Hop til indhold
PerZ

Nye regler for GP?

Recommended Posts

Gæst

Så er klinikker/bordeller jo nærmest ulovlige og det er kun private og selvstændige piger der vil eksistere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det lyder da som et reelt forbud mod prostitution. Kan det være en "lokal" regel?

Vi har jo et par lommejurister herinde. Hvad siger de?

Del dette indlæg


Link til indlæg

lyder da helt hul i hovedet

 

det er jo lige til en tur via domstolen i EU

 

hvad sker der så hvis man hjælper en pige som man ikke ved hvad laver, så er man i brummen for rufferi  :D :D :D

 

der røg den høflighed og det er slut med at være gentleman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Umiddelbart tror jeg det er en "and" , Det kan tænkes at den pgl. person der har givet huset de oplysninger bare 'har spundet en ende', det kan også tænkes at myndighederne lokalt vil prøve at forvalte loven efter egen tolkning -  jeg spørger lidt rundt.

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Da Straffeloven senest blev ændret på dette punkt udtalte Justitsministeren følgende i forbindelse med lovforslaget:

 

"I modsætning til betænkningen indeholder lovforslaget ikke forslag om at justere grænsen mellem lovlig og ulovlig bordelvirksomhed eller om at afkriminalisere visse former for mellemmandsvirksomhed ved prostitution eller om at nedsætte strafmaksimum for udnyttelse i øvrigt af andres prostitution. At gennemføre disse forslag vil kunne sende et forkert signal."

 

Der skulle således ikke være ændringer i forhold til tidligere, så ikke umiddelbart nye regler i lovgivningen.

 

Straffelovrådet beskrev i deres betænkning, hvordan retsstillingen er med hensyn til det at holde bordel:

 

"At ”holde bordel” må afgrænses over for dels anden udlejning af lokaler til prostitution, dels flere prostitueredes fælles drift af et bordel. Udlejning af lokaler til prostitution er ikke omfattet af § 228, stk. 1, nr. 3, hvis lejen ikke væsentligt overstiger markedslejen (ved anden anvendelse), og hvis udlejeren heller ikke i øvrigt deltager i driften af bordellet. Flere prostitueredes fælles drift af et bordel er som udgangspunkt ikke omfattet af § 228, stk. 1, nr. 3. Hvis en prostitueret, der deltager i en sådan fælles drift af et bordel, har et økonomisk udbytte af de andres indtjening ved prostitution, som går ud over en deling af driftsudgifterne, vil den pågældende imidlertid ”holde bordel”, ...."

 

Da reglerne ikke er ændret i forhold til tidligere lovregler og praksis, så må ovenstående stadig være gældende. Så hvis man holder sig på måtten, vedrørende det med rødt markerede, skulle der alt andet lige ikke være problemer, som jeg ser det.

 

Er dermed enig med Bundstokken i, at det nok må være en eller anden form for "and".

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er IKKE kommet nye love og regler der påvirker måden hvorpå pigerne kan drive klinik. Hvad ålborgladies har fået fortalt i dec. er efter alt at dømme et forsøg på at intimidere pigerne på et falsk grundlag.

Selvfølgelig kan en emsig lokal anklager altid forsøge sig med at få en nytolkning af loven igennem ved retten, men det skal vi ikke anse for sandsynligt. Rådet til pigerne må derfor være at slå koldt vand i blodet og fortsæt klinikfællesskaberne som hidtil. Skulle det mod forventning komme så langt som til en tiltale og evt. retssag vil  navneforbud og anonymitet stadig kunne sikres. 

Og husk, en gang imellem må vi selverhvervende på barrikaderne for at forsvare vores rettigheder i vores erhverv - det må sexarbejdere også - og for hver gang de gør det bliver de mere respekteret i det offentlige rum.

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tænk at betale i dyre domme for annonceplads; for bare at lukke sådan en omgang pis ud :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tænk at betale i dyre domme for annonceplads; for bare at lukke sådan en omgang pis ud :P

Annoncerne er købt for en længere periode ad gangen. Så kan man jo lige så godt benytte pladsen, når den er betalt, fx til at forklare lukningen over for stamkunder?

Mht. "anden". Det kan jo enten være en nylig dom, en emsig anklager der på forespørgsel har udlagt teksten, eller en hjemmetolkning af en betjent/skattebasse. Det kan også være, at "nogen" har bedt om, at bordellerne skal intimideres.

Jeg er normalt ikke konspirationsteoretiker, men idioti og inkompetence udelukker vel ikke konspiration?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tænk at betale i dyre domme for annonceplads; for bare at lukke sådan en omgang pis ud :P

 

Ålborgladies kan jo sagtens have været i god tro, når vi står over for myndighedspersoner så er det jo mest nærliggende at tro at de lever op til deres ansvar for at være saglige og sanddru i deres embedsførelse. 

Vi forestiller os jo ikke at de kan finde på at fortie vigtig information om vores rettigheder - eller direkte lyve overfor os - men de bedriver i stor udstrækning begge dele. 

Jeg har i det meste af mit 60årige liv altid haft stor tillid til politiet og i de få tilfælde politiet har ønsket at være i konflikt med mig blevet behandlet rimeligt ordentligt - omend det har kostet et par retssager eller tre.

Men det kendskab jeg de sidste 6 - 7 år har fået til politiets arbejdsmetoder når det kommer til dets optræden overfor sexarbejdere og andre svagt stillede grupper, har fået mig til at miste enhver respekt for de sv.. , og jeg er i dag glad for at min datter ikke kom ind i den institution og glad for at jeg fik overbevist min svigerdatter om at det ikke var noget for hende.

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

2: Prostituerede må ikke længere dele lokaler og udgifter. De skal nu hver især (hvis de vil arbejde) have deres egen lokaler, som kun må benyttes af denne ene prostituerede. De må altså ikke længere afløse/aflaste hinanden. Hver enkelt prostituerede skal selv afholde alle udgifter til eksv. Husleje, vand, varme, el, Tv, Internet, telefon/telefonsvare, annoncering, husholdning mv.

 

Må sgu da klart være en and.  Giver jo ikke mening. Og at der skulle være forskel på hvordan man er erhvervsdrivende fatter jeg ikke, så længe man betaler ved kasse 1.
 Hvad med tandlæger, læger, kiropraktorer og lign. som også deler lokaler og telefondamer. 

Enten har der været nogle arrogante betjente og fortælle noget løgn, eller også må det da være en undskyldning for at lukke biksen selv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...