Hop til indhold
Gæst

se og Hør pige 92/93

Recommended Posts

Gæst

Er der nogen der kan hjælpe med, hvordan man finder gamle Se og Hør piger. 

Jeg søger efter en naturlig flot rødhåret pige fra 92/93. Marie-Louise hedder hun.  Har søgt i deres arkiv.  

Nogen der kan hjælpe mig. 

Tak

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Har Se og Hør et arkiv på nettet, som går så langt tilbage?

​Hvorfor spørger du om det :eek:

Allerede i oplægget skriver Kenbi46 jo:

Er der nogen der kan hjælpe med, hvordan man finder gamle Se og Hør piger. 

Jeg søger efter en naturlig flot rødhåret pige fra 92/93. Marie-Louise hedder hun.  Har søgt i deres arkiv.  

Nogen der kan hjælpe mig. 

Tak

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er der nogen der kan hjælpe med, hvordan man finder gamle Se og Hør piger. 

Jeg søger efter en naturlig flot rødhåret pige fra 92/93. Marie-Louise hedder hun.  Har søgt i deres arkiv.  

Nogen der kan hjælpe mig. 

Tak

​Jeg har sendt dig en PM

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

​Hvorfor spørger du om det :eek:

Allerede i oplægget skriver Kenbi46 jo:

 

Og hvor i det, som Kenbi46 skriver fremgår det at der findes et arkiv på nettet, som går så langt tilbage? (Hint: Ingen steder)

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det Kongelige Bibliotek har to eksemplarer af alle blade i DK.

​Uden at lægge hovedet på blokken, tror jeg nu, det er Universitetsbilioteket på Amager og Statsbiblioteker i Århus, der opbevarer periodica.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Uden at lægge hovedet på blokken, tror jeg nu, det er Universitetsbilioteket på Amager og Statsbiblioteker i Århus, der opbevarer periodica.

​I hvert fald havde Universitetsbiblioteket, da det lå i Fiolstræde, alle aviser. En professer stod endda engang i kælderen og vejede dem.

Hvorom alting er, har Det kgl. Bibliotek alt, hvad der er skrevet på dansk, af danskere og om danske forhold – selv på fremmede sprog. Se&Hør bør således kunne findes i afdelingen for "småtryk", der indeholder publikationer under 100 sider.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​I hvert fald havde Universitetsbiblioteket, da det lå i Fiolstræde, alle aviser. En professer stod endda engang i kælderen og vejede dem.

 

​Da Universitetsbiblioteket flyttede til KUA, fulgte aviserne med. Men det er efterhånden et godt stykke tid siden, jeg brugte det sidst. Mon ikke de stadig opbevarer det hele i det mindste på mikrofilm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Og hvor i det, som Kenbi46 skriver fremgår det at der findes et arkiv på nettet, som går så langt tilbage? (Hint: Ingen steder)

Nej han skriver netop at deres arkiv ikke går så langt tilbage, og rigtigt, han skriver ikke at det ligger på nettet. Og hvad så????  Det er jo ikke forbudt at tænke selv, men du skal måske have alt i detaljer skåret ud i pap for at indse, at han næppe er taget fra det østjyske for at undersøge et fysisk arkiv hos Allerkoncernen for at finde mere end 20 år gammelt billede, eller er det bare normalt ordkløveri fra din side. :cool:

Redigeret af Kunden
Glemte ord

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej han skriver netop at deres arkiv ikke går så langt tilbage, og rigtigt, han skriver ikke at det ligger på nettet.

​Næ, det gør han da ikke? Han skriver bare, at han ikke kan finde hende:

Jeg søger efter en naturlig flot rødhåret pige fra 92/93. Marie-Louise hedder hun.  Har søgt i deres arkiv.  

 Det er jo ikke forbudt at tænke selv, men du skal måske have alt i detaljer skåret ud i pap for at indse, at han næppe er taget fra det østjyske for at undersøge et fysisk arkiv hos Allerkoncernen for at finde mere end 20 år gammelt billede, eller er det bare normalt ordkløveri fra din side. :cool:

Hvor har jeg betvivlet at det var et elektronisk arkiv, han talte om? Det er det normalt med den formulering - havde han besøgt et materielt arkiv havde han nok formuleret sig anderledes. Jeg gik ud fra han bare ikke kunne finde ud af at søge, ligesom 50-75 % af de øvrige brugere på dette site, der skriver en efterlysning i stedet for at søge, eller spørger om billeder er ægte, uden at søge. Det er ikke alle der kan finde ud af det selv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Da Universitetsbiblioteket flyttede til KUA, fulgte aviserne med. Men det er efterhånden et godt stykke tid siden, jeg brugte det sidst. Mon ikke de stadig opbevarer det hele i det mindste på mikrofilm.

​Jo, de opbevarer uden tvivl det hele. Det har de pligt til. Men jeg ved ikke, hvor meget, der p.t. er lagt over på mikrofilm. Det er vel efterhånden også ved at være en forældet teknik.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest ACDsee

​Uden at lægge hovedet på blokken, tror jeg nu, det er Universitetsbilioteket på Amager og Statsbiblioteker i Århus, der opbevarer periodica.

​Du har sikkert ret - jeg mente bare det hele hørte ind under Det Kongelige Bibliotek. Men nevermind - det var jo bare for at sige, at der er arkiver man kan finde siderne i....

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Du har sikkert ret - jeg mente bare det hele hørte ind under Det Kongelige Bibliotek.

​Universitetsbiblioteket er (siden 1989) en afdeling af det kongelige. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...