Hop til indhold
Bundstokken

Hjemme hos menneskehandlerne

Recommended Posts

"Mange af de mænd, som vi anser for at være udspekulerede menneskehandlere, er i virkeligheden knægte, som bor hjemme hos deres forældre og ikke har råd til benzin til bilen. Og deres forhold til kvinderne er både komplekst og kærligt. Antropologen Trine Mygind Korsby har tilbragt 10 måneder blandt menneskehandlere og alfonser i Rumænien"

 

http://www.information.dk/528009

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken  :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som altid kan der være flere nuancer af et billede. Men man må respektere at opholder man sig her i landet, så vil vi ikke have at man lever som en parasit på prostituerede - uanset baggrund!

 

Der er formentlig ikke nogen der frivilligt vælger at arbejde på gaden, hvor man ved at tingene er mere usikre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som altid kan der være flere nuancer af et billede. Men man må respektere at opholder man sig her i landet, så vil vi ikke have at man lever som en parasit på prostituerede - uanset baggrund!

 

Der er formentlig ikke nogen der frivilligt vælger at arbejde på gaden, hvor man ved at tingene er mere usikre.

 

Men det gælder vel også danske mænd som ikke arbejder, men lever af at konen/ kæresten arbejder som prostitueret?

 

Eller er det noget andet hvis man er et dansk kæreste-par???

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja undskyld jeg er lige på mobilen, så jeg kan ikke skifte farve osv.

Men minder det ikke lidt om grooming?

*******************************************

Alfonsen skal vinde pigernes hjerte, før det kan lykkes. De var klar over, at der ikke ville komme noget godt ud af at tvinge kvinderne af sted. Derfor er en af de vigtigste egenskaber for en alfons empati. De var gode til at aflæse situationer og mennesker og finde ud af, hvad de tænkte og følte.

»De læste alt og var altid opmærksomme. Jeg oplevede også, at de kunne aflæse ret præcist, hvordan jeg havde det,« siger Trine Mygind Korsby.

De vidste også præcis hvilken vej, de skulle flygte, hvis politiet kom – og de aflæste lynhurtigt situationer som kunne udvikle sig farligt. Den evne brugte de til at vinde kvindernes hjerte. Som en af dem, Alex, fortæller i Trine Mygind Korsbys ph.d.:

»Jeg køber chokolade til pigen og fortæller hende pæne ting. Jeg må forstå hendes sind … hvis en kvinde føler sig smuk, når hun er sammen med dig, så kan hun lide dig. Det er ligesom med blomster, hvis du ikke giver dem vand, gror de ikke,« siger han. Og han fortæller også hvorfor:

»Hvis du kan charmere pigen, så er alt godt, for så ved du, at hun ikke vil fortælle politiet om dig, hvis de fanger hende. Det handler om tillid.« Omvendt siger han også, at han rent faktisk skal kunne lide pigen, før det kan fungere: »Hvis jeg ikke kan lide hendes personlighed, så kan jeg ikke. For så kan jeg ikke sige de ord til hende, som forfører hende … så kan jeg ikke fortælle det fra mit hjerte.«

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men det gælder vel også danske mænd som ikke arbejder, men lever af at konen/ kæresten arbejder som prostitueret?

 

Eller er det noget andet hvis man er et dansk kæreste-par???

 

Som jeg skrev er billedet nuanceret. Det er heller ikke ok hvis det er danskere, MEN en dansk mand kan være afskåret fra sociale ydelser, hvis kæresten har en høj nok indkomst og dermed defakto være afhængig af kærestens indkomst. Men det er vel de færreste danske mænd der udvælger sig en pige, med henblik på at leve af hendes prostitions indkomst? 

 

Når det så er sagt, så tror jeg at du og jeg har et bedre indblik i problematikken i Østeuropa igennem vores pige bekendtskaber end de fleste andre. Der er vel øst piger der direkte kan have en interesse i at finde en mand der kan hjælpe dem til at skabe en indkomst, der kan finansiere en uddannelse. Sagt på en anden måde: mens de danske unge render rundt og bekymre sig om hvordan de realisere sig selv ved at tage et sabbatår, så bekymre de østeuropæiske unge sig om hvordan de finansiere en uddannelse der senere kan gøre det muligt for dem at få en vest europæisk leve standard.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Før 1999 lovændringen der fjernede "løsgængerparagraffen" var det også strafbart at lade sig underholde af et menneske, der tændte indkomst i prostitution.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...