Hop til indhold
gerog

Danmarks Indsamling - Hjælp de fattige eller hva?

Recommended Posts

Danmarks Indsamlingen er der hvert år, og jeg synes det er ved at blive for meget.

Alt det politiske korrekthed med at redde hele verden, det har efterhånden ingen ende.

Det er muligt der er nogen steder i verden der har brug for mere hjælp end andre steder, men jeg kan ikke forstå at vi skal hvert år sende penge til Afrika via indsamlingsshows. Vi sender allerede nok derned betalt af vores skattekroner.

Jeg synes det er på tide, at vi hjælper dem der har brug for hjælp herhjemme. Her tænker jeg på de ældre (bl.a. deres hundeæde skal skiftes ud med noget ordentligt mad), hospitalerne (bl.a. bedre rengøring, hurtigere hjælp) osv.
Disse vigtige problemer herhjemme er desværre gået i glemmebogen... der bliver i hvert fald ikke gjort noget ved det.

Er jeg den eneste der har fået nok af alle de indsamlingsshows der er på tv?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg har det præcis ligesom dig.

Personligt ser jeg hellere at vi hjælper vores egne medborgere, før vi sender pengene ud af landet; men det er der sikkert ikke nær så mange TV-seere i :)

Redigeret af PrinceCharming

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej det er du ikke.

Lige siden mine forældre var børn har vi samlet ind til det ene og det andet.

Afrika har fået så mange penge igennem tiderne, uden den store ændring. Andet at der er langt flere mennesker der skal have penge.

Danmark giver allerede mere end mange andre lande. Få de midler til at virke ordentligt først.

Jeg giver gerne til organisationer jeg føler for, når jeg har lyst. Men ikke til de her landsindsamlinger.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg mener vi har nok penge og overskud til både at hjælpe herhjemme og i udlandet.

Vi kan sagtens undvære en ny smartphone eller et GP besøg :P

Du kan starte med at lave en hjælpekampagne til de ældre hvis du mener der er behov for det, jeg skal nok bidrage :)

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg mener vi har nok penge og overskud til både at hjælpe herhjemme og i udlandet.

Vi kan sagtens undvære en ny smartphone eller et GP besøg :P

Du kan starte med at lave en hjælpekampagne til de ældre hvis du mener der er behov for det, jeg skal nok bidrage :)

For at det skal batte noget, skal det ske som en landsindsamling.

Del dette indlæg

Link til indlæg

For at det skal batte noget, skal det ske som en landsindsamling.

Men de ældre har det generelt ikke så slem som folk i ulande, det er der pengene rækker mest.

100 kr gør en stor forskel dernede, giver jeg fx 1000 kr til de ældre herhjemme hvad rækker det til ??? ingen gang en smøg til alle....

Mange ældre har en masse friværdier... 

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er fuldstændig enig vi bør bruge pengene herhjemme først inden at vi giver noget til udlandsbistand, det virker jo mærklig at vi skal spare X antal milioner på skoler, sygehuse, og på ældre  pleje og at vi så samtidig har penge at sende ud af landet.

Tænk på alle de ekstra hænder der kunne ansættes bare de steder jeg har nævnt for vores egne penge !!!!

Jeg er så træt af det der indsamling at jeg heller ikke ser det i tv

Del dette indlæg

Link til indlæg

Landsindsamling er vel et privat initiativ ? og statens ulandsbistand er budgetlagt som skal bruges.

Ligesom jeg har et årlig sex-sjov budget som skal bruges...

Det står frit for enhver at lave en indsamling hvis de mener der er behov for det.

Selv om vi sparer på skole og sygehuse, så dør folk ikke af det... jeg mener ikke vi har nået smertegrænsen...

Folk dør i ulande og jeg mener at der rækker pengene længere.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

hjælp de ældre, ja og men også hjælp de psyskisk lidende hjemme også, efter VK, var ikke engang penge nok til at behandle dem færdig, dvs de blev sendt ud igen, før de blev færdig med deres behandling og den hjælp de skulle bruge, det samme er der stadigvæk, godt nok afsatte regeringen nogen flere penge, men desværre ikke nok, mange lider stadigvæk under det her problem

Del dette indlæg

Link til indlæg

Landsindsamling er vel et privat initiativ ? og statens ulandsbistand er budgetlagt som skal bruges.

Ligesom jeg har et årlig sex-sjov budget som skal bruges...

Det står frit for enhver at lave en indsamling hvis de mener der er behov for det.

Selv om vi sparer på skole og sygehuse, så dør folk ikke af det... jeg mener ikke vi har nået smertegrænsen...

Landsindsamlingen er organiseret af DR. Og nu er DR ikke privat men en påtvungen støttecirkus via licensmidler.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men de ældre har det generelt ikke så slem som folk i ulande, det er der pengene rækker mest.

100 kr gør en stor forskel dernede, giver jeg fx 1000 kr til de ældre herhjemme hvad rækker det til ??? ingen gang en smøg til alle....

Nu er rygning ikke længere IN i det danske samfund . . .  ;)

De gamle har desværre ikke lært at stille krav som os yngre - Hvilket resulterer i dårligere behandling i det offentlige.

De gamle burde måske overveje at komme i fængsel fremfor på plejehjem . . . . Maden og lægebehandlingen er langt bedre i fængslet - Selv om det begge steder drejer sig om opbevaring af mennesker. . . . .  ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja men nu er naturen barsk og brutal. Så skal vi virkelig kæmpe mod naturen?

Da jeg var en lille knægt syntes jeg også, at det var forfærdeligt at se en dokumentarfilm hvor en løve spiste en løveunge. Men det er sådan naturen nu engang er indrettet - rå og brutal... om man kan lide det eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg

glemte lige med det jeg skrev, var ikke færdig med de psyskisk lidende , da den mangledende behandling, fører til at de begynder på kriminalitet,stoffer og hjemløshed , da en psykisk lidende ikke har nogen friværdi osv

Del dette indlæg

Link til indlæg

glemte lige med det jeg skrev, var ikke færdig med de psyskisk lidende , da den mangledende behandling, fører til at de begynder på kriminalitet,stoffer og hjemløshed , da en psykisk lidende ikke har nogen friværdi osv

ja det er trist når økonomi er vigtigere end selve det enkelte menneske der har behov for vigtig hjælp

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg hjælper gerne børn i ulande, give dem håb og en fremtid....

for at være kynisk, de ældre kradser af alligevel der er ikke meget fremtid i dem :P 

Jeg mener at pårørende bør bedre tage sig sine ældre familiemedlemmer, både i form af omsorg og økonomisk, det er ikke alene samfundets opgave.

Og at man hver især skal spare op og forberede sig til alderdommen... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

for at være kynisk, de ældre kradser af alligevel der er ikke meget fremtid i dem :P

Jeg mener at pårørende bør bedre tage sig sine ældre familiemedlemmer, både i form af omsorg og økonomisk, det er ikke alene samfundets opgave.

Hvor generøst overfor de stakkels børn . . 

Du har åbenbart ingen eller unge forældre . . 

Er det i orden at døtre på 70+ og 80+ skal tage sig af deres gamle mor, fordi al støtte var sparet væk ? - Skulle måske ha' aflivet den gamle mormor . . 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvor generøst overfor de stakkels børn . . 

Du har åbenbart ingen eller unge forældre . . 

Er det i orden at døtre på 70+ og 80+ skal tage sig af deres gamle mor, fordi al støtte var sparet væk ? - Skulle måske ha' aflivet den gamle mormor . . 

Min bedstemor på 80+ har mange mio. på kontoen og bor stadig i eget hjem :P

Undskylder at jeg ikke kender nogle ældre som lider nød. Hvis jeg så dette fik jeg nok en anden mening...

Del dette indlæg

Link til indlæg

TILLYKKE - Så kan hun jo købe sig til den hjælp børnene ikke giver . . .

Men der findes desværre andre ældre, der har bygget op til vores velstand, der ikke er i stand til det . . .

Del dette indlæg

Link til indlæg

TILLYKKE - Så kan hun jo købe sig til den hjælp børnene ikke giver . . .

Men der findes desværre andre ældre, der har bygget op til vores velstand, der ikke er i stand til det . . .

Min genbo på 70+ bor også i eget hjem og har penge nok, hans børn kommer på besøg næsten hver weekend.

Jeg snakker jævnligt med ham og hører om han har brug for hjælp med noget...

Som sagt jeg kender ikke til de problemer du snakker om, så kan ikke udtale mig.

Jeg ser at mange ældre har "røven fuld af penge" og er ikke i mød på nogen måder.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu det ikke kun de ældre som jeg synes har brug for hjælp.

Jeg synes også hospitalerne trænger til en del forbedringer. Jeg synes stadig det er tankevækkende at med de høje skatter vi betaler, så det fortsat private hospitaler der er bedre end det offentlige.... trist men sandt

Del dette indlæg

Link til indlæg

Min genbo på 70+ bor også i egen hjem og har penge nok, hans børn kommer på besøg næsten hver weekend.

Jeg snakker jævnligt med ham og hører om har har brug for hjælp med noget...

Som sagt jeg kender ikke til de problemer du snakker om, så kan ikke udtale mig.

Jeg ser at mange ældre har "røven fuld af penge" og er ikke i mød på nogen måder.

Naboens børn har måske hjulpet inden du spørger . . .

Min mormor boede også i eget hjem, MEN al hjælp kan ikke tilkøbes i den alder . . . 100+

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg syntes indsamlingen er god, jeg ser ikke "showet", men det er goodt at ha en årlig dag, hvor man virkelig sætter fokus på nødhjælp og indsamling. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Vi har en masse hjemløse, som vi igennem forskellige tiltag kan hjælpe tilbage til en "normal" tilværelse (hvis de vil).

Der er folk, der dør på ventelisterne, vi kan forbedre sommeren for børn af økonomisk dårligtstillede familier, så de kan komme på en lille sommerlejr.

Herudover er der en masse forskere, som sikkert godt kan bruge flere penge på forskning.

Vejnettet kunne mange steder trænge til at lappes og vi kunne investere i bymiljøet for at nedbringe forureningen og jeg kunne fortsætte.

Jeg ser hellere at vi hjælper vores egne fremfor at hjælpe alle mulige andre rundt om i verden.

Når vi ikke har flere problemer her i landet, kan vi sende penge til Afrika eller endnu bedre, spare dem op/investere dem.

Og så er jeg fløjtende ligeglad med hvor langt pengene rækker nede i Afrika.

Redigeret af PrinceCharming

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes stadig det er tankevækkende at med de høje skatter vi betaler, så det fortsat private hospitaler der er bedre end det offentlige.... trist men sandt

Folk kan bare lade være med at snyde i skat så har samfundet flere penge at gøre godt for...

og vi bidrager jo mere eller mindre også selv til skattesnyd.... 

ja vi er sgu alle dobbelt moralske, ingen kan undsige sig dette faktum.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Folk kan bare lade være med at snyde i skat så har samfundet flere penge at gøre godt for...

og vi bidrager jo mere eller mindre også selv til skattesnyd.... 

ja vi er sgu alle dobbelt moralsk, ingen kan undsige sig dette faktum.

Man kan også vende den om: Giv folk en økonomisk gulerod for at arbejde og sæt skatten ned.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...