Hop til indhold

Hvordan indlejres/"embeddes" youtube videoer i indlæg?

Featured Replies

Skrevet

Måske er jeg den eneste, der har haft det problem, men har nu fundet ud af at det er såre simpelt.

Man behøver blot at "copy-paste" "url'en"/linket til youtube videoen direkte ind i indlægget, så dukker videoen op.

Det vil sige, det er ikke nødvendigt at formattere det, som et link, eller bruge "embed"- koderne fra youtube. 

Følg følgende visuelle guide, hvis du ligesom jeg godt kan have en tendens til engang imellem at gøre tingene lidt mere komplicerede end de er :wink:

1.  

2. 

3. 

4. 

Skrevet

Og hvilken browser bruger du så?

Så såre simpelt er det altså heller ikke. Det kommer nemlig helt an på hvilken browser, man bruger.

Skrevet

Og hvilken browser bruger du så?

Så såre simpelt er det altså heller ikke. Det kommer nemlig helt an på hvilken browser, man bruger.

Okay; jeg bruger den seneste version af: "Google Chrome"

Måske du kunne vise os fremgangsmåden, hvis man bruger "IE", "Firefox" eller "Safari"? 

Skrevet

Du har delvist ret, da fremgangsmåden ikke virker i IE11, men har testet den i Chrome og Firefox og der virker den upåklageligt.

Jeg tænker at der også kan være et problem, hvis man bruger en ældre version af en af disse browsere.

Skrevet

Okay; jeg bruger den seneste version af: "Google Chrome"

Måske du kunne vise os fremgangsmåden, hvis man bruger "IE", "Firefox" eller "Safari"?

Det er netop det, jeg ikke kan.

Jeg bruger IE v. 11. EG er vist ikke gode venner med IE v. 11. For at side det pænere, IE er vist ikke implementeret i EG.

Der er mange ting som ikke dutter her på lille EG, når man bruger IE v. 11. Men jeg vil ikke skifte browser.

Skrevet

Jeg bruger IE v. 11. EG er vist ikke gode venner med IE v. 11.

Der er vist ikke ret meget der er gode venner med IE 11... :geek:

Skrevet

I "IE" er der følgende fremgangsmåde  for at indlejre en youtube video.

Dette er i øvrigt en universel løsning, som kan bruges i alle browsere.

1. Kopier HELE URL'en" fra adresselinjen.

2. Indsæt URL'en mellem 2 youtube "tags" , som vist på følgende billede og så kommer videoen frem i indlægget:

Såre simpelt, eller NOT ?

Redigeret af titman

Skrevet

I "IE" er der følgende fremgangsmåde  for at indlejre en youtube video.

Dette er i øvrigt en universel løsning, som kan bruges i alle browsere.

1. Kopier HELE URL'en" fra adresselinjen.

attachicon.gifUdklip.PNG

2. Indsæt URL'en mellem 2 youtube "tags" , som vist på følgende billede og så kommer videoen frem i indlægget:

attachicon.gifUdklip3.PNG

Såre simpelt, eller NOT ?

Har testet ovenstående fremgangsmåde i "Safari" og der virker den også, så mac brugere kan også være med :-) 

• 1 month later...
Skrevet

Det er ikke længere muligt for mig at embedde youtube videoer i mine indlæg.

Har i lukket ned for den mulighed, eller er det kun mig, der har det problem ? 

Skrevet

EG skal bare have sat lidt flere flueben - Hvis ikke programmerne er sat rigtig op, har vi ikke mulighed for at embedde . . .  ;)

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.