Hop til indhold
asspassion

Prostituerede har svært ved at stoppe!

Recommended Posts

Jeg er nu mere  nysgerig efter at høre hvordan det går dem der er stoppet, og ikke mere er på Eroguide. 

Der ligger nok rigtig megen god information gemt i deres, ofte pludselige og uannoncerede, exit. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er lidt nysgerig på hvordan det går med de piger som er stoppet, men som stadig er her på Eroguiden :)

 

 

For mit eget vedkommende var et stop ikke mit førstevalg, hvis jeg havde haft frie muligheder. Men mit helbred og deraf manglende kræfter til fysisk udfoldelse gjorde, at jeg måtte dreje nøglen. Var det ikke for denne (på tidspunktet) nødvendige beslutning, ville GF stadig muntre sig i sit boudoir, uden nogen som helst planer eller trang til at stoppe i prostitutionsbranchen.

 

Og hvordan går det så nu efter stoppet: Jeg har nøjagtig de samme tanker og meninger omkring min tid som prostitueret. Lysten til branchen, og at være GF, er der stadig. Trangen til sex med forskellige mænd, som opfylder forskellige behov, er der stadig. Jeg ville aldrig have passet ind i deres projekt - hverken før eller nu.

 

 

Mvh,

 

/Gina.

Redigeret af Gina Faith

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og hvordan går det så nu efter stoppet: Jeg har nøjagtig de samme tanker og meninger omkring min tid som prostitueret. Lysten til branchen, og at være GF, er der stadig. Trangen til sex med forskellige mænd, som opfylder forskellige behov, er der stadig. Jeg ville aldrig have passet ind i deres projekt - hverken før eller nu.

 

 

Mvh,

 

/Gina.

Mon ikke deres projekt er lavet til dem selv, for dem selv?

Redigeret af DETH

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mon ikke deres projekt er lavet til dem selv, for dem selv?

 

 

DETH, det er tror jeg på!

 

Mange af de projekter der er lavet, ligner at de er skabt for at skaffe indtægter til dem der undersøger projektet. Det er jo totalt vanvittigt at det er skudt næsten kr. 50.000.000 af på det omtalte projekt. 

 

 

Redigeret af Marquis de Sade

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Se denne artikkel http://newsbreak.dk/midtvejs-evaluering-det-er-svaert-faa-prostituerede-til-stoppe/

 

Er lidt nysgerig på hvordan det går med de piger som er stoppet, men som stadig er her på Eroguiden :)

 

Hi hi. Jamen hvis jeg kunne få samme indtægt som har i dag, og blot skulle arbejde samme antal timer, så tror jeg såmænd godt at jeg ville "redes" hvis man en dag skulle mene at alle selvstændige skal reddes.

 

Mon ikke GP´er tænker nogenlunde de samme tanker, med mindre hele deres tilværelse er skvattet sammen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hi hi. Jamen hvis jeg kunne få samme indtægt som har i dag, og blot skulle arbejde samme antal timer, så tror jeg såmænd godt at jeg ville "redes" hvis man en dag skulle mene at alle selvstændige skal reddes.

 

Mon ikke GP´er tænker nogenlunde de samme tanker, med mindre hele deres tilværelse er skvattet sammen.

 

Indtil videre er det vist den eneste erhvervs gruppe de bekæmper....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Et lidt åbent spørgsmål til jer Mænd :-)

Er det svært for jer at tro at der findes piger som ønsker hjælp til at forlade prostitution?

De piger som skriver herinde udgør et meget meget lille udsnit af pigerne i branchen.

Jeg har ihvertfald i gennem min tid i branchen mødt en del piger som i den grad var desperate for hjælp til at komme ud og vidre.

At være prostitueret er bestemt ikke for alle.

Jeg tror stadig på den ultimative form for feminisme - altså min ret som kvinde til at gøre med min krop og min sjæl ( sind) som jeg lyster.

Jeg er stadig 100.000% imod et forbud.

Men jeg har også et realistisk syn på tingene.

Og der findes altså piger som har brug for hjælp.

Om Exit er 46 mio værd - det aner jeg ikke.

Men jeg ved at en del af pengene er brugt til bla at uddanne brobyggere osv.

Og man må da håbe at det ikke vil fortsætte med at koste den slags penge.

Exit kræver ikke at man stopper.

Og de er faktisk heller ikke mande hadske.

Så hvorfor alt den modvilje fra jer?

Trine

Del dette indlæg


Link til indlæg

Trine

Mit svar på dit spørgsmål er følgende:

Fordi der tale om et helt enormt forbrug af offentlige midler (skattepenge) på et relativt uvigtigt og uproblematisk "problem" med et meget lille udbytte i en tid, hvor riget fattes penge. Disse mange penge kunne være brugt til meget større gavn på andre meget vigtigere ting.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Her må jeg støtte op om Good Fun

 

Hvad jeg har forstået, har 13 Piger kostet 44 millioner. Altså mange penge at bruge på så få. Der er jo rigtig mange som trænger til hjælp på den ene eller anden måde. Læs evt Siddharta´s relativ nye tråd med nogle som kommer i klemme, da Pengene ikke er der. Disse Personer trænger virkelig også til hjælp!!!!! Og de kan formentlig hjælpes til at drastisk bedre liv for væsentlig færre Penge end ca 4 Millioner per person.

 

Ved godt det er Politisk korrekt at "redde" Prostituerede. Bla derfor der også bliver smidt 50 millioner efter reden og sikkert mange andre steder. Men de er altså ikke de eneste i Verdenen der trænger til hjælp!!!! og jo det er da rigtig synd for dem!!!! Men det må ikke koste så mange Penge at "redde" dem. Vi har på ingen måde 4 millioner at bruge på hver enkel Person som har det svært. Der skal være mening med tingene… og ingen er mere værd at redde end andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Trine jeg tror helt sikkert der er piger OG mænd der har brug for hjælp til at komme videre. Men typisk for dk vælter vi penge efter et. Problem uden nogen holder øje med hvad/hvordan de bliver brugt. Om det skal bruges 46 eller 100mio er mig lige meget, men de skal bruges fornuftigt! Og så er jeg ved at brække mig over Manus sereng når han udtaler han vil bekæmpe prostituon. Det er lovligt, hvad med at ville hjælpe dem der har brug for det og lade resten passe sig selv?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu går mange af pengene til løn og uddannelse af socialrådgivere, kontorer osv. Socialrådgivere, som i forvejen er ansat af staten.. Der er taget penge fra Socialstyrelsen bl.a ( kompetencecentret for prostitution) og flyttet over til Exit. Så det er penge, der i forvejen var øremærket prostituerede.

Jeg har kun kritiseret mit udbytte af det, men jeg var nok heller ikke den rette åbenbart. Jeg ved, at der sidste år var booket op i Kbh, der er jo også Aalborg, Århus og Odense.. Projektet varer et år og startede op for 1 1/2 år siden ca- der kommer hele tiden nye piger 'ud'.

Jeg har så igen igen rettet henvendelse til politikere / rådgiverne om hvad jeg synes burde ændres/ proppes ind i projektet.. Det er på forsøgsplan nu, og der er altid noget man kan gøre bedre..

Redigeret af Sara

Del dette indlæg


Link til indlæg

46 millioner! Pengene sidder løst i Danmark. Nogen gange undrer jeg mig over hvordan de har båret sig af med at gå fallit i Grækenland, når vi på trods af uhørt sløseri stadig kan få det til at løbe rundt. Det må ha' været det rene ta' selv bord at offentlige midler dernede!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Come on... Det er jo ikke svært at for øje på at mange kvinder i branchen ikke burde være der, som Trine peger på - og at det derfor er fint at give en hjælpende hånd (som der også bliver givet så mange andre steder. Har selv haft fornøjelsen af at følge to "legendariske" GP'eres exit efter flere år på toppen. Selv for disse to (som begge ville bedyre at branchen havde givet dem meget godt) var det ikke ukompliceret, og det var svært for dem at gennemføre deres beslutning. Nr 1 stoppede på toppen af men fik nogen tid efter exit behov for helt at lægge afstand til tiden her. Nr 2 trappede langsomt ud og holdt gennem længere tid fats i en lille fast kundekreds. I sidste ende blev det frygten for omgivelsernes reaktion som fik hende til at exitte.

 

Det er en kompleks og nuanceret problematik, hvor det må være i alles interesse at de der har lyst til at exitte får al den hjælp og støtte de har brug for (både kunder, glade GP'ere, og GP'ere som gerne vil andre steder hen med deres liv). Det ikke er indsatsens omkostninger, der er problemet - men snarere formen. Jeg har ihvertfald ikke altid indtryk af at indsatserne baserer sig tilstrækkelig på den viden, der ligger hos pigerne selv (hatten af for dig Sara for at råbe op, men mange afstår vel fra det for ikke selv at få for meget fokus på et kontroversielt livsvalg).

 

Og bare så det ikke misforstås: Jeg har selv i årenes løb nydt meget godt af jer dejlige kvinder indtil jeg selv havde brug for at få mere sammenhæng i mit liv, men forudsætning for nydelsen er for mig at se at vi så vidt mulig prøver at passe på hinanden :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Her må jeg støtte op om Good Fun

Hvad jeg har forstået, har 13 Piger kostet 44 millioner. Altså mange penge at bruge på så få. Der er jo rigtig mange som trænger til hjælp på den ene eller anden måde. Læs evt Siddharta´s relativ nye tråd med nogle som kommer i klemme, da Pengene ikke er der. Disse Personer trænger virkelig også til hjælp!!!!! Og de kan formentlig hjælpes til at drastisk bedre liv for væsentlig færre Penge end ca 4 Millioner per person.

Ved godt det er Politisk korrekt at "redde" Prostituerede. Bla derfor der også bliver smidt 50 millioner efter reden og sikkert mange andre steder. Men de er altså ikke de eneste i Verdenen der trænger til hjælp!!!! og jo det er da rigtig synd for dem!!!! Men det må ikke koste så mange Penge at "redde" dem. Vi har på ingen måde 4 millioner at bruge på hver enkel Person som har det svært. Der skal være mening med tingene… og ingen er mere værd at redde end andre.

Det er retteligt 71 personer, der indtil videre har været omfattet, hvoraf 13 har afsluttet forløbet.

Og formålet med projektet er ikke kun at få personerne ud af prostitution:

"Der er to målsætninger med at deltage i Exit-projektet – at ophøre med salg af seksuelle ydelser og/eller at forbedre eksisterende livsvilkår."

Det går lidt hurtigt med konklusionerne en gang i mellem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et lidt åbent spørgsmål til jer Mænd :smile:

Er det svært for jer at tro at der findes piger som ønsker hjælp til at forlade prostitution?

 

Næh, Trine, slet ikke.

 

Som i alle andre af livets forhold er der personer, som på den ene eller anden måde ikke mener at slå til og derfor strækker våben. Det vidner f.eks lærerflugten i folkeskolen om.

 

Anderledes er det ikke i prostitutionsbranchen.

 

Vil man ud af branchen, skal man selvfølgelig have hjælp til det efter gældende regler.

De pågældende var måske ikke alle psyisk eller på anden måde rustet til dette møde med andre mennesker, men de piger, der skriver herinde, er stærke piger, der nok i den henseende overgår mange af de mænd, som besøger dem.

 

Fører jeg parallellen videre, er det heller ikke alle fra seminarierne - produktionshøjskoler hedder det vist nu til dags - der overlever mødet med folkeskoleelever, når de bliver sluppet løs i klasserne.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Det er retteligt 71 personer, der indtil videre har været omfattet, hvoraf 13 har afsluttet forløbet.

Og formålet med projektet er ikke kun at få personerne ud af prostitution:

"Der er to målsætninger med at deltage i Exit-projektet – at ophøre med salg af seksuelle ydelser og/eller at forbedre eksisterende livsvilkår."

Det går lidt hurtigt med konklusionerne en gang i mellem.

Hurraaaaaa at der endelig var een som læste tingene som de er ment!

Del dette indlæg


Link til indlæg

..... "Der er to målsætninger med at deltage i Exit-projektet – at ophøre med salg af seksuelle ydelser og/eller at forbedre eksisterende livsvilkår."

 

De to målsætninger kan jo godt være i strid med hinanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hurraaaaaa at der endelig var een som læste tingene som de er ment!

Sludder.

Mange kan kan da godt læse tingene.

Men de fleste synes bare ikke, det er et så alvorligt problem, at der skal bruges så mange ressourcer på det. Pengene mangler et andet sted, hvor de behøves meget mere.

GF

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men de fleste synes bare ikke, det er et så alvorligt problem, at der skal bruges så mange ressourcer på det. Pengene mangler et andet sted, hvor de behøves meget mere.

GF

Hvor synes du de mangler mere, end at hjælpe nogen der ser sig tvunget til at sælge sex? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Trine

Mit svar på dit spørgsmål er følgende:

Fordi der tale om et helt enormt forbrug af offentlige midler (skattepenge) på et relativt uvigtigt og uproblematisk "problem" med et meget lille udbytte i en tid, hvor riget fattes penge. Disse mange penge kunne være brugt til meget større gavn på andre meget vigtigere ting.

GF

Jeg ved ikke om Exit ender med at være det evigt saliggørende 'program' som rammer spot on hvad pigerne som ønsker hjælp har brug for.

Men det er for mig logisk at et nyt program koster penge at starte op.

Om prisen er den rigtige i forhold til hvad det ender med at 'kunne' ved jeg heller ikke.

Men jeg ved 1000% sikkert at der er et behov for et program som er 'styret' at div kommuner/staten.

De har en direkte adgang til div offentlige hjælpe muligheder.

Såsom evt bolig, kontanthjælp, psykologer osv.

Jeg gentager endnu engang - jeg ved ikke om jeg syntes at prisen er rimelig.

Men jeg anerkender behovet for programmet.

Iøvrigt mener jeg at kampen for de rigtige vilkår for pigerne burde bakkes op økonomisk også.

Jeg har mødt en del gamle piger i løbet af årene som er endt som teledamer osv.

De er dæleme nogle bitre mandehadske fruentimmere.

Så fordi at der sidder et MEGET lille udsnit af piger herinde og skriver med, så udgør de altså ikke et bredt udsnit af branchen.

Jeg er ikke fortaler for Exit, liva eller lign.

Jeg mener bare at der burde/skal være et tilbud som kan tage hånd om de i forvejen meget skrøbelige piger som aldrig burde være stoppet...

Trine -

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er retteligt 71 personer, der indtil videre har været omfattet, hvoraf 13 har afsluttet forløbet.

Og formålet med projektet er ikke kun at få personerne ud af prostitution:

"Der er to målsætninger med at deltage i Exit-projektet – at ophøre med salg af seksuelle ydelser og/eller at forbedre eksisterende livsvilkår."

Det går lidt hurtigt med konklusionerne en gang i mellem.

Så kan du måske uddybe hvad de andre har fået ud af det? som har været alle Pengene værd. Sara som man må formode var en af de 71 melder ud, hun ikke kunne bruge det til noget. Vist mere eller mindre var blev taget i hånden og vist rundt og hjulpet igennem eksisterende tilbud.

 

Piger der henvender sig til programmet må man formode har det svært ved livet som Prostitueret. De 13 der er "reddet" ud, må derfor betegnes som værende success. En lidt dyr Succes og man ved ikke hvor mange som ville være kommet ud af Prostitution uanset.

 

Isoleret set er de 44 Millioner ok, men det er jo kun 1 tilbud blandt mange. Derudover alle de andre ressourcer der bliver brugt (alle de personer Sara er blevet hjulpet til at besøge)

 

http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE879034/en-skaendsel-for-samfundet/

 

Tyvstjålet link fra Siddharta.

 

Gammelt link, men meget aktuelt idag ligeså! Og langt fra enkeltstående tilfælde! Hvor man kan undre sig over, man så massivt nurser rundt om de prostituerede når man har så travlt med at "sparke" andre ned som er kommet galt afsted i livet. Ikke fordi, jeg vil forklejne at Prostituerede kan have det svært! Men det drejer sig hovedsagelig om Piger som har det svært i livet generelt. De andre er nogen som har været uheldig på den ene eller anden måde. Som ser livet falde fuldstændig fra hinanden muligvis familien falder fra hinanden, mister hus og hjem ja nærmest alt. Alt afhændig af situationen lever de i daglige kæmpe smerter og det eneste de bliver mødt af er skepsis og de bliver "sparket" ned af de Offentlige instanser. 

 

Har selv sådan en Familie nær. Hvor den ene part er kommet ud for en ulykke. Blevet gode venner med Morfinen og bliver kastet rundt uden nogen dybere mening. Alt skal prøves og mere til… fornuftige ting og fuldstændig latterlige ting. Alt imens det hele ser mere og mere håbløs ud og Familien glider ud over afgrunden. Man har på fornemmelsen at Selvmordstankerne breder sig.

 

Når de offentlig instanser nu har så evig travlt med at "sparke" folk som er kommet galt afsted ned under Gulvbrædderne, kan jeg virkelig undre mig over, man har så travlt og med så store ressourcer at nurse andre.

 

Just my 50 cent.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvor synes du de mangler mere, end at hjælpe nogen der ser sig tvunget til at sælge sex?

Pengene mangler DESPERAT i forsorgen for de psykisk handicappede.

Prostituerede kan sådan set bare stoppe, stramme livremmen og finde et job eller gå på kontanthjælp, hvis de ikke vil sælge sex mere. Det er ikke et STORT samfundsproblem. Det er et LILLE problem.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er også enig i at der skal være et kommunalt/statsligt tilbud om hjælp til de mennesker der kommer ud på et skråplan eller hvor de pludselig føler de ikke kan bunde. Der er mange grupper i samfundet der kan have behov for støtte og herunder også prostituerede.

 

Jeg forstår bare ikke hvordan det kan være så dyrt. Hvad er det der koster så mange penge?? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg gentager endnu engang - jeg ved ikke om jeg syntes at prisen er rimelig.

Men jeg anerkender behovet for programmet.

Iøvrigt mener jeg at kampen for de rigtige vilkår for pigerne burde bakkes op økonomisk også.

Jeg har mødt en del gamle piger i løbet af årene som er endt som teledamer osv.

De er dæleme nogle bitre mandehadske fruentimmere.

Jeg er ikke fortaler for Exit, liva eller lign.

Jeg mener bare at der burde/skal være et tilbud som kan tage hånd om de i forvejen meget skrøbelige piger som aldrig burde være stoppet...

Trine -

Det ER jo netop det sindssyge pengeforbrug, jeg opponerer imod. Giv nogle få millioner til SIO til formålet til at drive noget rådgivning og praktisk hjælp. Det ville være fornuftigt.

Det er ikke og kan aldrig blive en offentlig opgave at sørge for, at nogle tidligere prostituerede ikke er bitre eller ikke har problemer.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...