Hop til indhold
JohnPop

Hvordan grabber man billeder fra EB´s arkiv?

Recommended Posts

Jeg vil gerne kopiere side 9 pigerne fra Ekstra Bladets store arkiv. Jeg kan gemme siderne enkeltvis i htm-format, men findes der ikke et værktøj hvor man kan markere det på siden man gerne vil "klippe" ud og så gemme det i jpg format bagefter?

Del dette indlæg


Link til indlæg

En efter min beskedne mening glimrende værktøj til netop denne slags er "Lightshot" :

http://app.prntscr.com/en/index.html

Du kan installere programmet som addon / tilføjelse i div. browsere, men den kan også installeres (kender kun til Windowsversionen) som alm. program, hvor den så virker også i f.eks.Word el. andre programmer. Den har udover selve screenshot-funktionen også mulighed for at editere billeded (indenfor visse rammer), samt uploade det et sted hen - funktioner, som jeg aldrig har prøvet ...

Naturligvis er det et spørgsmål om vaner - der findes nok adskillige småprogrammer til at lave screenshots. Men for mig virker den bedre end bare "print screen" :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

En efter min beskedne mening glimrende værktøj til netop denne slags er "Lightshot" :

http://app.prntscr.com/en/index.html

Du kan installere programmet som addon / tilføjelse i div. browsere, men den kan også installeres (kender kun til Windowsversionen) som alm. program, hvor den så virker også i f.eks.Word el. andre programmer. Den har udover selve screenshot-funktionen også mulighed for at editere billeded (indenfor visse rammer), samt uploade det et sted hen - funktioner, som jeg aldrig har prøvet ...

Naturligvis er det et spørgsmål om vaner - der findes nok adskillige småprogrammer til at lave screenshots. Men for mig virker den bedre end bare "print screen" :-)

​Prøver programmet lightshot

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan prøve gallery ripper http://www.galleryripper.com. Softwaren kan downloade billeder automatisk - så du slipper for at sidde og copy-paste hvert billede ;-)

softwaren trawler sitet igennem og automatisk alle billeder :-D 

​Lightshot virker men som du skriver så skal man copypaste hvert billede. Okay prøver galleryripper og ser om det kan klare side9 pigerne automatisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Brug internet explore og gå ind i midlertidige filer efter du har set billederne. Der ligger alle de billeder du har kigget på i samme opløsning. Du skal bare huske at bede browseren om ikke at slette midlertidige filer ved lukning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...