Hop til indhold
Krølle Bølle

Lidt hyggesnak i "Hyggesnak".

Recommended Posts

 

​Nu skal jeg ikke gøre mig klog, men John Dowland (1563-1626), vel nok Europas fineste lutenist, blev kaldt til Christian IV's hof i 1598 og forlod landet i 1606. Det skete efter mine oplysninger af private årsager, men der kan jo nu som tilforn være både en officiel og en uofficiel forklaring.

Hvorom alting er, var Danmark i årene omkring 1600 Europas musikcentrum, og Dowland skrev da også flere værker under sit ophold her. Jeg skal kun nævne "Gaillarde to the King of Denmark" https://www.youtube.com/watch?v=XNpCPI65qPY som salig Palle Lauring brugte som kendingsmelodi til sine altid fascinerende historieudsendelser i 70'ernes TV

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Når jeg var der i noget af mine tidigere liv og kurtiserede damerne, havde de i hvert fald grønne ærmer. Tror det var første gang jeg mødte Nikita Darling. Lur mig hvis det ikke var hende Dowland blev forelsket i? Det kan være jeg blander det sammen med når jeg var Henrik VIII, men tror det ikke.

Nu tror du jeg fabulerer, men det er den usminkede sandhed.

​Nej, jeg tror dig da. Hvis du virkelig har været Henrik 8., har du fortjent at blive reinkarneret som banan. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Nej, jeg tror dig da. Hvis du virkelig har været Henrik 8., har du fortjent at blive reinkarneret som banan. :)

​... som skrællet banan :-D:-D:-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo, det er vist nok sjovt at være banan. Men end sjovere at være Henrik VIII. Shit, those were the days. Det var i øvrigt mig der skrev "Greensleves" den gang. Till Anne Boleyn. Check it up if you don't believe me.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo, det er vist nok sjovt at være banan. Men end sjovere at være Henrik VIII. Shit, those were the days. Det var i øvrigt mig der skrev "Greensleves" den gang. Till Anne Boleyn. Check it up if you don't believe me.

​Ja, Henrik VIII er velsagtens fader til brug-og-smid-væk-mentaliteten

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg troede at "Greensleves" refererede til, at engelske prostituerede gik i grønne kjoler, så man ikke kunne se på stoffet, når de havde ligget på græsset og "ordnet forretningen". Hvis det kun var ærmerne der var grønne, så var det måske fordi de kun gav en håndtrold i græsset!??!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg troede at "Greensleves" refererede til, at engelske prostituerede gik i grønne kjoler, så man ikke kunne se på stoffet, når de havde ligget på græsset og "ordnet forretningen". Hvis det kun var ærmerne der var grønne, så var det måske fordi de kun gav en håndtrold i græsset!??!

​Græset var jo også meget grønnere den gang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...