Hop til indhold
Heine

trafficking - en ren guldgrube for ?

Recommended Posts

Først og fremmest - alle kan vel være enige om at menneskehandel er modbydeligt. Vi kan vel også allesammen være enige om det moralsk og etisk forkastelige at købe sexuelle ydelser af piger/drenge der er sælgere mod deres vilje.... MEN

De fleste penge bliver slet ikke tjent af hverken pigerne eller bagmændene er mit postulat - og til at underbygge det har jeg en rapport her: http://miliki.dk/fileadmin/ligestilling/PDF/Handel/Menneskehandel-handlingsplan_2011-2014.pdf

Selve rapporten er et skoleeksempel på hvad der sker når der går projektmageri i en sag som vi - pr. definition- ikke kan være imod... Men her er lidt om tallene:

Der er afsat i alt kr. 85,6 mio. kr. i perioden 2011 til og med 2014 fra satspuljen (2010 og 2011) til de nationale og sociale aktiviteter. Hertil skal lægges de initiativer, der medvirker til at forebygge menneskehandel i afsen­ derlandene, politiets indsats samt en del af indsatsen rettet mod børn.

For at sætte det i perspektiv blev der identificeret cirka 100 mennesker i perioden som rapporten omhandler - altså lige lidt under 1 million per handlet person ... Heraf 0 kr til pigen - og resten til "do-gooderne"

Jeg syne vi skal hjælpe pigerne - ikke projektmagerne og rapportskriverne :) jeg ved ikke helt hvordan - men det er helt sikkert ikke som rapporten foreskriver...

Redigeret af Heine

Del dette indlæg


Link til indlæg

pengene fra satspuljen, har da absolut intet med de penge der skifter hænder ved trafficking og tvangsprostitution!!!!!!!!!!

 

jeg er enig i at indsatsen ikke er særlig god! at man i de fleste tilfælde sender stakler hjem efter allerede 30 dage, oftest tii et land, som nok ikke har styrken til at tage sig af vedkommende på rette vis, når de vender hjem, og derved ikke er hjulpet et pløk videre virker for mig ikke specielt humant. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Først og fremmest - alle kan vel være enige om at menneskehandel er modbydeligt. Vi kan vel også allesammen være enige om det moralsk og etisk forkastelige at købe sexuelle ydelser af piger/drenge der er sælgere mod deres vilje.... MEN

De fleste penge bliver slet ikke tjent af hverken pigerne eller bagmændene er mit postulat - og til at underbygge det har jeg en rapport her: http://miliki.dk/fileadmin/ligestilling/PDF/Handel/Menneskehandel-handlingsplan_2011-2014.pdf

Selve rapporten er et skoleeksempel på hvad der sker når der går projektmageri i en sag som vi - pr. definition- ikke kan være imod... Men her er lidt om tallene:

Der er afsat i alt kr. 85,6 mio. kr. i perioden 2011 til og med 2014 fra satspuljen (2010 og 2011) til de nationale og sociale aktiviteter. Hertil skal lægges de initiativer, der medvirker til at forebygge menneskehandel i afsen­ derlandene, politiets indsats samt en del af indsatsen rettet mod børn.

For at sætte det i perspektiv blev der identificeret cirka 100 mennesker i perioden som rapporten omhandler - altså lige lidt under 1 million per handlet person ... Heraf 0 kr til pigen - og resten til "do-gooderne"

Jeg syne vi skal hjælpe pigerne - ikke projektmagerne og rapportskriverne :) jeg ved ikke helt hvordan - men det er helt sikkert ikke som rapporten foreskriver...

Hvor har du tallet 100 fra? Er det ikke nærmere 250-300?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Champ - måske fik jeg formuleret det uskarpt. jeg synes set er betænkeligt så mange penge der er brugt på projektmageri - set i forhold til det beskedne positive resultat. Men egentlig også - at selv om det er på alle måder forkasteligt med trafficking - så bliver det trods alt ret beskedne antal mennesker (selv om 1 er for mange) brugt som "våben" både mod sexkøbere og frivillige sexsælgere.

Den - indrømmet - ret krasbørstige påstand fra mig er - at projektmagerne dybest set er ligeglad med pigerne - de er primært interesserede i "jobbet, pengene og deres hattedame-mentalitet"

Redigeret af Heine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Champ - måske fik jeg formuleret det uskarpt. jeg synes set er betænkeligt så mange penge der er brugt på projektmageri - set i forhold til det beskedne positive resultat. Men egentlig også - at selv om det er på alle måder forkasteligt med trafficking - så bliver det trods alt ret beskedne antal mennesker (selv om 1 er for mange) brugt som "våben" både mod sexkøbere og frivillige sexsælgere.

Den - indrømmet - ret krasbørstige påstand fra mig er - at projektmagerne dybest set er ligeglad med pigerne - de er primært interesserede i "jobbet, pengene og deres hattedame-mentalitet"

Hvis man har identificeret 250, hvilket er en klar stigning i forhold til tidligere periode, og samtidigt har forebygget, at 1.000 mere blev handlet, så synes jeg pengene er givet godt ud til arbejdet med forebyggelse og hjælp til de identificerede.

Problemet er nok, at ingen af os udenforstående, er i stand til at vurdere effekten, når det er en succes i sig selv, at kun få bliver identificeret uden at vide hvor mange flere der ville have været uden indsatsen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Champ - måske fik jeg formuleret det uskarpt. jeg synes set er betænkeligt så mange penge der er brugt på projektmageri - set i forhold til det beskedne positive resultat. Men egentlig også - at selv om det er på alle måder forkasteligt med trafficking - så bliver det trods alt ret beskedne antal mennesker (selv om 1 er for mange) brugt som "våben" både mod sexkøbere og frivillige sexsælgere.

Den - indrømmet - ret krasbørstige påstand fra mig er - at projektmagerne dybest set er ligeglad med pigerne - de er primært interesserede i "jobbet, pengene og deres hattedame-mentalitet"

Hverken 100 eller 250-300 er da på nogen måde en ret beskeden antal menneskeskæbner, og Politiet lægger slet ikke skjul på, at det kun er det antal, som er kommet frem ved at de har "kradset lidt i overfladen". selvfølgelig bliver det da brugt imod sexkøbere. Eller du vil måske påstå at vi som gruppe er uden skyld.  Din påstand om sagsbehandlernes kynisme fortæller hvis mere om dig end om dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...