Hop til indhold
Guest stump

Politiet, SKAT osv slår til igen! 2 anholdt!

Recommended Posts

Guest stump

Arbejdstilsynet, SKAT, og politiet har slået til igen. Denne gang fik de en fangst bestående af to thai massøser som havde uha uha i deres arbejdstilladelser. Nu er spørgsmålet, om ejeren af klinikken kan gå fri og lovens lange arm. PS! Hun søger personale :-D

Læs her!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forstår ikke helt din sarkastiske tone. Det er da aldeles glimrende :-)

enhver samfundsborger bør da være imod skatteunddragelse og at udlændinge arbejder ulovligt i landet. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Jeg forstår ikke helt din sarkastiske tone. Det er da aldeles glimrende :-)

enhver samfundsborger bør da være imod skatteunddragelse og at udlændinge arbejder ulovligt i landet. 

 

​Ja! Love skal holdes. Så du den artikel om den unge 22 årige canadier som nogenlund overholdt færdselsreglerne i sit eget land, og fire timer efter sin ankomst dræber en medtrafikant på phuket, og kvæster to. Plus sig selv. 

Hvis du har lyst, kan du faktisk finde en linje i mange af de artikler og blogs jeg skriver.

Dobbeltmoral, hykleri, og lignende, er ikke blandt mine favoritter. Dog er jeg ikke perfekt selv.

Det er bl. a. derfor. Jeg har brugt tid på at skrive artiklen. Der er flere lag i det der beskrives, de emner kan vi vel tage en snak om en anden gang.

Husker du at gemme dine momskvitteringer fra massageklinikker og lignende?

Lad nu denne tråd holde sig til emnet. Er der andet du eller andre vil diskutere, så lav venligst nye tråde om de emner.

 

 

Redigeret af stump
Eftertanke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Robin Hood .... var det ikke ham der tog fra de rige og gav til de fattige? Ikke tværtimod?

Mobber du, eller er der er dybere mening med kommentaren, der er relevant for tråden?

Eller er du bare i automat-forsvarsposition fordi det er Thai-piger der er hapset? Igen?

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mobber du, eller er der er dybere mening med kommentaren, der er relevant for tråden?

Eller er du bare i automat-forsvarsposition fordi det er Thai-piger der er hapset? Igen?

​Eftersom du er en intelligent og belært mand der aldrig og never provokerer eller er uvenling, kan du sikkert selv svare på de meget interessante og relevante spørgsmål du stiller. Spørgsmål der har stor betydelse både for tråden og for EG og for samfundet og for skattemoralen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Eftersom du er en intelligent og belært mand der aldrig og never provokerer eller er uvenling, kan du sikkert selv svare på de meget interessante og relevante spørgsmål du stiller. Spørgsmål der har stor betydelse både for tråden og for EG og for samfundet og for skattemoralen.

Tak for komplimentet. Men forstår stadig ikke dit formål med din kommentar til Robin Hood. Kan du forklare?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for komplimentet. Men forstår stadig ikke dit formål med din kommentar til Robin Hood. Kan du forklare?

Prøv at se livet med store humoristiske briller. Det et meget nemmere, og produktionen af mavesyre faldet til under fare niveau. 

Jesus mand. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for komplimentet. Men forstår stadig ikke dit formål med din kommentar til Robin Hood. Kan du forklare?

​Hold dig nu fast, for her kommer svaret: Nej!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det der ser pudsigt ud for mig, er at der i den seneste periode er blevet startet en ny tråd af dig Stump, hver gang du har skrevet en artikkel på din egen hjemmeside.

Er det den eneste måde du kan skaffe publikum på?

Der er ellers et særligt afsnit for annoncering på dette forum.. ;-)

 

......................

 

Redigeret af Hankat

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Hold dig nu fast, for her kommer svaret: Nej!

Nå. Hver gang der falder et ondt ord om det betændte thai-miljø, er du der straks og forsøger at afspore. Samme gælder ÅE, som jeg kan se bidrager i tråden, men som jeg ignorerer. Begge er I thai-forbrugere, så på den måde er Jeres reaktion forståelig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå. Hver gang der falder et ondt ord om det betændte thai-miljø, er du der straks og forsøger at afspore. Samme gælder ÅE, som jeg kan se bidrager i tråden, men som jeg ignorerer. Begge er I thai-forbrugere, så på den måde er Jeres reaktion forståelig.

​Glemte du ikke mig?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå. Hver gang der falder et ondt ord om det betændte thai-miljø, er du der straks og forsøger at afspore. Samme gælder ÅE, som jeg kan se bidrager i tråden, men som jeg ignorerer. Begge er I thai-forbrugere, så på den måde er Jeres reaktion forståelig.

​Skal man ikke bevise sådan en anklage? Ellers er det jo kun noget som du påstår. Og så undrer man med hvilken hensigt??

Publkum spørger måske: 1. Har anklageren virkelig læst alt den sigtede har skrevet? 2. Er den sigtede virkelig en afsporer? Eller måske 3: Er anklageren bare en slem fanden der siger ting fordi han har det godt når han er dum imod andre?

Altså, jeg siger det jo ikke. Men det kan være folk tænker så...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Eftersom du er en intelligent og belært mand der aldrig og never provokerer eller er uvenling, kan du sikkert selv svare på de meget interessante og relevante spørgsmål du stiller. Spørgsmål der har stor betydelse både for tråden og for EG og for samfundet og for skattemoralen.

Du kan jo selv starte med dit ironiske indlæg.

Nu afslog du jo at svare på mine spørgsmål og opfordrede til at jeg selv svarede. Det gjorde jeg så, og det er så også galt.

i en tråd jeg startede om samme emne gik du efter min person og ikke emnet, og det endte som bekendt med at du måtte stikke en undskyldning, fordi du i din ophidselse ikke havde læst hvad jeg faktisk skrev men i stedet baserede dit angreb på fordomme om mine holdninger.

Skal jeg hive flere eksempler frem?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men kære Starson, jeg har vel ikke sagt det er galt. Jeg siger bare at det kan være godt at bevise sine påstander.... ellers kan folk finde på at undre over ens hensigt med at karaktærisere mennesker så ofte som du gør.  Du påstår f.eks. denna gang at "hver gang der falder et ondt ord om det betændte thai-miljø er jeg straks der og forsøger at afspore". Det "betændte" er i øvrigt din foretrukne adjektiv om miljøet - ikke mit. Du påstår videre at jeg gør det fordi jeg er "thai-forbrugere". Dit foretrukne substantiv. Selv betragter jeg mig hverken som forbrugere af mennesker eller nationaliteter.

Men du er naturligtvis ikke tvunget at svare på noget som helst. Herinde er vi frie, og kan sige og påstå hvad vi vil om hinanden. Dejligt ikke? Især for dem med behov at sige og påstå alle mulige ting om andre mennesker,

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg vil godt bede om at man ikke afsporer denne tråd med de vanlige fjendskaber, i kan med fordel tage jeres personkampe via vores udmærkede PM system. Vi er rigtig trætte af denne evige kamp og kan oplyse at flere deltagere i denne tråd kandiderer kraftigt til en advarsel eller karantæne. Vi gider ganske enkelt ikke blive ved med at fortælle de samme få brugere de samme ting. Kurator

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil godt bede om at man ikke afsporer denne tråd med de vanlige fjendskaber, i kan med fordel tage jeres personkampe via vores udmærkede PM system. Vi er rigtig trætte af denne evige kamp og kan oplyse at flere deltagere i denne tråd kandiderer kraftigt til en advarsel eller karantæne. Vi gider ganske enkelt ikke blive ved med at fortælle de samme få brugere de samme ting. Kurator

3d applause Venligst landsbytossen - ny med tablet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Robin Hood .... var det ikke ham der tog fra de rige og gav til de fattige? Ikke tværtimod?

Præcis. Prostituerede er særdeles velbetalt - med en timeløn, der kunne gøre enhver konsulent eller jeg som læge jaloux (hvis jeg havde hang til jalousi). Når der i prostitutionsverdenen snydes med skat og moms eller der arbejdes ulovligt under et turistvisum. Så er det naturligvis i Robins ånd, at myndighederne efterforsker og straffer disse lovbrud.

særdeles velbetalte prostitueredes snyd betyder i praksis dårligere forhold for de svageste i samfundet qua et lavere skatte- og momsprovenue

Redigeret af RobinHood

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Inden flere af jer falder over jeres egne ben i skadefryd over at et par udenlandske piger er blevet nappet, så vil jeg gerne knytte en lille kommentar til emnet. 

Jeg blev for et par år siden bedt om at hjælpe en udenlandsk ( eu ) pige med at blive skatteregistreret osv. Det var altså bare ikke så enkelt som det måske lyder. Jeg ringede til skat, for at høre hvor hun præcis skulle henvende sig og det kunne den venlige stemme i telefonen bare ikke svare på. Jeg ringede til en revisor som lovede at hjælpe, han løb også sur i det og bad så om at pigen ligesom selv forhørte sig hos "landsmænd" i samme situation, men sendte selvfølgelig en regning for "rådgivning". Hun kendte ingen her i landet. Jeg ringede igen til skat, og fik fat i en der mente hun skulle komme op på skattekontoreret i bopæls komunen og vise sit pas, det gjorde hun så, men vedkommende forstod slet ikke hvorfor hun var kommet og vidste ikke hvad proceduren var og "rådgav" hende så til at droppe foretagnet og tage hjem igen i stedet for at komme ud i sådan noget snavs. 

Efter utallige googlesøgninger og ringen rundt til her og der fik pigen så endelig et gennembrud, der skulle udfyldes en stavl papirer der skulle afleveres personlig i Århus et sted. Således rådgivet drog hun til Århus, afleverede hele mollevitten og hørte ikke fra det i over 3 måneder. Her løb hun så tør for tålmodighed og kom til at tale med pro vest. De "rådgav" hende så til at droppe det hele og vende tilbage til hendes eget land.......... Det gjorde hun så uden at have betalt 1 flad pfennig i skat af hendes indtægt. 

Jeg ved ikke om der i mellemtiden er kommet mere klar information på området, men min oplevelse af det dengang var, at det var et cirkus uden lige. 

 

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Jamen Pia.

Er disse piger da skattepligtige til Danmark. ;-)

​Hun var skattepligtig og ville gerne betale sin skat. Du, som er så interesseret i skat kan jo lige finde ud af, hvordan en eu pige rent praktisk skatteregistrere sig og får den der arbejdstilladelse og så forklare proceduren. 

Hvis det stadig er så kompliceret som den gang, så siger jeg bare tak for kaffe!

 

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Hun var skattepligtig og ville gerne betale sin skat. Du, som er så interesseret i skat kan jo lige finde ud af, hvordan en eu pige rent praktisk skatteregistrere sig og får den der arbejdstilladelse og så forklare proceduren. 

Hvis det stadig er så kompliceret som den gang, så siger jeg bare tak for kaffe!

 

Knus Pia

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=92973

Service fra SKAT er generelt ikke hvad den har været.

Arbejdstilladelse er ikke nødvendigt.

En anden lyserød herinde, har anbefalet at kontakte Finn Fournaise, fordi han er godt inde i stoffet og venligt kan vejlede i disse situationer. Men det formoder jeg er udelukket som mulighed. ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...