Hop til indhold
Jernsvinet

Søgning på gamle indlæg

Recommended Posts

Et godt tip, hvis man vil søge i sine egne seneste gamle indlæg, er at gå ind i sin egen profil i øverste højre hjørne - og så søge på "mit indhold". Er det derimod indlæg, der er noget længere tilbage, kan man vælge enten den almindelige søgefunktion: FORSTØRRELESGLASSET - eller den avancerede vha. solen lige ved siden af - og så indtaste et ord eller navn, som man nu kan huske det fra indlægget  :idea:

 

Desværre kan en søgning nogen gange besværliggøres af at folk bruger forkortelser - og da ord under 3 bogstaver ikke er søgbare - er det ikke muligt at søge på f.eks BX  - så undlad venligst at bruge forkortelser af navne, uden først at have brugt det fulde navn  :idea:

 

Korte navne og/eller ord kan også være et problem: f.eks nytter det ikke noget at søge på Liv - da det returnerer flg. svar: Ingen resultater fundet for 'liv'.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Spørgsmålet er om man ikke bare må leve med de begrænsninger, der er.

Vi glemmer ofte at EG er gratis at bruge. Vi kræver og kræver, men overser at udvikling af ny funktionalitet er meget dyrt og tidskrævende!

Jo jeg har skam også savnet at man ikke kan søge på navne med 3 bogstaver eller mindre. Jeg må indrømme at jeg selv har forsøgt at søge på gameguy eller gg's skriv i påsken, men har ikke kunne finde noget, da jeg søgte på medlemmer. Dels af den årsag du nævner, men også fordi at slettede brugere ikke er søgbare.

Det kunne jeg godt ønske mig, at de var  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

 også fordi at slettede brugere ikke er søgbare.

Det kunne jeg godt ønske mig, at de var   :)

 

Slettede brugere er til dels søgbare, hvis de er nævnt af en anden bruger i et indlæg - dvs. ikke bare citeret - og her er brugen af forkortelser en stor hindring - også derfor er det en stor uskik at bruge forkortelser, uden at starte med at nævne det fulde navn først  :cry:  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Slettede brugere er til dels søgbare, hvis de er nævnt af en anden bruger i et indlæg - dvs. ikke bare citeret - og her er brugen af forkortelser en stor hindring - også derfor er det en stor uskik at bruge forkortelser, uden at starte med at nævne det fulde navn først  :cry:  

 

Ja det ved jeg godt, men de er ikke søgbare, når du vælger søgekriteriet: "Medlemmer" i søgefeltet. Man kan ikke søge på slettede medlemmer, selv ikke hvis man prefixer brugernavnet med termen: "Slettet_bruger", som er den måde systemet repræsenterer slettede brugere. Slettede brugeres indlæg bliver nemlig ikke fjernet permanent, men ligger her stadig. 

Med hensyn til dit emne, så deler jeg kritikken. Det er en uskik at bruge forkortelser, men hvad vil du gøre ved det? Folk bliver da ved med at kalde Borende X for BX fordi det er nemmere end at skrive det end hans fulde navn. Selv kalder jeg ham for X, men det er sagen uvedkommende.

Selvfølgelig kunne det være rart at kunne søge på medlemmer som Bly og Liv, men jeg tror bare man er nød til at acceptere tingene som de er, når man tænker på at EG er gratis at bruge. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...