Hop til indhold
Frej af Asgaard

Gamle biler er farlige

Recommended Posts

Den bil ved 2.56 hvad er det for en? En Fiat?

​Det er en Fiat 850 Sport Coupe, 903 ccm, 53 hk. topfart ca 155, 14 - 17 km/l. hækmotor. skivebremser for  den lille sedan lige før er en alm. Fiat 850 Berlina, også hækmotor.

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det er da vist en 850 coupé.

i øvrigt er mange af de væltede biler udstyret med hækmotor, der notorisk giver dårlige køreegenskaber. Med få undtagelser var hjulophæng heller ikke på en moderne standard, ligesom man næsten kun anvendte diagonaldæk, der ikke har samme egenskaber som radialdæk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for svar.  Bobblerne vælter også ud over det hele, men den fine opel gt blir på alle fire :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forøvrigt - ved 0:30 er det tydeligt, at det at køre med sele har en virkning!!

​Var det ikke først fra 69 at bilerne skulle ha sele monteret?

Del dette indlæg


Link til indlæg

WG det er en Sport Coupe, 4 forlygter, 4 baglygter og skarpkantet hæk med pyntelister . 850 Coupe havde lygter som 850 berlina og bløde kanter i hækken OG mindre motor :) 

Det er iøvrigt sindsygt uansvarlig kørsel der vises eksempler på - ingen sikkerhedsseler, ingen styrtbøjler , ingen hjælm, så i VW capriolet'en?

Redigeret af Bundstokken

Del dette indlæg


Link til indlæg

WG det er en Sport Coupe, 4 forlygter, 4 baglygter og skarpkantet hæk med pyntelister . 850 Coupe havde lygter som 850 berlina og bøde kanter i hække OG mindre motor :) 

Uha, så godt er jeg altså ikke inde i bilmodellerne!

min første var en Austin Mini 1000 mk. II fra 68 - den væltede i hvert fald ikke...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Var det ikke først fra 69 at bilerne skulle ha sele monteret?

​Tror du har ret, men de har da tydeligt en efekt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det er da vist en 850 coupé.

i øvrigt er mange af de væltede biler udstyret med hækmotor, der notorisk giver dårlige køreegenskaber. Med få undtagelser var hjulophæng heller ikke på en moderne standard, ligesom man næsten kun anvendte diagonaldæk, der ikke har samme egenskaber som radialdæk.

Ja, i grunden utrolig så mange biler, der dengang var med hækmotor - men det var nok fordi biler med baghjulstræk ikke var/er så meget bedre - men første bil var forøvrigt med baghjulstræk, men efter at den overstyrede i en kurve og endte på hovedet, lovede jeg mig selv aldrig mere at købe en baghjulstrukken bil. Det har jeg desværre ikke helt kunne holde, men hvergang er jeg blevet mindet om at de trækkende hjul helst vil være forrest ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Se følgende klip fra Nürburgring i 1970.

Bilerne vælter og skrider jo rundt for ingenting. Jeg kan godt forstå hvorfor der var så mange dræbte i trafikken dengang.

Der er alligevel sket mange forbedringer med bilernes køreegenskaber og generelle sikkerhed siden da.

 

 

 

​Det er sgu også ret bizart, at den berømte og livfarlige Nordschleife i mange år har været åben for amatørkørere i egne kørertøjer!

Selv efter sikkerhedsforanstaltninger er det hjernedødt!

Et yndet polterabend udflugtsmål!

http://www.nuerburgring.de/en/drives-fun/drives/touristenfahrten/tourist-rides-nordschleife/opening-times-nordschleife.html

Er også gået galt for (mange) andre og væsentligt bedre kørere:

 

 

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...