tern, og det har jeg så gjort".

"Det var som S....", udbrød chefen, "nu har den haft en liggetid på flere år, hvordan bar du dig ad med at komme af med den?".

"Jooh", sagde yndlingen, "jeg prøvede at tale habitten op over for den ellers noget tøvende kunde, og efter nogen palaver slog han til og købte. Men hans førerhund knurrede altså faretruende"

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hæhæ, kender I den med den unge ekviperingshandler in spe? Nå ikke, så læs med her:

En ung, håbefuld HF-elev skulle tjene lidt ekstra til ferien, så han henvendte sig i "Herrernes Magasin" på Algade, byens førende herreekviperingshandel. Chefen så lidt tvivlende på ham, gned sig i skægget og sagde så: "Ok, jeg tager dig på prøve. Og hvis du kan sælge den gule habit med sorte tern, tales vi ved".

Yndlingen gjorde sit bedste, og efter et par dage kom han ind til chefen og proklamerede lyksaligt: "Nu er den solgt!". "Øhhh hva', be' hva?", sagde chefen tydeligt desorienteret. "Joh", forklarede vor yngstemand, "De sagde jo, at jeg kunne få jobbet, hvis jeg kunne få solgt den gule habit med de sorte tern, og det har jeg så gjort".

"Det var som S....", udbrød chefen, "nu har den haft en liggetid på flere år, hvordan bar du dig ad med at komme af med den?".

"Jooh", sagde yndlingen, "jeg prøvede at tale habitten op over for den ellers noget tøvende kunde, og efter nogen palaver slog han til og købte. Men hans førerhund knurrede altså faretruende"

​Det minder mig om dengang jeg som sælger solgte et abonnement på et magasin til en blind mand.
Det er aldrig sket før eller siden :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...