Bbullersen 491 Skrevet 17. Maj, 2015 Ja, jeg har lige opdaget at jeg er en rejse-newbie og har brug for lidt ekstra info Jeg regner med at skulle til Cambodja, og har søgt lidt på rejserne. Jeg kan komme til Bangkok for under 5000,- og videre til Cambodja derfra for 500,- Det er også korteste rejsetid. Men når man søger på rejser på hele vejen, så er det noget med lidt højere priser og +40 timers rejsetid over Singapore og alt muligt.Jeg tænker jeg bare kan booke de forskellige billetter, ingen problemer i det.Men her kommer nu mit newbie spørgsmål. Når jeg skal skifte flyselskab i BKK, så skal jeg vel checke ind igen i BKK?Det gør jeg ved en transferskranke, men hvad med bagagen? Checker jeg den ind til hele rejsen fra KBH, eller skal jeg hente den og checke den ind igen, eller får jeg checket den ind til noget transfer eller hvordan gør man det?Jeg skal nok planlægge rigeligt med skiftetid, men vil bare gerne sikre mig jeg gør det så lidt besværligt som muligt På forhånd tak.BB Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6305 Skrevet 17. Maj, 2015 Hvis du har købt separate billetter, bliver bagagen ikke check-in hele vejen du skal hente bagagen og check-in igen.Jeg vil til enhver tid optimere rejsetiden samt besværet med at check-in og ud og stå i kø med risiko for forsinkelser og aflysninger - det er livet for kort til. Så hellere betale mere for en direkte flyvning hvis muligt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bing 908 Skrevet 17. Maj, 2015 (edited) Hvis du skal flyve med samme selskab eller partnerskab (alliance) på hele rejsen, kan bagagen som regel gå hele vejen, med mindre der er noget fortoldning. Ellers skal du afhente bagage og checke-in igen, som om du startede din rejse fra begyndelsen, du skal også være opmærksom på at hvis dit fly er forsinket og du kommer for sent til din næste flyvning, så er den bilet tabt, du kan dog søge nogle afgifter tilbage. Dette gælder begge veje, så vær særlig opmærksom hvis din sidste distinktion er en dyr bilet. Redigeret 17. Maj, 2015 af Bing 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
RobinHood 312 Skrevet 17. Maj, 2015 Tiger, Air Asia og andre asiatiske lavprisselskaber flyver typisk fra Bangkoks ældre lufthavn Don Muang (DMK). Vær derfor opmærksom om dit fly videre til Cambodja afgår fra Bangkok International Airport "Suvarnabhumi" (BKK) eller Don Muang. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bbullersen 491 Skrevet 18. Maj, 2015 Tak.Jeg må lige tale med et rejseselskab eller 2.Eller bare komme igennem endnu et check in.Skal man også gennem immigrationen for at lave nyt check in?Jeg har prøvet transfer til Don Muang for en indenrigsflyvning, det gik ret smertefrit, men den her flyvning skulle være fra Suvarnabhumi. BB Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6305 Skrevet 18. Maj, 2015 Tak.Jeg må lige tale med et rejseselskab eller 2.Eller bare komme igennem endnu et check in.Skal man også gennem immigrationen for at lave nyt check in?Jeg har prøvet transfer til Don Muang for en indenrigsflyvning, det gik ret smertefrit, men den her flyvning skulle være fra Suvarnabhumi. BBHvis du henter din bagage, skal du ud og igennem sikkerhedskontrollen igen og ja du skal nok igennem paskontrollen igen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bbullersen 491 Skrevet 18. Maj, 2015 Flyselskabet siger man kan checke sin bagage ind til hele vejen, hvis man viser begge billetter ved check-in, så det burde ikke være noget problem Så kan jeg godt klare at skaffe mig et ekstra boarding pas ved check-in.BB Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg