Hop til indhold
RobinHood

Alternativ til ekstra telefon

Recommended Posts

De fleste af os har (formentlig) en ekstra telefon med et taletidssimkort, der bliver anvendt til vores eventyr i dette univers ;-)
Jeg er ekstremt træt af den ekstra telefon - den er løbet tør for strøm når lysten melder sig eller også ligger den hjemme i skuffen :-( 
Hushed og HideMyPhone  (og til dels Skype) er nye apps til iPhone og Android, der gør den ekstra telefon overflødig :-D 

Hushed og HideMyPhone giver dig mulighed for at oprette et anonymt telefonnummer og modtage/foretage opkald og sende/modtage sms'er til nummeret via deres app. Priserne er særdeles rimelige og begge apps tilbyder en uges gratis prøveperiode med UK/US telefonnummer og nogle få minutters gratis tale/sms'er. Hushed og HideMyPhone har begge fordele og ulemper. Tilsvarende tilbyder Skype et onlinenummer der giver mulighed for at foretage/modtage opkald på dit skypenummer.... prisen er dog noget højere hos Skype.  

Hushed

  • Mulighed for dansk telefonnummer (+45).
  • Mulighed for at modtage/foretage opkald fra nummeret :-)
  • Mulighed for at modtage/sende sms'er (hvis du har oprettet et UK/US og canadiske nummer)
  • Manglende mulighed for at sende/modtage sms'er fra dansk nummer :-(
  • Lave priser :-D

HideMyPhone

  • Mulighed for numre for en lang række lande
  • Ikke mulighed for dansk nummer :-(
  • Mulighed for at modtage/foretage opkald fra nummeret
  • Mulighed for at sende modtage/sende sms'er
  • Lave priser :-)

Skype

  • Mulighed for dansk nummer :-)
  • Ingen mulighed for at modtage sms :-(
  • Mulighed for at modtage/foretage opkald fra nummeret
  • Høje priser :-(

Hushed og HideMyPhone har meget fokus på anonymitet og sikring af privatlivets fred. I begge apps er det nemt at slette al historikmed et enkelt swipe :-). Det er lige så nemt at blokere kontakt med et nummer, hvis man skulle rende ind i en pige, der skriver/ringer på de mærkeligste tidspunkter. 

For alle 3 services gælder det, at sms'er/opkald vil blive afvist når du ikke har app'en kørende i baggrunden. Altså ingen risiko for frække sms'er/opkald på uheldige tidspunkter.

Redigeret af RobinHood

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har lige downloadet Hushed og har købt et dansk telefon nummer, købet gik let igennem og nummeret er forsvundet fra den liste man kunne vælge fra, men der er ikke sat credit ind på min konto. Måske tager det bare lidt tid.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det virker nu, ingen alarm. Nu skal jeg bare skrive til en foxy lady!

Skrive, hvordan?

*SMS only available in US, Canada, and UK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skrive, hvordan?

*SMS only available in US, Canada, and UK

​Den havde jeg misset, jeg har heller ikke lige fået brugt App'en endnu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Alternativt kan du gå i Bilka og købe en Lebara startpakke med 10 kroners taletid til 50 kroner, så kan du sende og modtage sms'er fra et anonymt telefonnummer.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Alternativt, kan man købe en mobil der kan rumme to simkort. 

Er man en nærig hund som mig, laver Motorola, discount mobiler af en nogenlunde kvalitet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...