Hop til indhold
Gæst

Alder for at arbejde på bordel

Recommended Posts

Gæst

Jeg fandt dette på en hjemmeside tilhørende en profil herinde:

"... er bare 20 år"

Jeg sendte en PB til profilen, hvor jeg spurgte om pigen virkelig er 20 år, hvilket jeg fik bekræftet
Herefter spurgte jeg om, man ikke skal være over 21 for at arbejde på bordel i DK, men jeg har ikke fået svar (og får det nok heller ikke).

Mit spørgsmål går på: En pige skal vel være 21 år eller derover for at arbejde på bordel? Eller er det mig, der tager helt fejl?

(Jeg har med vilje ikke linket til hjemmesiden, da jeg ikke vil hænge nogen ud).

TIlføjelse: Det skal nævnes, at pigen arbejder på en klinik.

Redigeret af PrinceCharming

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

er man ikke personlig myndig når man er 18

og så bestemmer man da vist selv hvad man vil

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg fandt dette på en hjemmeside tilhørende en profil herinde:

"... er bare 20 år"

Jeg sendte en PB til profilen, hvor jeg spurgte om pigen virkelig er 20 år, hvilket jeg fik bekræftet
Herefter spurgte jeg om, man ikke skal være over 21 for at arbejde på bordel i DK, men jeg har ikke fået svar (og får det nok heller ikke).

Mit spørgsmål går på: En pige skal vel være 21 år eller derover for at arbejde på bordel? Eller er det mig, der tager helt fejl?

(Jeg har med vilje ikke linket til hjemmesiden, da jeg ikke vil hænge nogen ud).

TIlføjelse: Det skal nævnes, at pigen arbejder på en klinik.

Se:

 https://www.eroguide.dk/forum/topic/19009-lovændring-1-juli-2013-nu-mulighed-for-18-årige-på-bordellerne/#comment-137880

Redigeret af Gammelnok

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo, som 18 årig er man myndig og skal ikke spørge sine forældre om man må sælge sex. 

Man må ikke beside eller optage foto af piger og drenge under 18 år. Bortset fra almindelige lovlige fotooptagelser på offentlige steder.

Derimod må en voksen person godt have sex med en pige eller dreng der er fyldt 15 år.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er lidt paradoksalt at man godt må have sex med en 17 årig pige på stranden, men ikke tage et nøgen foto af hende uden forældrenes samtygge. En 17 årig pige er en fuldt udviklet kvinde. Man må heller ikke tage hende med på rejse, give hende gaver, betale kaferegningen.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

På EG er det ikke Tilladt  at skrive om sex med unge under 18 - hverken i købesex eller anden sammenhæng 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En 17 årig pige er en fuldt udviklet kvinde. Man må heller ikke tage hende med på rejse, give hende gaver, betale kaferegningen.  

​Hvilken lov er det du tænker på her? Jeg har da givet gaver til piger og drenge i familien, der var væsentligt yngre end 17 år.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Super, så er det bare mig, der ikke er opdateret på området :)
Tak for svaret!

​Forklaringen findes i Straffelovsrådets bemærkninger til lovforslaget [EDIT: teknisk er det justitsministeriet, der citerer rådet i ministeriets bemærkninger ...]:

7.2.2.2. Med hensyn til kriminalisering af medvirken til andres prostitution, hvor den prostituerede er fyldt 18 år, og hvor der ikke er tale om at anvende tvang, svig mv. med henblik på at udnytte den pågældende ved prostitution, er det efter Straffelovrådets opfattelse vigtigt at være opmærksom på, at der i givet fald er tale om at kriminalisere medvirken til en i øvrigt straffri virksomhed.

Efter Straffelovrådets opfattelse bør en sådan kriminalisering af medvirken til andres frivillige prostitution i givet fald have til formål at beskytte de prostituerede mod udnyttelse. Det er derfor også vigtigt at være opmærksom på, at jo mere vidtgående en eventuel kriminalisering af medvirken til andres frivillige prostitution bliver, jo vanskeligere bliver det at arbejde som prostitueret.

... [KLIP] ...

Med Straffelovrådets forslag er det hensigten at justere grænsen mellem straffri og strafbar prostitutionsvirksomhed, så prostituerede får lidt større muligheder for at organisere sig i et økonomisk fællesskab, end straffeloven må antages at give mulighed for i dag. Det er således hensigten at give mulighed for, at flere prostituerede aftaler en rimelig fordeling af indtægter og udgifter i prostitutionsvirksomheden, også selv om det indebærer, at en eller flere prostitueredes indtægter får økonomisk betydning for en eller flere andre prostituerede i virksomheden.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...