Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 Okay lad os tage de tal Starson 27 procent af hva skal vi sige 100,000 Danske håndværkere. 2/3 dele af ca 6000 prostituerede. Antallet af dem der laver sort arbejde er stadig højere ved håndværkere ikke. Det da stigende omend ikke meget men det er da positivt at flere og flere betaler. Men igen tror nu fast på at de udenlandske pånær meget få ikke betaler skat, der kan du sikkert også finde en del af dine procenter. oveni de 27 procent med håndværkerne skal du jo nok lægge en del oveni mht de udenlandske håndværkere. Nå slutter denne debat her. andre spændende ting jeg lige skal KKDu kan hoppe og springe og gøre hvad du vil. Det ændre ikke på at 66% er langt større end 27%. Altså prostitutionsbranchen er langt værre end håndværkerbranchen. Det var dig selv, der hev den famøse artikel frem, der nu rammer dig som en boomerang i nakken. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 De fleste prostituerede kaster pengene ud i samfundet igen gnm forbrug, så helt ondt gør det nok ikke. De 66% snyder i gnmsnit i en kortere periode og sikkert i mine øjne set, for et færre beløb.. Come on- det kræver enormt meget energi at arbejde i denne branche- prøv det en mdr, kære Starson.. Håber virkelig ikke du mener det du skriver. Skulle det være en undskyldning for ikke at betale skat? Come-on selv. Er det niveauet? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 31. Januar, 2015 Giv sexserviceerhvervet samme RETTIGHEDER (og ikke kun samme BYRDER) som alle andre erhverv. Afskaf den ensidige diskrimination og delvise kriminalisering af erhvervet. Det skaber grobund for lyssky tilstande. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Januar, 2015 (edited) Det er en sidebeskæftigelse for mange, det vil sige at enten er det en husmor, en studerende eller arbejdende og også nogle arbejdsløse. Så det er piger, som stadig bidrager på andre måder ved siden af. Det er et gråzoneerhverv- ikke helt anerkendt af samfundet som profession? Det bidrager måske også til der er en del fuskere.. Størstedelen af de uregistrerede er i landet ulovligt og betaler jo så ikke skat. Du virker lidt besat af det. Hvorfor? Antallet af håndværkere der fusker, er langt større end antallet af prostituerede overhovedet. Og ja come on- et beløb på 1,2 mill regn det ud i ydelser. Få større indsigt i hvad det kræves at være i denne branche psykisk og fysisk, ja på alle led og kanter, istedetfor at sidde og kaste tilfældige tal ud i ren forargelse over branchen. Det er useriøst at sige at alle 6000 piger snildt laver 1,2 mill i ydelser hver. Der er mange udgifter forbundet med erhvervet, så det betød ikke det store, da jeg først blev registreret. Redigeret 31. Januar, 2015 af Sara 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 1. Februar, 2015 (edited) Afskaf rufferibestemmelsen i alle dens forskellige nuancer. Derved bliver det - modsat hvad det er i øjeblikket - MULIGT at drive forretningen med regulære lejemål, regulære ansættelsesforhold, regulær konkurrence og regulær overholdelse af de forskellige regler, der gælder for liberale erhverv. Der vil selvfølgelig fortsat - som i mange andre brancher, fx rengøring, pizzariaer, restaurationer, barer, bodegaer, håndværk, frisører, alternativ behandling osv. - florere en del sort arbejde, men det må Skat så håndtere, som de skal. Det afgørende er, at det bliver MULIGT for prostitutionsserviceerhvervet at komme væk fra de lyssky elementer og ud i lyset, så dem, der gerne vil, kan køre frit, lovligt og uden behov for "hjælp" fra hel- eller halvkriminelle typer. Så vil tingene hurtigt begynde at fungere på normale markedsvilkår. Det sker forhåbentlig, når den næste generation af politikere tager over. Susanne Møller (SIO), som næsten ene kvinde tog kampen op med den tilsyneladende overmagt (Kvinfo, de kønsforskrækkede feminster og den medløbende, moraliserende venstrefløj), skal have rejst en statue! GF Det er helt utopisk! Se blot på Tyskland, hvor liberaliseringen ikke har ændret på, at det stadig er dybt kriminelle (rockere, mafia, balkangangstere), der driver og styrer prostitutionen. Og det skyldes det forhold, at mere regelrette investorer og erhvervsdrivende ikke vil associeres med branchen...hvilket vil gælde i endnu højere grad i et lille land baseret på netværk som det danske. Og hvor liberaliseringen viser sig at føre til enorme sexfabrikker, der udnytter skalafordele og stort udbud af østpiger i et 'købersmarked' til bl.a. at konkurrere på prisen til ugunst for pigerne! Redigeret 1. Februar, 2015 af McQueen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 1. Februar, 2015 (edited) Hvor ved du fra, at det ikke er ved at ændre sig fra slemt til mindre slemt? Og hvorfor loven om udbud og efterspørgsel ikke på sigt vil virke helbredende, som den gør i alle andre serviceerhverv, der bliver liberaliseret efter "Prohibition", jf. sprit og cannabis i USA og andre steder.. Indgroede delvis kriminelle strukturer kræver selvfølgelig tid til ændring. ***** Hvad særligt Danmark angår, så er vores samfund desuden et langt mere transparent samfund og har langt mere gennemsigtigtige kriminelle strukturer end Tyskland. Så jeg ville snarere tage pejling efter erfaringerne og den tid til strukturtilpasning, som kan konstateres efter normaliseringerne i New Zealand og Queensland. GF Redigeret 1. Februar, 2015 af Good Fun 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Februar, 2015 Du virker lidt besat af det. Hvorfor? Vi fjerner jo heller ikke håndværker-branchens erhvervsstatus og dertilhørende rettigheder, bare fordi nogle af dem vælger at snyde i skat. Kom nu piger og Jeres følgesvende. Fakta siger håndværkere 27% - prostituerede mindst 66%. Jeg siger prostitutionsbranchen er pilrådden, også sammenlignet med håndværkerbranchen, og det siger ikke så lidt. Det er totalt useriøst at kræve rettigheder, som men ikke selv vil kæmpe for, på grund af sigmatisering og fordømmelse og samtidigt i den grad skide på gældende regler. Det sker aldrig. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Februar, 2015 Der stod i artiklen at 7% af akademikerne snød, alligevel et højere tal end antallet af prostituerede- der var beløbet 800000 - også højere sat end den gennemsnitlige indkomst for en prostitueret. Så ingen grund til kun at køre på håndværkere.. Eller prostituerede.. At nogle folk diskuterer branchen og rettigheder, det er vel ikke forbudt. Se det som en lille lysstråle i alt det møgbeskidte snavs, som branchen byder på Af artiklen fremgår det desuden at det mest er udlændinge, som snyder.. Der er jo et marked for det, så hvad med at lette på deres adgang med et arbejdspas for tre mdr eller sæt hårdere ind end en bøde på 1000? 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krone 718 Skrevet 1. Februar, 2015 Hej Starson 45 jeg må bo et noget uheldig sted for jeg kender ikke nogle håndværker som ikke laver sort arbejde 25000 er meget lille beløb med dem De har et normalt arbejde som de bliver beskattet af. Selv med den lille lommeregner bliver ret mange penge og flere end det eks du gav med en gp De har vel en mulighed for at gøre det i en del mange flere år end gp ikke sandt 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Icemandk 181 Skrevet 1. Februar, 2015 Slap dog af mester. Styr dit sprog. Det hænger desværre sammen. Men sandheden er ilde hørt kan jeg fornemme. Hvordan kan man tage branchen seriøs, når så stor en andel skider på gældende regler? Siden du skriver sådan, så kan man jo kun konkludere at du kan altså ikke kan tage håndværker branchen alvorligt. Jeg kender 8 håndværkere, og INGEN af dem har undladt at lave sort arbejde, og dermed skidt på gældende regler. Og jeg er helt enig, hold dig venligst til trådens emne eller lav din egen tråd om skatteunddragelse i prostitutionsbranchen og udfold dig der om det emne. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Februar, 2015 Og jeg er helt enig, hold dig venligst til trådens emne eller lav din egen tråd om skatteunddragelse i prostitutionsbranchen og udfold dig der om det emne. Åh nej! Lad please være med det, S45. Mine testikler trækker sig op i mellemgulvet, hver gang det emne bliver diskuteret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Februar, 2015 (edited) Hvor er de lyserøde? Hvilke rettigheder vil de have? Hvordan? Hvad med dem der ikke følger reglerne, når man har fået rettigheder? Hvad med organisering af dem der vil have rettigheder? Er man klar til at blive underlagt tilsyn og krav til arbejdsplads fra myndigheder? HVAD VIL DE LYSERØDE SELV KONKRET GØRE FOR AT FÅ RETTIGHEDER? Der er emner nok, og alligevel var det skat m.v. man følte anledning til at forfølge, og ikke alle de andre emner, man selv kunne have valgt at debattere. Der er frit slag. Lad os høre fra de lyserøde. Redigeret 1. Februar, 2015 af Starson45 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 1. Februar, 2015 (edited) Du er en troll Starson. 1. Retten til at drive forretningen i selskabsform, uden at nogen (hverken selskabsdeltagerne, selskabsledelsen eller ansatte) risikerer at blive straffet for det. 2. Retten til at leje lokaler til forretningen, uden at udlejeren bliver straffet. 3. Retten at have lønnede ansatte eller blive ansat og blive aflønnet på normal vis, uden at nogen bliver straffet for det. 4. Retten til at købe professionel ekstern bistand til forretningen (advokat, revisor, ingeniør, arkitekt, IT bistand, bogføring, håndværk or whatever), uden at nogen risikerer at blive straffet for det. 5. Retten til sygedagpenge, barselsorlov etc. 6. Retten til at blive hørt i relevante anliggender. (7. Retten til ikke at blive offergjort og beskyldt for at lide af "falsk bevidsthed" fra bedrevidende feminister) GF Redigeret 1. Februar, 2015 af Good Fun 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Februar, 2015 (edited) Du er en troll Starson. 1. Retten til at drive forretningen i selskabsform, uden at nogen (hverken selskabsdeltagerne, selskabsledelsen eller ansatte) risikerer at blive straffet for det. 2. Retten til at leje lokaler til forretningen, uden at udlejeren bliver straffet. 3. Retten at have lønnede ansatte eller blive ansat og blive aflønnet på normal vis, uden at nogen bliver straffet for det. 4. Retten til at købe professionel ekstern bistand til forretningen (advokat, revisor, ingeniør, arkitekt, IT bistand, bogføring, håndværk or whatever), uden at nogen risikerer at blive straffet for det. 5. Retten til sygedagpenge, barselsorlov etc. 6. Retten til at blive hørt i relevante anliggender. (7. Retten til ikke at blive offergjort og beskyldt for at lide af "falsk bevidsthed" fra bedrevidende feminister) GFKan du ikke lige skubbe til pick-up'en. Du kører i samme rille. Og alligevel svarer du? Du ved hvad de lyserøde vil have? Flere af de rettigheder du nævner, har de allerede. Du må læse på lektien igen. Klassikeren er sygedagpenge. Jeg kan imellemtid lige kommentere dine punkter: 1. Fair nok men til hvilken nytte? 3. Fair nok 5. Barselsorlov, fair nok Og så glemte du ret til medlemskab af A-kasse. Resten er misforståelser eller rettigheder der allerede eksisterer. Redigeret 1. Februar, 2015 af Starson45 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 1. Februar, 2015 Du VIL ikke høre, vel? Nå jo - dig selv. GF Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Februar, 2015 Du VIL ikke høre, vel? Nå jo - dig selv. GF Jo da især fra de lyserøde, herunder hvad de selv vil gøre for at opnå disse rettigheder. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 1. Februar, 2015 (edited) Fraværet af straf for normal forretningsførelse, som du ophøjer til "rettigheder", burde være en selvfølgelig retstilstand for alle erhverv uden videre, Starson. Alle ikke-moralister burde agitere for fjernelse at diskriminationen. Men det synes du ikke. Eller hvad? GF Redigeret 1. Februar, 2015 af Good Fun Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14443 Skrevet 1. Februar, 2015 (edited) Starson: Læs de seneste debatter herinde og spørg så dig selv, hvorfor der er larmende tavshed fra de fleste piger? Ha en dejlig aften ;) Redigeret 1. Februar, 2015 af Liv 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Februar, 2015 Fraværet af straf for normal forretningsførelse, som du ophøjer til "rettigheder", burde være en selvfølgelig retstilstand for alle erhverv uden videre, Starson. Alle ikke-moralister burde agitere for fjernelse at diskriminationen. Men det synes du ikke. Eller hvad?Der er netop ingen straf for normal forretningsførelse. Kunne du give eksempler hvor det modsatte er tilfældet? Det sidste spørgsmål var godt nok underligt. Så det gider jeg ikke svare dig på. Du svarer ikke på hvorfor det skulle være en fordel at drive virksomheden i selskabsform. Er det noget du har fra lyserøde, eller skyder du bare vildt fra hoften? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Februar, 2015 Starson: Læs de seneste debatter herinde og spørg så dig selv, hvorfor der er larmende tavshed fra de fleste piger? Ha en dejlig aften Eller med andre ord. I aner det ikke. Men kræve det kan man, især når man ikke selv skal yde noget for at få rettighederne. Hvor bekvemt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 1. Februar, 2015 Der er netop ingen straf for normal forretningsførelse. Kunne du give eksempler hvor det modsatte er tilfældet? Det sidste spørgsmål var godt nok underligt. Så det gider jeg ikke svare dig på. Du svarer ikke på hvorfor det skulle være en fordel at drive virksomheden i selskabsform. Er det noget du har fra lyserøde, eller skyder du bare vildt fra hoften? Starson, læs Livs indlæg ovenfor. Dine insisterende rundkørsels indlæg er enerverende. Du ødelægger stort set alle debattråde med din evendelige insisteren på at eje sandheden. Dette er ikke et personligt angreb. Det er en opfordring til eftertanke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Februar, 2015 Jeg har deltaget i forskellige undersøgelser, skrevet med politikere, haft spørgsmål oppe at vende i folketingssalen, diskuteret med andre prostituerede, prostitutionsmodstandere, fagfolk osv. Jeg er ikke så aktiv som Susanne fra SIO, hatten af for hende. Men det her har jeg skrevet i et tidligere indlæg i denne tråd. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3713 Skrevet 1. Februar, 2015 Eller med andre ord. I aner det ikke. Men kræve det kan man, især når man ikke selv skal yde noget for at få rettighederne. Hvor bekvemt. Det er ikke det hun skriver. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 1. Februar, 2015 (edited) Du ved åbenbart ikke ret meget om at drive forretning (hvorfor tror du mon, at selskabet er den mest anvendte ramme for investeringer og for erhvervsvirksomhed?) og åbenbart slet intet om politiets og anklagemyndighedens tiltalepraksis mht. rufferi og tilgrænsende emner og om den tilhørende domspraksis, Starson. Bare tænk på, hvor ilde det gik Anni Fønsby og hendes makker, som ejede og drev en ordentlig, attraktiv og succesfuld forretning. Anni og makkeren tjente penge, pigerne var tilfredse med deres løn- og arbejdsforhold og kunderne var glade og strømmede til. Det hele ville have været fuldstændigt lovligt og godt, hvis varen havde været alt andet end god sex. Hun og makkeren endte med 1,5 års fængsel, bøde, konfiskation af millionbeløb, kæmpe sagsomkostninger, hjul og stejle. For hvad? God forretningsdrift! GF Redigeret 1. Februar, 2015 af Good Fun 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Februar, 2015 Jeg har ombestemme mig. Jeg synes du skal have dit eget lukkede underforum, S45. Helt for dig selv... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg