Hop til indhold
curiousdan

Hvis turen går til Rom....

Recommended Posts

Guest Lillemand

Hm,

Intet nytt under solen. Jag bodde i utkanten av EUR under 2:a halvan av 90-talet. Då var det som vilken storstad som helst på dagarna, men det kryllade av prostituerade i parkerna och på gatorna i norra delen av EUR på nätterna, och så är det nu med.

Det man egentligen vill göra i Rom är att tvinga ut de utomhus prostituerade som finns i ständigt ökande antal i centrala och halvcentrala Rom till EUR. De, och den biltrafik de drar till sig, kommer troligen inte att rymmas i norra delen där kontoren och institutionerna finns, utan sprida sig vidare ut i övriga EUR. Det är naturligtvis allt annat än välkommet bland dem som bor där, i södra och sydöstra delen av EUR finns flera mycket fashionabla kvarter och affärsgator där det faktiskt bor betydligt fler människor än vad politiker och journalister säger och skriver.

De boende kommer att bli allt annat än imponerade av den speciella biltrafik och det klientel av besökare som prostitutionskvarter i Italien ofta för med sig. Min dåvarande italienska flickvän och sambo prisar sig mycket lycklig över att ha flyttat därifrån...

Lejonparten av utomhusprostitutionen i Rom sker av nöd eller av tvång, och är ett allvarligt socialt problem som drabbar mycket utsatta kvinnor. Dessa är inte bara Italienskor, utan också migranter, både från EU-länder men även illegala från Mellanöstern och Afrika. Det krävs nog ingen Doktorsexamen i sociologi för att räkna ut vilka som far mest illa.

Det Roms politiker gör nu får mitt förakt för Italienska politiker att nå monumentala nivår. Fy för en hund!!

Lille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...