Hop til indhold
Guest Liderlig-fyr

Harmony Visa

Recommended Posts

Guest Liderlig-fyr

Overskriften siger egentlig det hele :-)

 

Kan man betale entreen på Harmony med VISA??

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvordan gør i rent praktisk - har i pengene i lommen på morgenkåben el. henter man dem i aflåst skab fra gang til gang?  Skal der medbringes andet end penge? (nogle læser, sover og andet)?

 

Mvh Nybegynder :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvordan gør i rent praktisk - har i pengene i lommen på morgenkåben el. henter man dem i aflåst skab fra gang til gang? Skal der medbringes andet end penge? (nogle læser, sover og andet)?

Mvh Nybegynder :-)

Du har kontanter med og opbevare dem i skabet, du kan eventuelt tage 60€ i lommen i tilfælde af at du gerne vil afregne hurtigt. Men lad være med at tage for meget med rundt da badekåber kan blive forbyttet ved badning, sauna osv.

Harmony alene kan tiden godt blive lang hvis du er der alene en hel dag, så jeg ville tage en bog med som jeg havde læst før for det kan være meget forstyrrende sted at læserne da der jævnligt kommet flotte damer gående.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du har kontanter med og opbevare dem i skabet, du kan eventuelt tage 60€ i lommen i tilfælde af at du gerne vil afregne hurtigt. Men lad være med at tage for meget med rundt da badekåber kan blive forbyttet ved badning, sauna osv.

Harmony alene kan tiden godt blive lang hvis du er der alene en hel dag, så jeg ville tage en bog med som jeg havde læst før for det kan være meget forstyrrende sted at læserne da der jævnligt kommet flotte damer gående.

Jeg er 100 procent enig :-)

Venligst

French

Del dette indlæg


Link til indlæg

Husk at det evt. kan være noget dyrere at benytte deres pengeautomat, fremfor i en normal bankauatomat - på Artemis i Berlin beregner de f.eks ublu 7% gebyr af beløbet.

 

Som regel er det bedre at veksle til E(u)ros i din lokale bank, hvor du evt. kan veksle uden gebyr, afhængig af hvilken kundeaftale du har med din bank  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem

Der er en bank ca. 2 km fra Harmnony (volksbank). Har brugt den bank flere gange, og kursen er bedre her end i banker hjemme i Danmark. Dog har jeg ikke kunne hæve mere end 250 euro om dagen. (Lige under 2000kr.) Så hvis man kan betale entreen visa så vil der stadig være til 4 rum. Hvis man en dag ville på en hurtig tur og man ikke kunne nå i en dansk bank. 

Redigeret af Oralis voluptatem

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er en bank ca. 2 km fra Harmnony (volksbank). Har brugt den bank flere gange, og kursen er bedre her end i banker hjemme i Danmark. Dog har jeg ikke kunne hæve mere end 250 euro om dagen. (Lige under 2000kr.) Så hvis man kan betale entreen visa så vil der stadig være til 4 rum. Hvis man en dag ville på en hurtig tur og man ikke kunne nå i en dansk bank. 

 

Bemærk at flere danske banker nu har døgnautomater, hvor man kan hæve Euros - ellers er det muligt ved grænseovergangen i Kruså.

 

Nogle banker har også automater, hvor man kan indsætte sine penge døgnet rundt - man ligger dem bare i en stak ned i automaten efter at have indsat sit kort - desværre har jeg ikke bemærket nogen, hvor man direkte kan få vekslet sine jyske dollars til Euros  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem

Bemærk at flere danske banker nu har døgnautomater, hvor man kan hæve Euros - ellers er det muligt ved grænseovergangen i Kruså.

Nogle banker har også automater, hvor man kan indsætte sine penge døgnet rundt - man ligger dem bare i en stak ned i automaten efter at have indsat sit kort - desværre har jeg ikke bemærket nogen, hvor man direkte kan få vekslet sine jyske dollars til Euros ;)

Ja men kursen i de danske automater er ringer end kursen i de tyske banker. Og min egen bank vil have et gebyr på 35kr hvis jeg hæver euros i automaten. Går jeg ind i banken kan jeg veksle gratis, men skal dog bestille euros 14 dage i forvejen. Syntes det er noget bøvl. Så jeg hæver i Tyskland.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja men kursen i de danske automater er ringer end kursen i de tyske banker. Og min egen bank vil have et gebyr på 35kr hvis jeg hæver euros i automaten. Går jeg ind i banken kan jeg veksle gratis, men skal dog bestille euros 14 dage i forvejen. Syntes det er noget bøvl. Så jeg hæver i Tyskland.

Plejer at veksle 500€ i en vilkårlig bank ad gangen, koster 60kr i gebyr. Hvis de spørger hvorfor svare jeg at min bank ligger langt væk, hvilket også passer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er det for en bank, der ikke har Euro liggende, men skal bestille dem?!? I min lokale bank (i Sønderjylland) kan jeg til enhver tid gå ind fra gaden og hæve nogle hundrede Euro fra min konto. Som fast kunde betaler jeg ikke engang gebyr.

 

Jeg benytter mig lejlighedsvis også af hæveautomater i Tyskland (tager normalt altid Visa, Mastercard m.fl.), men det koster til gengæld ca. 30 kr. i gebyr.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er det for en bank, der ikke har Euro liggende, men skal bestille dem?!? I min lokale bank (i Sønderjylland) kan jeg til enhver tid gå ind fra gaden og hæve nogle hundrede Euro fra min konto. Som fast kunde betaler jeg ikke engang gebyr.

 

Jeg benytter mig lejlighedsvis også af hæveautomater i Tyskland (tager normalt altid Visa, Mastercard m.fl.), men det koster til gengæld ca. 30 kr. i gebyr.

 

Mange småbanker/filialer har ikke alt for mange forskellige valutaer liggende - og slet ikke i større mængder. Euros skulle de fleste dog gerne have i et vist omfang, men min lokale Nordea-afdeling har slet ingen kasseekspedtion længere - så der skal de 100% bestilles - jeg kører så bare til en større afdeling og hæver dem i deres valuta-automat  :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, og min Danske Bank afdeling har hverken danske kr eller euro.

Men udenfor er der hæveautomater med begge dele.

Venligst

French

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...