gerog 9289 Skrevet 31. Januar, 2015 Kort sagt - hvis man ikke kan lide Danmarksindsamlingen, så sluk og lad være med at doner. Hvis man vil hjælpe de ældre med mere herhjemme, er der sikkert foreninger m.v. til dette. Nu det ikke kun de ældre, der trænger til hjælp. Hvis du læste efter, så ville du se jeg skrev et par andre områder. Men fair nok, det er lørdag, og vi har alle fået et par glas rødvin 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 (edited) Jeg har det lidt modsat af Jer andre. Velgørenhedsshows.. genialt! Folk der har lyst og synes de har nogle Penge bidrager. Firmaer som skal promovere sig selv bidrager. Politikere og andet godtfolk hjælper til, for at promovere sig selv. Jeg synes faktisk det er fantastisk Derimod har jeg lidt sværere ved, at vi som Land føler os rige nok til at forære så mange Penge væk. Jeg kan vitterlig ikke se ideen i, vi låner Penge for at forære væk. For det gør vi, i hvert fald PT. Fint nok i de fede år, hvor vi havde store overskud på finanserne, at vi føler et kald for at hjælpe hele Verdenen.. vi har jo Pengene. Men pt, hvor vi låner penge hvert år for at finansere husholdningen, kan jeg ikke se fornuften i, vi forærer så mange Penge væk. Vi er lige på grænsen til vi får en løftet pegefinger over vi låner for mange penge til at finansere budgettet. Ja vi laver gladeligt besparelser på alle kerneområder, men udlandshjælpen bliver ikke på samme måde skåret ind til benet. Skulle vi ikke give de ældre et bad? sørge for de får noget ordentlig at spise? give dem en fornuftig rengøring? fremfor at låne til at forære væk. Redigeret 31. Januar, 2015 af Havnebumsen 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1792 Skrevet 31. Januar, 2015 Nu det ikke kun de ældre, der trænger til hjælp. Hvis du læste efter, så ville du se jeg skrev et par andre områder. Men fair nok, det er lørdag, og vi har alle fået et par glas rødvin Nemlig ja med rødvinen Men i dette foreningsland, er der nok en forening for selv den mindste gruppe med problemer 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 31. Januar, 2015 Nemlig ja med rødvinen Men i dette foreningsland, er der nok en forening for selv den mindste gruppe med problemer Apropos meget små problemer, så kan man støtte Pindsvine vennerne, hvis man synes de danske pindsvin trænger til hjælp - pindsvin.dk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 31. Januar, 2015 Jeg kan vitterlig ikke se ideen i, vi låner Penge for at forære væk. For det gør vi, i hvert fald PT. Fint nok i de fede år, hvor vi havde store overskud på finanserne, at vi føler et kald for at hjælpe hele Verdenen.. vi har jo Pengene. Men pt, hvor vi låner penge hvert år for at finansere husholdningen, kan jeg ikke se fornuften i, vi forærer så mange Penge væk. Vi er lige på grænsen til vi får en løftet pegefinger over vi låner for mange penge til at finansere budgettet. Ahem... jeg er enig i dit generelle synspunkt, men jeg troede at vores nationalindkomst var temmelig meget positiv: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GNI_(nominal,_Atlas_method)_per_capita Er der noget, jeg har misforstået? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 (edited) Det er Finansloven du skal kigge på http://m.business.dk/?redirect=www.business.dk/oekonomi/finanslov-balancerer-paa-kanten-af-eus-regler& Redigeret 31. Januar, 2015 af Havnebumsen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 31. Januar, 2015 men sikkert i skønne drømme. vi elsker skønne drømme og illusioner, ligesom med GP'er Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Tnek Skrevet 31. Januar, 2015 Nu det ikke kun de ældre som jeg synes har brug for hjælp. Jeg synes også hospitalerne trænger til en del forbedringer. Jeg synes stadig det er tankevækkende at med de høje skatter vi betaler, så det fortsat private hospitaler der er bedre end det offentlige.... trist men sandt Urimeligt at sammenligne offentlige og private sygehuse !! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 31. Januar, 2015 Urimeligt at sammenligne offentlige og private sygehuse !! Hvorfor det? Fordi de private sygehuse er langt bedre? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 31. Januar, 2015 Det er Finansloven du skal kigge på http://m.business.dk/?redirect=www.business.dk/oekonomi/finanslov-balancerer-paa-kanten-af-eus-regler& Ok, det glemte jeg lige. Jeg har bare enormt svært ved at tage nationaløkonomi alvorligt - altså ud over at det er jeg forbandet nødt til - når centralbankerne bare uhæmmet trykker nye sedler, når politikerne ikke vil lave strukturreformer ( Er det i stadig sådan, at græske damefrisører kan gå på pension som 50 årige?) Men heldigvis er vores luksusproblem her i Danmark, at der flyder en syndflod af penge ind i landet, så Nationalbanken har måttet sænke indskudsrenten tre gange på to uger, og har fået Bjarne Corydon til at stoppe udstedelse af Statsobligationer. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 1. Februar, 2015 Ahem... jeg er enig i dit generelle synspunkt, men jeg troede at vores nationalindkomst var temmelig meget positiv:http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GNI_(nominal,_Atlas_method)_per_capita Er der noget, jeg har misforstået? Ja det du henviser til er BNI eller brutto national indkomsten pr. capita... Og den handler om vores evne til at producere varer og tjenesteydelser... Og den er selvfølgelig altid positiv med mindre man bliver udplyndret FULDSTÆNDIG og ligefrem betaler for at producere noget ... Og det er der jo ingen, der gør. Der hentydes ovenfor til statens budget, der er negativt i disse år... Hvilket jo ikke behøver være et problem, hvis der blot investeres i ting, der giver positive eksternaliteter over tid! I øvrigt har vi jo fortsat enormt overskud på Betalingsbalancen. Det er altså primært danskerne, som Staten låner af! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 1. Februar, 2015 Hvorfor det? Fordi de private sygehuse er langt bedre? Vås! Til hvad? At servere bedre mad? Hvilket vi alle i øvrigt har betalt mia. i kroner i overpris for pga. Løkke Rasmussen! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 1. Februar, 2015 Godt gået ! Bravo 100.270.616 kroner. Så meget har danskerne samlet sammen under årets Danmarks Indsamling, som kulminerede i det årlige indsamlingsshow på DR1 lørdag den 31. januar 2015. http://www.danmarksindsamling.dk/ 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 1. Februar, 2015 Godt gået ! Bravo 100.270.616 kroner. Så meget har danskerne samlet sammen under årets Danmarks Indsamling, som kulminerede i det årlige indsamlingsshow på DR1 lørdag den 31. januar 2015. http://www.danmarksindsamling.dk/ Så kan man med god samvittighed stoppe med at give penge til Unicef, Røde Kors, Folkekirkens Nødhjælp osv.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 1. Februar, 2015 Så kan man med god samvittighed stoppe med at give penge til Unicef, Røde Kors, Folkekirkens Nødhjælp osv.. Gør som du har lyst til, der er andre som giver Giver man over 500kr er det fradagserbettigt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 1. Februar, 2015 Giver man over 500kr er det fradagserbettigt Det ved jeg, jeg støtter gerne Kræftens Bekæmpelse fremfor hjælp til Afrika Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Skiderik 634 Skrevet 1. Februar, 2015 Hvis man ikke kan se at der er nogle mennesker ude i den store verden som har lidt større problemer at slås med end at ventetiden til sygehusene er for lang og at ældreplejen ikke fungerer perfekt, ja så vil jeg da anbefale at man får hovedet ud af røven. Nu går pengene jo ikke udelukkende til Afrika og jeg kan sagtens se de konflikter der er i selve emnet men i bund og grund handler det om at tage ansvar og medmenneskelighed til at ville hjælpe mennesker i nød. Hvis man ikke indeholder det kan jeg kun føle medlidenhed. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 1. Februar, 2015 Hvis man ikke kan se at der er nogle mennesker ude i den store verden som har lidt større problemer at slås med end at ventetiden til sygehusene er for lang og at ældreplejen ikke fungerer perfekt, ja så vil jeg da anbefale at man får hovedet ud af røven. Nu går pengene jo ikke udelukkende til Afrika og jeg kan sagtens se de konflikter der er i selve emnet men i bund og grund handler det om at tage ansvar og medmenneskelighed til at ville hjælpe mennesker i nød. Hvis man ikke indeholder det kan jeg kun føle medlidenhed. Så du er ikke træt af den politiske korrekthed om at redde hele Afrika samt resten af verden? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 1. Februar, 2015 Nille, Ida og Skiderik med flere. Jeg tvivler ikke på, at I er gode mennesker med det helt rette menneskesyn, men samtidigt synes I at være håbløst naive. Alle uafhængige undersøgelse viser, at ulandsbistand i bedste fald er virkningsløs, i alt for mange tilfælde regulært skadelige. Dette modsiges naturligvis af de professionelle "Gutmenschen", som i () bemærket henter deres ikke beskedne udkomme ved at være, åh så gode. Husk blot på Røde Kors Jørgen Poulsen, som med foldede hænder og bedemandsblik appellerede til det gode i folk, vel og mærke indtil det kolliderede med hans egen privatøkonomi, da fik piben en anden lyd. Nu har Afrika været nævnt af flere som eksempel på steder, hvor vi skal hjælpe. Hvis vi betragter kontinentets situation som et hele, så er sagen den, at med den nuværende population divideret med den gennemsnitlige levealder, så fremkommer resultatet, at der skal 12.000.000 børnefødsler til for at bevare status quo. Der fødes imidlertid 36.000.000, og det fødselsoverskud forøger problemet med 24.000.000 hvert år, og kurven er for opadgående. Og lad os lave en aftale, Nille, hvis du i al din godhed og generøsitet overtager faderskabet for de første 24 millioner i 2015, så skal jeg nok snuppe quoten for 2016. Det er ingen videnskab, at man ikke gør de svage stærkere ved at gøre de stærke svagere, tværtimod vil man blot forøge den globale fattigdom med alt, hvad det medfører. Så lad os bare fortsætte med at forære det arvesølv, som vores formødre har efterladt os, til hele verdens bærme. Og skidt med dem, der stadig er i live, de kunne jo bare have investeret deres kæmpe overskud fra ufaglært arbejde i sikre papirer og anden spekulation. Men du kan koldt og kynisk betragte ulandsproblemet som et sygdomsforløb, du behandler ikke kræft ved at nurse svulsten, mens den danner metastaser, men ved at skære den bort. Så ja, lad os behandle Somalia på den eneste rationelle måde, forær landet nogle af alle de kernevåben, vi fik i overskud ved afslutningen af den kolde krig. De kunne passende tidsindstilles til at ryge i luften, når transportørerne var på passende afstand. På den anden side kunne man også bare fordele dem rigeligt mellem de stridende parter, så skal de nok selv sørge for det, hvis dem i jordhulen til højre er kommet til at bede en gang for lidt eller for meget for slet ikke at tale om at tegne noget, der kan legimitere affyringen. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 1. Februar, 2015 (edited) Onslow hvad gør du egentlig for at hjælpe ? Er du endnu en af dem som siger det ikke nytter noget at hjælpe og lader være. Jeg er bundnaiv, jeg har det på den måde, at jeg vil gerne donere og hjælpe fordi jeg kan ! ikke fordi det ikke nytter noget. "Når det regner på præsten, så drypper det på degnen" Vi sender mange penge til ulandene, det er helt sikkert at ikke alle pengene kommer frem til de nødslidende, men lidt nødhjælp vil nå frem og "dryppe" af på de nødslidende ! Hvis vi ikke hjælper kommer der slet ingenting! Det er min overbevisning, ja bare kald mig naiv. Jeg tror på god karma og god karma skal nok komme tilbage i andre former. Redigeret 1. Februar, 2015 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 1. Februar, 2015 Nille, ville du også føle dig bedre ved at hjælpe en druknende ved at skubbe ham ud på dybt vand? Selvfølgelig ville du ikke det, men hvorfor forlænger du så pinen ved at støtte noget, som alle uafhængige undersøgelser peger på, i bedste fald er virkningsløst og ofte direkte skadeligt? Og hvad gør jeg selv, ja, når du direkte spørger, så tager jeg og har taget min del af "slæbet" ved at have 3 ugandiske valgdøtre, som har bedt mig være far for dem, fordi de aldrig har kendt deres biologiske far. Og selv om jeg nu nok igen modtager hånlige bemærkninger desangående (ikke fra dig), så har forholdet været alle penge og besværligheder værd, og det at se kærligheden i deres øjne, nu hvor de er voksne, guddommelige unge kvinder, som tager livet i deres egne hænder, fylder mig med glæde bare ved at tænke på det. Men det desillusionerede blik, de har i øjnene, når de har været nede for at besøge mormor og resten af den pukkelryggede, gør mig trist til mode. Så jeg håber, du forstår, at min karma har det udmærket. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 1. Februar, 2015 (edited) Nille, ville du også føle dig bedre ved at hjælpe en druknende ved at skubbe ham ud på dybt vand? Selvfølgelig ville du ikke det, men hvorfor forlænger du så pinen ved at støtte noget, som alle uafhængige undersøgelser peger på, i bedste fald er virkningsløst og ofte direkte skadeligt? Og hvad gør jeg selv, ja, når du direkte spørger, så tager jeg og har taget min del af "slæbet" ved at have 3 ugandiske valgdøtre, som har bedt mig være far for dem, fordi de aldrig har kendt deres biologiske far. Og selv om jeg nu nok igen modtager hånlige bemærkninger desangående (ikke fra dig), så har forholdet været alle penge og besværligheder værd, og det at se kærligheden i deres øjne, nu hvor de er voksne, guddommelige unge kvinder, som tager livet i deres egne hænder, fylder mig med glæde bare ved at tænke på det. Men det desillusionerede blik, de har i øjnene, når de har været nede for at besøge mormor og resten af den pukkelryggede, gør mig trist til mode. Så jeg håber, du forstår, at min karma har det udmærket. Hvilke undersøgelser peger du på ? Link ? Jamen så har du også et godt hjerte Du hjælper folk på din måde og jeg hjælper folk på min måde, hvorfor skal være så svær ? Citat: "Danmarks Indsamlingen går til bla.12 konkrete projekter i 12 forskellige lande på tre kontinenter, der bl.a. skal vi forhindre menneskehandel med børn i Haiti, støtte småbønder som krænkes dagligt at store mineselskaber i Ghana i jagten på guld, og sørge for at børn i Togo får papir på deres eksistens, så de kan få en uddannelse." Redigeret 1. Februar, 2015 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 1. Februar, 2015 (edited) Onslow du lyder som de neoliberalister, der mener det nærmest er en hån mod den druknende at smide ham en redningskrans ... I stedet advokerer de for, at man smider ham en indmeldelsesblanket til en svømmeklub... Egen betaling selvsagt ;-) Redigeret 1. Februar, 2015 af McQueen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 1. Februar, 2015 http://www.b.dk/kronikker/ulandsbistand-goer-ikke-verden-bedre http://punditokraterne.dk/2008/01/14/ulandshj%C3%A6lp-uden-effekt-%C2%96-igen/ Google selv efter diverse udenlandske undersøgelser. Og jo, formålene, som du citerer, er jo ærbare nok, men nytter det noget på den lange bane? Og forholdene i Togo, da er jeg dig langt forude, jeg kender 2 søstre i Malaga, de kommer fra Togo og jobber som gadeprostituerede i Hamburg, jeg har haft den ene af dem med på ferie og råhygget på "Stundenhotel" med den anden, så jeg har ydet mit bidrag. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 1. Februar, 2015 Onslow vor tids hattedame! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg