gog 187 Skrevet 31. Januar, 2015 Min genbo på 70+ bor også i egen hjem og har penge nok, hans børn kommer på besøg næsten hver weekend. Jeg snakker jævnligt med ham og hører om har har brug for hjælp med noget... Som sagt jeg kender ikke til de problemer du snakker om, så kan ikke udtale mig. Jeg ser at mange ældre har "røven fuld af penge" og er ikke i mød på nogen måder. Hej Nille Håber at dine indlæg i denne streg, er ment som en provokation? Hvis ikke, vil jeg såmend bare tro at du er uintelligent, du færdes åbenbart i kredse, der har millioner, men prøv at se nedad, se på dem som har arbejdet, knoklet, slidt deres krop op med hårdt fysisk arbejde, til en lav løn, klaret sig, forsørget en familie, ikke havde råd til opsparing Mener du at de er jo gamle, og de dør jo snart, så hvorfor bruge penge på dem. Dejligt at høre at din Bedstemor har mange millioner, men hvordan har hun tjent dem? Udnyttelse af de lavtlønnede arbejdere, deres løn er jo høj i forhold til ulandene! men han/hun skal stadig betale skat til vores velfærd, som, når de får brug for den, er der ikke noget dem, de er jo gamle, og de kradser jo af alligevel. gog 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nightshadow 214 Skrevet 31. Januar, 2015 det var arbejder klassen som skabte vores velfærd, de fleste af dem, er fattige, så er de få der er godt og stillet. endtil omkring 1970-72, var landbruget den danske økonomi rygrad, ikke alle landmænd blev fede af det og det der blev arla, var engang en ide om andels mejerier og de var lav tech, men vi var effektive i at udnytte det, der af landbruget blev vores rygrad i dansk okønomi, hvis andels mejeriet gik dårligt, så gik det dårligt for landmanden osv jeg synes vi skal vise vores respekt til de ældre, de har fortjent det og ikke at blive spist af, med dårlige løsninger, det er også derfor 1gang om ugen er jeg besøgs ven på det lokale plejehjem Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 31. Januar, 2015 Folk kan bare lade være med at snyde i skat så har samfundet flere penge at gøre godt for... og vi bidrager jo mere eller mindre også selv til skattesnyd.... ja vi er sgu alle dobbelt moralsk, ingen kan undsige sig dette faktum. Ja, men nu er vores skatter og afgifter urimelig høje. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 31. Januar, 2015 Vi har en masse hjemløse, som vi igennem forskellige tiltag kan hjælpe tilbage til en "normal" tilværelse (hvis de vil). Der er folk, der dør på ventelisterne, vi kan forbedre sommeren for børn af økonomisk dårligtstillede familier, så de kan komme på en lille sommerlejr. Herudover er der en masse forskere, som sikkert godt kan bruge flere penge på forskning. Vejnettet kunne mange steder trænge til at lappes og vi kunne investere i bymiljøet for at nedbringe forureningen og jeg kunne fortsætte. Jeg ser hellere at vi hjælper vores egne fremfor at hjælpe alle mulige andre rundt om i verden. Når vi ikke har flere problemer her i landet, kan vi sende penge til Afrika eller endnu bedre, spare dem op/investere dem. Og så er jeg fløjtende ligeglad med hvor langt pengene rækker nede i Afrika. De problemer du beskirver ser jeg som luksusproblemer i vores velfærdsamfund. Jeg kan god leve med dårlige veje, jeg har adgang til privat hospitaler (har betalt forsikringsordninger) ... Jeg er enig i at vi skal hjælpe vores egne, men vi skal også hjælpe ulandene fordi vi har så meget som samfund og de har så lidt. Vi har som samfund råd til at støtte begge dele. Hvorfor bruger mange mænd flere penge på glædespiger og sugarbabes end de gør på deres kone og familier ??? der er også absurd ikke. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nightshadow 214 Skrevet 31. Januar, 2015 du siger det går så godt i lille Danmark, men 1 ting vi lukker øjene for, at nogen mennesker i Danmark, er i tvangsfattigdom, pga kontanthjælp og dem der ikke kan få kontanthjælp, da jeg fik min første lejlighed, heldigt for mig at den var billig, fik jeg lige knap 5500kr om måneden som udeboende, ved du hvor svært det er at leve af ? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 31. Januar, 2015 (edited) De problemer du beskirver ser jeg som luksusproblemer i vores velfærdsamfund. Jeg kan god leve med dårlige veje, jeg har adgang til privat hospitaler (har betalt forsikringsordninger) ... Jeg er enig i at vi skal hjælpe vores egne, men vi skal også hjælpe ulandene fordi vi har så meget som samfund og de har så lidt. Vi har som samfund råd til at støtte begge dele. Hvorfor bruger mange mænd flere penge på glædespiger og sugarbabes end de gør på deres kone og familier ??? der er også absurd ikke. Kan vi ikke starte med at hjælpe dem ved at sende nogle præservativer ned til dem? Så kan det være at alle vores landsindsamlinger (som jeg ikke støtter) rækker længre næste gang! (indsæt selv smileyer) Redigeret 31. Januar, 2015 af Lady Cherie 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 31. Januar, 2015 Jeg er enig i at vi skal hjælpe vores egne, men vi skal også hjælpe ulandene fordi vi har så meget som samfund og de har så lidt. Vi har som samfund råd til at støtte begge dele. Men nu er Danmark stadig et lille land, så hvorfor skal vi hjælpe så mange lande. Og hvorfor fortsætter vi at støtte Somalia efter de piratkapringer de gjorde for år tilbage? For slet ikke at nævne de lande hvor det er korrupt ledelse der styrer landet. Det giver ikke god mening i min verden. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 31. Januar, 2015 Hvorfor bruger mange mænd flere penge på glædespiger og sugarbabes end de gør på deres kone og familier ??? der er også absurd ikke. Er der mange mænd, der gør det? Det lyder ganske rigtig fuldkommen absurd. Jeg kan slet ikke forestille mig sådan et parforhold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 De problemer du beskirver ser jeg som luksusproblemer i vores velfærdsamfund. Jeg kan god leve med dårlige veje, jeg har adgang til privat hospitaler (har betalt forsikringsordninger) ... Jeg er enig i at vi skal hjælpe vores egne, men vi skal også hjælpe ulandene fordi vi har så meget som samfund og de har så lidt. Vi har som samfund råd til at støtte begge dele. Hvorfor bruger mange mænd flere penge på glædespiger og sugarbabes end de gør på deres kone og familier ??? der er også absurd ikke. Er det luksusproblemer at folk dør i venten på behandling? Er det luksusproblemer at mennesker bor på gaden? Er det luksusproblemer at børn er deprimerede og har selvmordstanker? Jeg håber det er en provokation, for det er direkte usmageligt at læse. Herudover skylder vi "dem" intet. Mange ulande er så dårlige til at styre deres land i en fornuftig retning, at det gør direkte ondt at følge med i. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 31. Januar, 2015 Man kan også vende den om: Giv folk en økonomisk gulerod for at arbejde og sæt skatten ned. ja det kan man gøre ved at indføre brugerbetaling. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 ja det kan man gøre ved at indføre brugerbetaling. Brugerbetalning rammer kun de svageste i samfundet. En lavere skat vil betyde en højere vækst, især en lavere skat på virksomhederne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frej af Asgaard 847 Skrevet 31. Januar, 2015 Dejligt at høre at din Bedstemor har mange millioner, men hvordan har hun tjent dem? Udnyttelse af de lavtlønnede arbejdere, ........... Helt ærligt altså. Bare fordi man har samlet nogen millioner sammen gennem et helt liv behøves man altså ikke at have udnyttet de lavtlønnede arbejdere. I Københavnsområdet er der mange i den generation som lige er gået på pension eller går på pension nu, som er blevet millionærer ved "et uheld" i form af deres bolig er steget til et millionbeløb, mens de troskyldigt har fortsat med at betale deres realkreditlån MED afdrag indtil det nu er betalt ud. Det er så politikernes skyld - pga. høj inflation i 1970'erne og 80'erne, gradvis tilbagevenden til normal inflation og ligefrem deflation samt et "skattestop" på ejendomsskatter lanceret ved et uheld af Claus (kron)Hjort Frederiksen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claire 4321 Skrevet 31. Januar, 2015 Selvfølgelig skal vi internationalt hjælpe hinanden, præcis som at vi ville få hjælp af omverdenen hvis en katastrofe en dag ramte os, præcis som vi engang hjalp Norge, det er en gevinst for alle i den lange ende, men endnu vigtigere, så handler det om at mennesker hjælper hinanden når man kan.. Og alle dem der mener vi har det hårdt i Danmark, eller brokker sig over at de "kun" får 5500 i SU eller Bistand. Hold op jeg får lyst til at gi dem et gok i nøden og en ferie til et hvilkensom helst sted uden for nordens grænser. DENNE indsamling er altså frivillig, det er en dag om året hvor vi fokusere på de, der ikke har dét, vi har her i dk og ikke har muligheden for at få hjælp af statskassen og jeg er glad for at vi er så gode til at samle ind her i DK. Det er store beløb der bliver samlet ind på denne dag og det er fantastisk! Det viser også at heldigvis langt fra alle, deler mange af denne tråds debattøres holdning. Det er jeg godt nok glad for.. 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nightshadow 214 Skrevet 31. Januar, 2015 problemet med Afrika i bund og grund, at det er tidligere koloni områder, da de blev frigjorte fra deres status som koloni, var der ingen der lærte dem, hvordan de skulle styre deres land og nogen afrikaske lande blev direkte røvet fra deres rigdomme, af os europæerer . for mig at se i de fattigste lande har brug for uddannelse til deres børn, så de kan blive til noget i fremtiden, jo flere der får en uddannelse, desto bedre chance for, at landet selv kan begynde at arbejde sig ud af fattigdom dårlig eller ingen uddannelse, er dårlig for alle, der ingen der lærer dem sikker sex, dvs kønssygedommer herger og de får langt flere børn, de kan ikke finde eller få arbejde, pga ingen uddannelse. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 31. Januar, 2015 (edited) Hej Nille Håber at dine indlæg i denne streg, er ment som en provokation? Hvis ikke, vil jeg såmend bare tro at du er uintelligent, du færdes åbenbart i kredse, der har millioner, men prøv at se nedad, se på dem som har arbejdet, knoklet, slidt deres krop op med hårdt fysisk arbejde, til en lav løn, klaret sig, forsørget en familie, ikke havde råd til opsparing Mener du at de er jo gamle, og de dør jo snart, så hvorfor bruge penge på dem. Dejligt at høre at din Bedstemor har mange millioner, men hvordan har hun tjent dem? Udnyttelse af de lavtlønnede arbejdere, deres løn er jo høj i forhold til ulandene! men han/hun skal stadig betale skat til vores velfærd, som, når de får brug for den, er der ikke noget dem, de er jo gamle, og de kradser jo af alligevel. gog gog, bare kald mig uintelligent, jeg bliver også provokeret over at folk ikke vil hjælpe ulande fx. afrika, har I ikke råd til et par hundrede kroner eller mere til at hjælpe? Når I bruger 100.000+ på pige sjov ???? Det er sgu dobbelt moralsk ! PS. Hun har arvet fra min bedstefar, alene friværdigen er mange penge værd+opsparing gennem livet. Der er der er mange som har en mio-opsparing når de pensioneres. Redigeret 31. Januar, 2015 af Nille 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 Selvfølgelig skal vi internationalt hjælpe hinanden, præcis som at vi ville få hjælp af omverdenen hvis en katastrofe en dag ramte os, præcis som vi engang hjalp Norge, det er en gevinst for alle i den lange ende, men endnu vigtigere, så handler det om at mennesker hjælper hinanden når man kan.. Og alle dem der mener vi har det hårdt i Danmark, eller brokker sig over at de "kun" får 5500 i SU eller Bistand. Hold op jeg får lyst til at gi dem et gok i nøden og en ferie til et hvilkensom helst sted uden for nordens grænser. DENNE indsamling er altså frivillig, det er en dag om året hvor vi fokusere på de, der ikke har dét, vi har her i dk og ikke har muligheden for at få hjælp af statskassen og jeg er glad for at vi er så gode til at samle ind her i DK. Det er store beløb der bliver samlet ind på denne dag og det er fantastisk! Det viser også at heldigvis langt fra alle, deler mange af denne tråds debattøres holdning. Det er jeg godt nok glad for.. Så fordi vi er flere, der ser, at vi har mange punkter i DK, der kan arbejdes på, så skal vi udsættes for vold? Okay Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claire 4321 Skrevet 31. Januar, 2015 Så fordi vi er flere, der ser, at vi har mange punkter i DK, der kan arbejdes på, så skal vi udsættes for vold? Okay Leger du sjov? ..Og for så lige at vende tilbage til debatten frem for at udøve vold på et insekt (læs: kneppe en flue) Så syntes jeg ikke at et land som Somalia der er udsat for så meget vold og terror og hvor børn vokser op i et maridt, skal "blacklistes" fordi de har et pirat problem. det gør da helt sikkert ikke problemet mindre, tværtimo.. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 31. Januar, 2015 har i ikke råd til et par hundrede kroner eller mere til at hjælpe? Når I bruger 100.000+ på pige sjov ???? Det er sgu dobbelt moralsk ! Det ved jeg nu ikke. Jeg er da massiv bistandsyder til Rumænien, Ungarn og Serbien, som alle er ludfattige. Pigerne bruger jo pengene lokalt, så de siver ud i deres samfund. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 Leger du sjov? ..Og for så lige at vende tilbage til debatten frem for at udøve vold på et insekt (læs: kneppe en flue) Så syntes jeg ikke at et land som Somalia der er udsat for så meget vold og terror og hvor børn vokser op i et maridt, skal "blacklistes" fordi de har et pirat problem. det gør da helt sikkert ikke problemet mindre, tværtimo.. Nej, jeg laver ikke sjov. Det var det, du skrev. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 31. Januar, 2015 Er der mange mænd, der gør det? Det lyder ganske rigtig fuldkommen absurd. Jeg kan slet ikke forestille mig sådan et parforhold. Hvornår har I (ikke dig Louie ) købt blomster, gaver, rejser og forkælet konen ? men I besøger glædeligt GP'er Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claire 4321 Skrevet 31. Januar, 2015 (edited) Nej, jeg laver ikke sjov. Det var det, du skrev. Nej det gjorde jeg sådan set ikke, jeg skrev, at jeg fik lyst til at gi nogle folk et gok i nøden. Den sætning kan de fleste vist tyde. Og du skal ikke prøve, at få det til at fremstå som om, at jeg ikke mener der er ting i Danmark man bør arbejde på. Det er da synd, hvis ikke du kan debattere på andre måder end at ved at prøve at fordreje folks ord i kommentarer, der egentlig er ligegyldige mht det at støtte ulandet. Redigeret 31. Januar, 2015 af Ida sunshine 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 31. Januar, 2015 Jeg regnede lige ud, at jeg f.eks. donerede 33.500 kr. til Europas fattiggård Serbien sidste år. Derudover en hel del til Rumænien og andre fattige lande. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 31. Januar, 2015 Brugerbetalning rammer kun de svageste i samfundet. En lavere skat vil betyde en højere vækst, især en lavere skat på virksomhederne. Hvorfor skal jeg betale den høje topskat ??? Klager jeg over det nej vel ? Hvorfor skal jeg bidrage til sygehusvæsenet, bibliotekerne, jeg bruger dem sjældent ? hvorfor skal vi have et militær ? Kan vi ikke skære det væk ? Jeg er så vidt enig med de fleste af jer, men jeg forstår ikke jeres modvilje med at hjælpe ulande, vi kan godt gøre begge dele, det gør jeg i hver fald. Jeg klager ikke over min høje skatteprocent, min høje bil-afgift, mine udgifter til at parkere i byen osv... jeg har sgu mange udgifter, men jeg er ikke så smålig at jeg ikke vil give til ulandene eller andre velgørenhedsorganisationer, måske er jeg den eneste som har overskuddet til det ??? Det tror jeg ikke... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 31. Januar, 2015 Og alle dem der mener vi har det hårdt i Danmark, eller brokker sig over at de "kun" får 5500 i SU eller Bistand. Hold op jeg får lyst til at gi dem et gok i nøden og en ferie til et hvilkensom helst sted uden for nordens grænser. DENNE indsamling er altså frivillig, det er en dag om året hvor vi fokusere på de, der ikke har dét, vi har her i dk og ikke har muligheden for at få hjælp af statskassen og jeg er glad for at vi er så gode til at samle ind her i DK. Det er store beløb der bliver samlet ind på denne dag og det er fantastisk! Ida, I LOVE U Vi er helt på linje med hinanden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 Hvornår har I (ikke dig Louie ) købt blomster, gaver, rejser og forkælet konen ? men I besøger glædeligt GP'er Nu er vi ikke gift (min sambo og jeg), men forkæler gør jeg hver dag og blomster var for to dage siden. Nej det gjorde jeg sådan set ikke, jeg skrev, at jeg fik lyst til at gi nogle folk et gok i nøden. Den sætning kan de fleste vist tyde. Og du skal ikke prøve, at få det til at fremstå som om, at jeg ikke mener der er ting i Danmark man bør arbejde på. Det er da synd, hvis ikke du kan debattere på andre måder end at ved at prøve at fordreje folks ord i kommentarer, der egentlig er ligegyldige mht det at støtte ulandet. Så hvis jeg, om en person i en tråd, skriver, at "han/hun burde have en omgang prygl og slutter det med et hehe", så vil det fritage mig for en evt. straf? Doubt it. Herudover synes jeg ikke det er en ok måde at skrive på, men sådan er vi så forskellige. Det gør jeg skam heller ikke, det klarer du fint selv. Det var dig, der skrev ordene, ikke mig. Kan du ikke stå ved dem, burde du ikke bruge dem. Hvorfor skal jeg betale den høje topskat ??? Klager jeg over det nej vel ? Hvorfor skal jeg bidrage til sygehusvæsenet, bibliotekerne, jeg bruger dem sjældent ? hvorfor skal vi have et militær ? Kan vi ikke skære det væk ? Jeg er så vidt enig med de fleste af jer, men jeg forstår ikke jeres modvilje med at hjælpe ulande, vi kan godt gøre begge dele, det gør jeg i hver fald. Jeg klager ikke over min høje skatteprocent, min høje bil-afgift, mine udgifter til at parkere i byen osv... jeg har sgu mange udgifter, men jeg er ikke så smålig at jeg ikke vil give til ulandene eller andre velgørenhedsorganisationer, måske er jeg den eneste som har overskuddet til det ??? Det tror jeg ikke... Du burde heller ikke betale en høj topskat, hvis det stod til mig (men det gør det desværre ikke). Du bruger dem sjældent, men du bruger dem altså Det kunne vi nok godt, hvis der kommer et flertal i folketinget for det. Tal om at sætte label på andre lol. Man er ikke smålig, når man tager sig af sine egne først. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg