Hop til indhold
Gæst

Tankespil

Recommended Posts

Gæst

Som der muligvis er nogle kyndige som vil lege med på  :-P

 

Kønssygdomme skyldes enten Bakterier eller Virus som de fleste andre sygdomme. Se du kan sagtens blive udsat for forskellige Bakterier/virusser uden at blive smittet af det. Der skal en hvis Mængde til, for Immunforsvaret ikke kan tage sig af det. Ældre og svagelige bliver lettere smittet netop af den årsag. 

 

Det starter nogle tanker ved mig!!! Kan man egentlig næsten undgå Sexsygdomme ved et korrekt udført Fellatio??? Uden jeg vil gå nærmere ind på det, kan man jo tune immunforsvaret gennem kost, motion og livsstil. Gøre det ganske velfungerende. Måske så velfungerende så den mængde Bakterier/Virusser man bliver udsat for kan håndteres af Immunforsvaret, så det nærmest er risikofrit at få et korrekt udført Fellatio.

 

Der er et hul i min viden!! Kan immunforsvaret nedkæmpe eksempelvis Klamydia bakterier??? Har googlet meget rundt. Det jeg har fundet frem til… der findes ingen evidens for Klamydia kan gå væk af sig selv. Men det er jo ikke ensbetydende med kroppen ikke selv kan nedkæmpe bakterien!  Bliver du testet positiv, får du behandling for det. Men for man kan være sikker på kroppen eksempelvis ikke selv kan fjerne bakterien, skal man jo forske i det. Lade være med at give behandlingen på en forsøgsgruppe. Evt prøve at ændre livstil på nogle af forsøgspersonerne, for at observere om det kan lade sig gøre. 

 

Nu er der som sagt et hul i min viden!! Jeg har ikke hørt om, man har lavet et sådan forsøg? Mine egne tanker er, kroppen ville kunne udrydde bakterien selv, hvis Immunforsvaret er stærkt nok kontra mængden af Bakterier. Ved nogle spreder Bakterierne sig ved andre er der ikke symptomer. Her tænker jeg, nogle har et stærkt nok Immunforsvar til at holde Bakterierne i skak, så de ikke generer andre har ikke… Men det må være ensbetydende med kroppen kan håndtere Bakterierne… og derfor muligvis selv kan udrydde infektionen, selvom der ikke er Evidens for den udtalelse.

 

Andre Kønssygdomme er Virus. Altså hvor cellerne i kroppen bliver invaderet af microorganismer (virus) Her er Natrium-Kalium Pumpen medvirkende til at holde Cellerne sunde. Igen, hvis man har "stærke celler" og et stærkt Immunforsvar….. kan man vel undgå smitte, hvis mængden af Vira ikke er for stor ? eller ikke større end Immunforsvaret kan nå at udrydde dem.

 

Kort sagt… en god sund livstil, kan vel mindste risikoen ved et veludført Fellatio betragteligt?

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så for lang tid siden i 60 minutes, at i Afrika er der prostituerede der selv om de bliver meget udsat for aids smitte, ikke får hiv. Lægerne mente at der kunne være to forklaringer på det. Enten fordi de bliver udsat så meget for smitten at de var blevet immun, eller at de var født immun. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er en procentdel af befolkningen, der ikke kan få hiv. De mangler nogle receptorer på celleoverfladen, så virus ikke kan få fat. Så vidt jeg husker gælder det 10 pct. herhjemme. I Afrika er denne immunitet mere sjælden, 1 eller 2 pct.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja der skulle efterhånden være nogle som er Immune i Afrika :-) Men skulle der vel også gerne, når så mange får det dernede :-)

Spørgsmålet er om tingene er så simple som i trådstarten. I så fald skulle man vel kunne lave en vaccine. Og så alligevel ikke, f.eks er der mange grene af syfilis mener jeg. Så bliver man udsat for en af dem og danner antistoffer, er man ikke nødvendigvis dækket ind ved de andre grene.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg havde en tur til thailand for nogle år siden, og var dum nok til at være sammen med en thai pige uden at bruge gummi, var sammen med hende en uges tid.

Nogle få dage efter at være kommet hjem, blev lillemanden forkølet. Det var jeg selvsagt ikke specielt stolt af, og vægrede mig ved at gå til lægen. Men efter en uges tid tog jeg mig sammen og kom afsted. Der var det godt nok blevet bedre, men var nødt til at få det checket. Lægen grinte godt i skægget og meget skråsikker på at det var klamydia. Så jeg blev testet for alt var der kan testes for, og 5-6 dage senere forelå resultatet. Der var forkøelsen gået væk og resultatet var at der ingenting var galt. Lægen så helt skuffet ud :-). Er blevet testet 2 gange siden, men stadig ingenting. Hverken lægen eller undertegnede har nogen anelse om hvad det var jeg havde fanget, men symptomerne var ifølge lægen klart klamydia.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Er blevet testet 2 gange siden, men stadig ingenting. Hverken lægen eller undertegnede har nogen anelse om hvad det var jeg havde fanget, men symptomerne var ifølge lægen klart klamydia.

 

Det kan faktisk være ren psykosomatik.

Altså, at du havde det dårligt med at have grisset uden gummi og derfor er begyndt at lede efter symptomer. På denne måde kan man faktisk godt fremkalde dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det kan faktisk være ren psykosomatik.

Altså, at du havde det dårligt med at have grisset uden gummi og derfor er begyndt at lede efter symptomer. På denne måde kan man faktisk godt fremkalde dem.

Nogengange kunne man ønske det også virkede med Mennesker.

En klaphat man er rigtig træt af..... Han er der ikke han er der ikkehan er der ikke... Whuuuupppss og væk var han :-) Nå livet skal heller være så ukompliceret

Del dette indlæg


Link til indlæg

ved samleje kan små rifter opstå, både på skedevæggene og på hovedet af penis! disse kan ikke ses med det blotte øje, men kan medføre svie ved vandladning. ganske ligesom alle andre rifter og sår kan svie ved kontakt med visse substanser!

 

med hensyn til emnet tænker jeg at virusser og bakterier jo er levende organismer, som du selv nævner omkring syfilis kan sådan noget jo mutere i et væk! så jeg tror ikke man kan skabe et super immunforsvar! et sådant vil jo ikke kun være immunt over for kønssygdomme, men over for alverdens skrammel som kroppen kan rage til sig i et aktivt liv. det lyder ganske usandsynligt i mine øjne! rigtigt nok kan et sundt liv øge immunforsvaret, og sunde mennesker er generelt mere raske! jeg har dog aldrig hørt at nogle uanset hvor sunde de er ikke har kunnet rage eks klamydia til sig! altså ville man ikke kunne skabe et supermenneske blot ved at leve sundt! folk der er FOR sunde eller træner FOR meget, uanset træningsform eller diæt kan jo også ende med at skade sig selv, simpelthen fordi det bliver for meget for kroppen! så nej jeg tænker ikke at man kan leve sig immun!

kloge hoveder og forskning peger på at det brede spekter af auto-immune sygdomme er opstået netop fordi vores kroppe ikke bliver udsat for samme mængde bakterier som for 100 år siden, hvor disse sygdomme ikke eksisterede! altså et stærkt immun forsvar skabes også hvis immun forsvaret har nogle bakterier og virusser at arbejde med!

 

en anden tanke kan derfor være at du skal have haft det hele en gang før dit immun forsvar kan genkende og bekæmpe pågældende infektion!

 

med hensyn til fellatio er det vel de færeste sygdomme der smitter ved denne form for kontakt?

Redigeret af champ

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...